Gå til innhold

Småprat om/rundt UiO (informatikk)


Sukkess

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
fikk veldig raskt godkjent på oblig4 i inf1000 :D

Så nå er det bare inf1040 igjen, som jeg sliter med...

 

Noen med tips til hvor jeg kan skjønne noe mer av vektorrepresentasjons skitet? Altså hvordan det skal representeres når man må inkludere dimensjonene + plasseringen til en rektangel?

Finner ikkenoe om det i boka :/

 

Ugh, synd at jeg ikke så dette før. Men java, 2D-array og SVG :p

Lenke til kommentar

Jau, jeg fant ut at det var veldig enkelt. Men det stod ingenting om det i boka og heller ikkenoe på forelesningene. Men jeg fant det til slutt i løsningsforslagene til oppgavesettene... Trodde det skulle være litt komplisert og at det måtte representeres på en spesiell måte... Men slik var det ikke ;)

 

Digg å være ferdig med alle obligene! :D

Lenke til kommentar

Dersom du har stian som gruppelærer, så har han sendt ut mail som sier at det er forsinket siden han en oppgave han må gjøre selv.

 

Driver å tenker litt på neste semester, og ser litt på emner. Jeg vurderer å legge til et emne ekstra, og kurset om funksjonell programmering virker fristende. Men, er det "dumt" dersom jeg tar det kurset i tillegg til de tre fagene jeg allerede er satt opp til på bachelor, og stryker i det?

Endret av Blackslash
Lenke til kommentar
Driver å tenker litt på neste semester, og ser litt på emner. Jeg vurderer å legge til et emne ekstra, og kurset om funksjonell programmering virker fristende. Men, er det "dumt" dersom jeg tar det kurset i tillegg til de tre fagene jeg allerede er satt opp til på bachelor, og stryker i det?

Du klarer ikke stryke i de fagene om du er nogen lunde interessert og ikke gir totalt faen.

Se også på hvilke fag som har noe likt pensum, går fint å ta 5-6 fag på et semester uten å lese noe særlig med enn om man hadde 3.

Lenke til kommentar
Dersom du har stian som gruppelærer, så har han sendt ut mail som sier at det er forsinket siden han en oppgave han må gjøre selv.

 

Driver å tenker litt på neste semester, og ser litt på emner. Jeg vurderer å legge til et emne ekstra, og kurset om funksjonell programmering virker fristende. Men, er det "dumt" dersom jeg tar det kurset i tillegg til de tre fagene jeg allerede er satt opp til på bachelor, og stryker i det?

 

Det er fullt lov å ta ekstra emner. Merk at om du får plass på et emne og skulle droppe det, så stiller du bak i køen neste gang du evt. søker undervisningopptak på emnet. Du har 3 eksamenforsøk.

 

Funksjonell programmering har jeg hørt at medstudenter har brukt litt tid på (obligene?), selv om disse gikk på 6. semester.

 

Hvorfor ikke prøve seg på exphil først som sist? Så kan du heller ta flere INF-emner senere når du har mer bakgrunnskunnskaper? Annet alternativ til våren kan være MAT1011 / MAT1110.

Lenke til kommentar

Hadde et par kamerater som tok Funksjonell Programmering i våres. De brukte veldig lang tid på obligene. Foreleseren var visst veldig surrete. I tillegg så tror jeg det er en nisje det man lærer.

 

Hvis jeg hadde kunnet velge 10 ekstra studiepoeng på 2. semester hadde det uten tvil blit EXPHIL. Få den driten ut av veien fortest mulig.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...