martbo Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Alt fungerer strålende i fluxbox for meg og Lenke til kommentar
LordjOX Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Firefox2 / Firefox3 fungerte ikke og jeg ble logget ut helt uten grunn osv. Men det kan ha vært noe med at de gikk over fra RH4 til RH5 i den perioden. Lenke til kommentar
martbo Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Det var enkelte problemer med utlogging, men det skjedde uavhengig av oppsett. Løsningen var å alltid ha åpen en terminal Da gikk ting bedre Lenke til kommentar
-Logos- Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 IJK spiser sesjonen din om terminalen ikke er oppe! Lenke til kommentar
Trashyman Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 fikk veldig raskt godkjent på oblig4 i inf1000 Så nå er det bare inf1040 igjen, som jeg sliter med... Noen med tips til hvor jeg kan skjønne noe mer av vektorrepresentasjons skitet? Altså hvordan det skal representeres når man må inkludere dimensjonene + plasseringen til en rektangel? Finner ikkenoe om det i boka :/ Ugh, synd at jeg ikke så dette før. Men java, 2D-array og SVG Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Fristen gikk ut inatt men det der skal vi holde oss langt unna. Er kun snakk om koordinater på den aller enkleste måten med kun bits og bytes. Lenke til kommentar
sureup Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Jau, jeg fant ut at det var veldig enkelt. Men det stod ingenting om det i boka og heller ikkenoe på forelesningene. Men jeg fant det til slutt i løsningsforslagene til oppgavesettene... Trodde det skulle være litt komplisert og at det måtte representeres på en spesiell måte... Men slik var det ikke Digg å være ferdig med alle obligene! Lenke til kommentar
Hobbes Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Flere som ikke har fått tilbakemelding på oblig3 i 1040? Synes det begynner å bli lovlig seint nå... Lenke til kommentar
sureup Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 (endret) edit: nvm trodde d stod oblig4 Endret 19. november 2008 av sureup Lenke til kommentar
x871kx6167ss7 Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 (endret) Dersom du har stian som gruppelærer, så har han sendt ut mail som sier at det er forsinket siden han en oppgave han må gjøre selv. Driver å tenker litt på neste semester, og ser litt på emner. Jeg vurderer å legge til et emne ekstra, og kurset om funksjonell programmering virker fristende. Men, er det "dumt" dersom jeg tar det kurset i tillegg til de tre fagene jeg allerede er satt opp til på bachelor, og stryker i det? Endret 19. november 2008 av Blackslash Lenke til kommentar
Hobbes Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Jepp, men likevel. Fikk beskjed nå om at han sannsynligvis blir ferdig med oblig3 i løpet av dagen Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Driver å tenker litt på neste semester, og ser litt på emner. Jeg vurderer å legge til et emne ekstra, og kurset om funksjonell programmering virker fristende. Men, er det "dumt" dersom jeg tar det kurset i tillegg til de tre fagene jeg allerede er satt opp til på bachelor, og stryker i det? Du klarer ikke stryke i de fagene om du er nogen lunde interessert og ikke gir totalt faen. Se også på hvilke fag som har noe likt pensum, går fint å ta 5-6 fag på et semester uten å lese noe særlig med enn om man hadde 3. Lenke til kommentar
ashore Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Dersom du har stian som gruppelærer, så har han sendt ut mail som sier at det er forsinket siden han en oppgave han må gjøre selv. Driver å tenker litt på neste semester, og ser litt på emner. Jeg vurderer å legge til et emne ekstra, og kurset om funksjonell programmering virker fristende. Men, er det "dumt" dersom jeg tar det kurset i tillegg til de tre fagene jeg allerede er satt opp til på bachelor, og stryker i det? Det er fullt lov å ta ekstra emner. Merk at om du får plass på et emne og skulle droppe det, så stiller du bak i køen neste gang du evt. søker undervisningopptak på emnet. Du har 3 eksamenforsøk. Funksjonell programmering har jeg hørt at medstudenter har brukt litt tid på (obligene?), selv om disse gikk på 6. semester. Hvorfor ikke prøve seg på exphil først som sist? Så kan du heller ta flere INF-emner senere når du har mer bakgrunnskunnskaper? Annet alternativ til våren kan være MAT1011 / MAT1110. Lenke til kommentar
NevroMance Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Obligene i funksjonell programmering er tidkrevende ja. Ikke nødvendigvis fordi de er vanskelige, men fordi tankegangen til Asbjørn ikke er den enkleste å sette seg inn i, og det må en på de obligene. Lenke til kommentar
LordjOX Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Hadde et par kamerater som tok Funksjonell Programmering i våres. De brukte veldig lang tid på obligene. Foreleseren var visst veldig surrete. I tillegg så tror jeg det er en nisje det man lærer. Hvis jeg hadde kunnet velge 10 ekstra studiepoeng på 2. semester hadde det uten tvil blit EXPHIL. Få den driten ut av veien fortest mulig. Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 Hvordan gikk det med INF1000 folket i dag? Jeg tok selv om denne eksamen for å forbedre karakteren min. For meg gikk det veldig bra, men er nysgjerrig på hvordan "nykommerne" har gjort det Lenke til kommentar
sureup Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 (endret) Tjah... Gikk bedre på de prøve/tidligere-eksamenene... edit: Noen som vet når vi ca får vite resultatet? Endret 1. desember 2008 av sureup Lenke til kommentar
martbo Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 Hovedregelen er vel om jeg ikke tar helt feil at resultatet skal være ute innen tre uker etter eksamen. Så det er bare å smøre seg med tålmodighet Lenke til kommentar
x871kx6167ss7 Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 Hvordan gikk det med INF1000 folket i dag? Jeg tok selv om denne eksamen for å forbedre karakteren min. For meg gikk det veldig bra, men er nysgjerrig på hvordan "nykommerne" har gjort det Gikk greit for min del, fant ut at jeg burde ha kladdet litt på den største oppgaven. Ble ganske mye boilerplage-kode pga dårlig planlegging. Lenke til kommentar
Hobbes Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 Synes det var ganske mye. Kan hende jeg jobba seint. Ble en del kode som ikke var kjempepen, men det har jo ikke så mye å si på denne. Gikk vel greit Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå