Gå til innhold

Småprat om/rundt UiO (informatikk)


Sukkess

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

fikk veldig raskt godkjent på oblig4 i inf1000 :D

Så nå er det bare inf1040 igjen, som jeg sliter med...

 

Noen med tips til hvor jeg kan skjønne noe mer av vektorrepresentasjons skitet? Altså hvordan det skal representeres når man må inkludere dimensjonene + plasseringen til en rektangel?

Finner ikkenoe om det i boka :/

Endret av sureup
Lenke til kommentar

Alt er avhengig av hvilket studieprogram du søker på...

 

Søker du på et studieprogram med matte som bygger på 3 år med vanskelig matte fra videregående, skal du nok ha "INF1100 - Grunnkurs i programmering for naturvitenskapelige anvendelser", hvor man lærer Python. Kurset er synkronisert mot matte-fag som man må parallelt.

 

Søker du på et studieprogram med matte som bygger på 2 år med vanskelig matte fra videregående eller mindre, skal du nok ta "INF1000 - Grunnkurs i objektorientert programmering", hvor du lærer Java.

 

Og du kommer ikke gjennom et skikkelig informatikk-studie på UiO uten å lære deg flere språk... :)

Lenke til kommentar

Takk for alle svar :)

 

En liten ting til hvis jeg velger INF1000 hvordan er matten til den? Har forløpig R2 som er den vanskligste matten heter nå, men lurer litt på om jeg har det som skal til for å klare det. Synes ikke matte er kjempe morsomt i seg selv, selv om jeg elsker programering.

 

Enda et spørsmål, hva er kravet for å komme inn sånn rent karakter messig? Har jo sett at det krever Fysikk 1 og Matte R2, men det har ikke stått noen karakterer.

Lenke til kommentar
Takk for alle svar :)

 

En liten ting til hvis jeg velger INF1000 hvordan er matten til den? ...

 

Du begynner i feil ende. Velg et eller flere studieprogram du ønsker å søke på. Så vil du se at de første semestrene nok er ferdig lagt opp til deg.

 

http://www.ifi.uio.no/studier/

 

PS! Du kan selvfølgelig sette sammen din egen grad, det vil jeg ikke anbefale sånn uten videre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...