Gå til innhold

Småprat om/rundt UiO (informatikk)


Sukkess

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hjelp! Hva betyr ekvidistante i denne setningen?

Hvis vi skal punkt-sample den kontinuerlige lydflaten med ekvidistante diskrete sampler (som ligger som hjørner i like store kvadrater)

jeg driver og gjør en kontrollsjekk på min oblig3 i inf1040 før jeg leverer og lurer veldig på hva det ordet betyr her

Endret av sureup
Lenke til kommentar

Synes det er slemt å ikke bruke samme ord som de bruker i boka, på en oblig. Ordet du leiter etter er "uniform sampling". At vi alltid har det samme samplingsintervallet.

 

Jeg og en til sliter med oppgave 3 b, du har fått den til?

Landa på 6724 samples, men er usikker.

Endret av -OleChristian-
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8fx0y6VV
Synes det er slemt å ikke bruke samme ord som de bruker i boka, på en oblig. Ordet du leiter etter er "uniform sampling". At vi alltid har det samme samplingsintervallet.

 

Jeg og en til sliter med oppgave 3 b, du har fått den til?

Landa på 6724 samples, men er usikker.

Jeg fikk også 6724 stk, så når vi er 2 som har det samme er det nok rett :)

Lenke til kommentar

Hva synes dere om dagen@ifi da?

 

Jeg synes det var veldig bra. Mange store norske IT-selskaper representert. Både konsulentselskaper og bedrifter med in-house utvikling.

 

Da det ikke er aktuellt med jobb enda så pratet jeg ikke med alle men fikk godt inntrykk av de som jeg pratet med da de stilte med utviklere eller it-ledelse og ikke markedsfolk. F.eks BBS, ABB, LinPro, CapGemini ...

 

Jeg var på 3 presentasjoner. iPhone, Google Android og Windows 7.

De som viste fram iPhone utvikling var kanskje ikke så strukturerte, pluss at produktet og teknologien de brukte var ganske så triviell. Virket også veldig pes å utvikle for iPhone da man har alle de gjerdene Apple setter opp.

 

Google Android var i og for seg ganske interessant og virker som en veldig spennende og gøy platform å programmere på. I tillegg virket det lettvint (ihvertfall med fullstendig dokumentasjon). Problemet er selvfølgelig å skaffe Android mobil men det er en annen sak. Han som presenterte var forsåvidt ganske så tørr og kjedelig, selv om han hadde god teknisk peil.

 

Windows 7 var greit nok. Runix som har vært på dagen mange ganger før vet hvordan han skal prate og har veldig mye kunnskap om MS teknologi. Selv om Windows 7 ikke virket så fantastisk i forhold til overgangen XP - Vista.

 

Standup var ekstremt morsomt, har ikke ledd så godt på lenge. Johan Golden var knall (bortsett fra greia om molter).

Sigrid Bonde Tusvik skjønner jeg ikke folk kan synes er morsom.

Pernille Sørensen var også veldig morsom, endog humor som kanskje ikke treffer direkte på ifi-studenter (graviditet , det å få barn - ikke enda ;) )

 

Funksjonærene i år var veldig flinke! Mye flinkere til å tappe pils enn de i fjor synes jeg. Pluss at pilsen og pizza var god.

Lenke til kommentar

Skudd i blinde dette her, men tenkte jeg skulle høre =) Noen i denne tråden som har inf1000 dette semesteret, men mangler en partner til Oblig4 ? Har vært bortreist endel av semesteret så har ikke fått alliert meg med noen enda, hehe. Så om noen er fysen på noen å jobbe med er det bare å sende en melding =)

 

-e

Lenke til kommentar

Jeg fullførte akkurat min oblig4. Går an å jobbe alene også. Synes det er like greit. Da får jeg testa mer av hva jeg kan og ikke. Grei oppgave, men pass på spesifiseringene på hvordan noen utregninger skal gjøres. Jeg måtte skrive om en del av mitt program som da var fullt fungerende kun for å tilfredsstille ordlyden i oppgaven

Lenke til kommentar
ahh ferdig allerede? Begynner på den idag jeg... Eller akkurat nå faktisk :)

 

edit: hehe jobbinga varte ikke så lenge... Fikk til mye veldig raskt og er så fornøyd med meg selv nå at jeg tar en pause til i morra :D

 

Hehe. Kjenner til den. Skal gå over min nå og legge inn rutiner som sikrer rett inntastinger og sånn, men ser ut til at alt funker som det skal. Rett over 500 linjer

Lenke til kommentar

Har mottatt min oblig3 i INF1040 (som jeg ser dere har diskutert iver her) tilbake da min besvarelse av hele oppgave 3 var noe mangelfull. Noen som har noen tips og ledetråder?

 

Er jeg inne på noe, hvis jeg i oppgave 3a, skal bruke formelen: Y1 = (v - vs) T ? I såfall, hva vil da T være i denne oppgaven?

Endret av larsevenes
Lenke til kommentar

jeg har snakket med larsevenes på pm og fått ordna det

 

og uff den oblig4 i inf1000 er drit... Men er heldigvis snart ferdig... :)

Føler at når jeg jobber med den så gjør jeg det jævlig komplisert og at det må finnes en enklere måte! :p

 

Oblig4 i inf1040 har jeg ikke sett på enda... Håper den er lett :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...