Gå til innhold

Småprat om/rundt UiO (informatikk)

Sukkess

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror ikke dere skal lures til å gjøre feil. Hadde en del dårlig pre-kode i INF1010 i våres.

Altså, det er jo ikke direkte feil å bruke æ,ø,å , men du kan muligens få rare kompilerings feil eller whatnot. Lær like gjerne først som sist å skrive engelske klasse, variabel og metode navn!

Lenke til kommentar
Kommer vel an på hvor lat man er, personlig mener jeg man ikke fortjener å få godkjent om man ikke sjekker at koden man sender inn funker engang.

Tegnsett-krøll vil stort sett bare gi warnings for unmappable character for tekst som skal printes, ikke errors.

Men de som tar INF1000 her får håpe de er på gruppe 6!

Mange INF1000-studenter har nok aldri skrevet programkode før de begynte. Hvor mange av disse kan gi en fornuftig forklaring på hva en kompilatorfeil er de første ukene? De har kanskje også lett for å glemme å kompilere før de kjører programmet?

Som tidligere nevnt her tar det ikke lang tid å lese igjennom en INF1000-oblig. Så istedenfor å skrive "Kompilerer ikke. Lever på nytt.", kunne det kanskje være lurt med en mer konstruktiv tilbakemelding som "Du har en liten feil på linje XX. Denne feilen gjør at programmet ikke kompilerer og kjører. Prøv først å fikse feilen selv, eller spør på gruppetimen. Ellers bra :thumbup: "

Lenke til kommentar
Mange INF1000-studenter har nok aldri skrevet programkode før de begynte. Hvor mange av disse kan gi en fornuftig forklaring på hva en kompilatorfeil er de første ukene? De har kanskje også lett for å glemme å kompilere før de kjører programmet?

Møtte de på denne foresningen (som var uke 2 i kurset): http://www.uio.no/studier/emner/matnat/ifi...eriale/Uke2.pdf burde de vite hva en kompilatorfeil er, rette på de enkleste feil, samt vite viktigheten av å teste at et program kompilerer.

Retter selv for INF2200 dette semesteret, så er mulig litt mer irritert over at studenter som har gått her såpass lenge ikke gidder gjøre de mest selvsagte ting før de leverer.

Lenke til kommentar
Enig i at selv vi på 1000 må kunne klare å skrive en kode som ikke gir kompileringsfeil når vi leverer. Men nå synes jeg Simen snart kan få retta oblig2'en min. Noen som skal prøve seg på pi på oblig 3?

Tenker jeg gjør den leie-saken først, også får jeg leke meg med pi-oppgaven etterpå. Simen har enda ikke rettet min oblig2, fyfy. :p

Lenke til kommentar

Hmm, retter du for 2220 Zerblat? Hvilken gruppe har du?

Hvordan selvsagte ting tenker du på? Identering, kommentering eller rett og slett navn konvensjoner?

Er klar over at det er en del på kurset som er litt blåst. Men men, sånn vil det kanskje være så lenge man bare er tidlig i det andre året. Men er enig med deg. Om det er noen av de feilene jeg nevnte så er det litt ille :)

Endret av Benbjo
Lenke til kommentar
Hvordan selvsagte ting tenker du på? Identering, kommentering eller rett og slett navn konvensjoner?

Tenkte primært på å sjekke om programmet lar seg kompilere, men det er flust av alle eksemplene du nevner også.

Folk er nok bare voldsomt late.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...