Zerblat Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 Forøvrig lurer jeg på hvem det er som har skrevet termvaktwikien. Fysikkfrøken ved navn Silje. Ikke påpek det ovenfor henne, full tilgang til bofh gjør folk til idioter. Forøvrig vil jeg be alle som skal levere prog.oppgaver om å bruke fuckings indentering. Mon tro om folk klager til foreleseren om de får ikke godkjent pga. rotete kode. Lenke til kommentar
martbo Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 Idioter synes jeg ikke du skal kalle oss Hva er brukernavnet ditt sa du? Det er åpent for alle termvakter å skrive/forandre på wikien, så det er litt forskjellig hvem som har skrevet hva Lenke til kommentar
Zerblat Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 (endret) Idioter synes jeg ikke du skal kalle oss Hva er brukernavnet ditt sa du? Hjelper ikke, er en idiot jeg også. Edit: Dvs. var, aner ikke om de stenger tilgangen nå mer, "glemte" det før visstnok. Endret 25. september 2008 av Zerblat Lenke til kommentar
sureup Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 (endret) Forøvrig vil jeg be alle som skal levere prog.oppgaver om å bruke fuckings indentering.Mon tro om folk klager til foreleseren om de får ikke godkjent pga. rotete kode. identitering? que? Endret 25. september 2008 av sureup Lenke til kommentar
LordjOX Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 (endret) Slik at ikke all kode blir lapskaus og helt uleselig, dvs blokker med kode skal være identert i forhold til den blokken kode den er i. Urelatert (dårlig) eksempel: try{ Session session=hibernateSupport.getCurrentSession(); hibernateSupport.beginTransaction();session.delete( course );hibernateSupport.endTransaction();} catch ( HibernateException e ){ e.printStackTrace(); } Ser at det er mange som f.eks bruker TextPad eller Emacs uten å identere men heller dytte kode med mellomrom eller hva det skal være. Endret 25. september 2008 av LordjOX Lenke til kommentar
sureup Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 (endret) hva er det som er selve identiteringen? kan du vise den koden du nettopp viste men med identitering? http://www.uio.no/studier/emner/matnat/ifi...ger/oblig2.html scroll ned til det eksempelet med kode som vi kunne bruke til å starte. Er den identitert? Hvorfor? btw: og ja, jeg er nybegynner i programmering Endret 25. september 2008 av sureup Lenke til kommentar
Sukkess Skrevet 25. september 2008 Forfatter Del Skrevet 25. september 2008 (endret) Tror han mener at du må bruke innrykk for at det skal være oversiktlig. Det eksemplet på oblig2 er identitert fordi du bruker innrykk inni blokka. try { -->Session session=hibernateSupport.getCurrentSession(); -->hibernateSupport.beginTransaction(); -->session.delete(course); -->hibernateSupport.endTransaction(); } catch (HibernateException e) { -->e.printStackTrace(); } Edit: Hmm, fikk ikke med innrykk. Brukte piler for å illustrere innrykk, selv om det sikkert er en fin måte å fikse det på Endret 25. september 2008 av -OleChristian- Lenke til kommentar
sureup Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 (endret) åja hehe innrykk bruker jeg selvfølgelig da skjønner jeg Danke! btw: hvor detaljert og hvor mange kommentarer bør man ha? Bør nesten alt man gjør kommenteres i koden eller er det unødvendig? eksempel: jeg lager flere løkker inni hverandre for å gjøre noe spesielt, må jeg kommentere hvordan det fungerer eller? Endret 25. september 2008 av sureup Lenke til kommentar
Sukkess Skrevet 25. september 2008 Forfatter Del Skrevet 25. september 2008 Hehe, np. Du tenkte sikkert vanskeligere enn nødvendig Jeg kommenterer gjerne ting som ikke er selvsagt. Det mest vanskeligste i oblig2 er rutenettet, for der blir det doble for løkker, med if setninger. Da er det greit og fortelle hva som skjer, og hva du har tenkt (både for din og gruppelærer sin del). Eks. //Når i = 1 vil jeg skrive ut alle tallene til j som går fra 0 - 16 (første raden) Lenke til kommentar
x871kx6167ss7 Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 Synes det vanskeligste med obligen er å skrive kommentarer. :S Lenke til kommentar
sureup Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 ok får bare skrive masse kommentarer idag. Er vel bedre med for mange enn for få Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 Er vel bedre med for mange enn for få Hmmmmm. Er jammen ikke sikker på det du. Når man har fått litt erfaring bør en strebe etter å skrive mest mulig selvkommenterende kode, og bare kommentere der hvor det ikke er opplagt hva koden gjør. Man kommer egentlig veldig langt bare med fornuftige variable og funksjonsnavn. Lenke til kommentar
sureup Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 (endret) hehe ok jeg får se. Btw, bør man sette inn koder for ø, æ og å'er for å vise disse riktig? Ettersom d blir bare rare tegn når det vises i kommandovinduet (windows). Hvis ja, hvilket tegnsett er det java bruker? Endret 25. september 2008 av sureup Lenke til kommentar
Thunder1 Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 klarer å stå fast som fjell på oblig 2 jeg, merker det begynner å se mørkt ut nå... =D Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 Det er bare å spørre Thunder1 så er det nok hjelp å få! Lenke til kommentar
Trashyman Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 Hva har du problemer med da? Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 Oblig 2, INF 1000 levert. Jeg merker at det var lite som gjorde meg trist på vegne av Java denne gangen, det eneste var at jeg måtte sette classpath til . for å i det hele tatt få kompilere noe som helst. Lenke til kommentar
sureup Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 Jau ferdig med oblig 2 jeg og. Leverer det i kveld en gang Lenke til kommentar
LordjOX Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 (endret) Angående kommentering så er min filosofi at kode skal være selvforklarende og man kun kommenterer hva man vil med blokker av kode etter egendefinerte algoritmer eller ting man ikke får til. Eks unødvendig kommentering: //oppretter en heltallsvariabel alleStudenter og setter den til 0 int alleStudenter = 0; //går igjennom en løkke for hvert element i minStudentArray arrayen for(int i=0; i<minStudentArray.length; i++) { //sjekker om indeksen (i) i minStudentArray ikke er null if(minStudentArray[i] != null) { //legger en til variabelen alleStudenter alleStudenter++; } } Men litt OBS! Det er jo absolutt ikke noe galt å kommentere slik siden man lærer å programmere så er det greit å feks sette opp skjelett av algoritmer og kommentere for sin egen del. Bare man ikke gjør en vane ut av det ved mer avanserte kurs. Klassevariabler og metoder skal selvsagt være kommentert og dokumentert. Etterhvert finner man sin egen balansegang, bare man ikke starter å lage foo, bar, sfoo, fbar etc variabler og tilordninger slik mange gjør i bla. C Pilsen smaker for øvrig mye bedre etter en oblig- / oppgave- innlevering. Endret 25. september 2008 av LordjOX Lenke til kommentar
Thunder1 Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 Lessons om hvordan man failer i basic java pm meg.. cheap as helL! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå