Blåbær Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 Datasal sier vi. Alt annet høres bare rart ut. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 Hvor lenge siden var det du tok DARK, og var det fortsatt Hårek som hadde faget? Dark var vel vårsemesteret andre år, så det var vår 2006 jeg tok DARK, og Haugerud var sjefen. Fulladdere og annet stuff ble da konstruert. Hva er det du har tatt på IU? Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 (endret) Nesten høyskoleingeniør i data. Manglet 5 vekttall matte jeg aldri gadd å ta. Hadde Hårek i DARK i 2000 Kjører han fortsatt multitasking lage vaffler/forelese med hjelm som protected mode forelesning? (Mulig det ikke var DARK men Unix og operativsystem) Og 1000o kr spørsmålet. Drev han fortsatt og dukket opp på studentkroene? Han, Tore og Mark hadde nemlig en tendens til å dukke opp på torsdagskroene og bli med på laget. Endret 19. september 2008 av cyclo Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 Kjører han fortsatt multitasking lage vaffler/forelese med hjelm som protected mode forelesning? (Mulig det ikke var DARK men Unix og operativsystem) Lenke til kommentar
steingrim Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 Forøvrig lurer jeg på hvem det er som har skrevet termvaktwikien. Jeg mener ærlig talt:Termvakt og termstue er begreper som henger igjen fra gammelt av (da maskinene man satt på var terminaler), og er derfor navn man stort sett bare hører ved det Matematisk-naturvitenskapelig fakultet (matnat). På de andre fakultetene sier man ofte PC-stuevakt og PC-stue i stedet. Hva er galt mener du? gammel abelvakt[/knarkknark] Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 (endret) Kjører han fortsatt multitasking lage vaffler/forelese med hjelm som protected mode forelesning? Drev han fortsatt og dukket opp på studentkroene? Jeg var ikke den store forelesningshelten, så det kan godt være at jeg har gått glipp av det, men jeg tror ikke noe slikt ble gjort. Så de heller ikke på kroa. EDIT: Jeg husker foresten at vaffeloppskrift var slik SMP/mutex ble forklart i OPUNIX, så det kan godt være at han stekte vafler også. Tore aka bluemaster er forøvrig en av de slappeste forleserne jeg har sett. Kom inn ti minutter for sent med kaffekopp fra Statoil, satt seg på kanten av kateteret fortsatt med jakke osv på, tok et par slurker av kaffen og sa: "så.. hva skal vi ha om i dag?" Endret 19. september 2008 av JohndoeMAKT Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 (endret) Hehe. Han var slapp ja. Hadde han i TCL/TK (valgfag) og det var noe av det slappeste jeg har vært med på. Men han er rå på å lære fra seg matte. Han kjørte ekstrakurs i diskre matematikk og linær algebra siden det var så mange som hadde strøket året før (meg inkludert ) Kurset hans var eneste grunn til jeg klarte å stå. Var du forresten borti Frode? Han var kul. (Hovedprosjektveilederen vår) Røyker han Blue master enda? Kult. Det gjorde jeg også på den tiden så jeg og han ar røyka masse blue master på balkongen i toppetasjen da jeg tok TCL/TK. Endret 19. september 2008 av cyclo Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 Var du forresten borti Frode? Han var kul. (Hovedprosjektveilederen vår) Hadde han i HCI/MMI, webapplikasjoner og minikurs i javascript under webprosjekt. I HCI/MMI var han faktisk ganske god, men det er fantastisk at han i det hele tatt greier å holde de tykke brillene på nesen. Røyker han Blue master enda? Ukjent om han fortsatt røyker, men bluemaster er brukernavnet hans på HiOs datasystemer. Lenke til kommentar
ashore Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 Trodde denne tråden dreide som om informatikk på UiO Lenke til kommentar
sureup Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 (endret) Hey, noen som vet om det finnes noen billige bærbar-pc forsikringer som er tilgjengelige som student ved UiO? Endret 20. september 2008 av sureup Lenke til kommentar
NevroMance Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 En billig en er jo å melde seg inn i tekna og få pc-forsikring gjennom de. Lenke til kommentar
sureup Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 En billig en er jo å melde seg inn i tekna og få pc-forsikring gjennom de. Tusen takk! Noen som har flere forslag? Lenke til kommentar
LordjOX Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 En billig en er jo å melde seg inn i tekna og få pc-forsikring gjennom de. Tusen takk! Noen som har flere forslag? Verdt å nevne at ved å melde seg inn i Tekna kan man velge enten innbo-, PC- eller ulykkes- forsikring. Hvis du ikke er dekket med innboforsikring eller liknende via foreldre eller banken ville jeg vurdert det istedet. Spesiellt hvis man er ny i studiebyen og leier privat. Lenke til kommentar
ashore Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Hey, noen som vet om det finnes noen billige bærbar-pc forsikringer som er tilgjengelige som student ved UiO? Det er bare å sende en forespørsel til noen forsikringsselskaper. Du bør vurdere å melde deg inn i Tekna, NITO, LO e.l. du føler passer deg. Du kan da benytte seg av de rabattene / avtalene de har fremforhandlet seg til. Tekna samarbeider med Gjensidige. Desto flere forsikringer man samler hos Gjensidige, desto mer rabatt Du kan også høre med butikken / nettstedet hvor du kjøpte / har tenkt å kjøpe bærbar om de har forsikringer som dekker dine behov. Lenke til kommentar
ashore Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Kontaktet Gjensidige for en stund siden for å forsikre min maskin. Kort fortalt kunne jeg bytte ut min reiseforiskring, til en student reiseforiskring med Tekna-rabatt. I den kunne man velge å legge inn en PC-forsikring. Alternativet var å forsikre den som en verdigjenstand. Du har ikke skrevet noe om dine behov (skade, tyveri etc), så det må du ikke glemme å undersøke - i tillegg til egenandel! Lenke til kommentar
sureup Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 hehe jau tyveri er vel hovedsaken. Uheldige skader er kjekt også å ha dekning for. Får sjekke litt rundt og finne ut hva som passer meg best Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Hmm. Har sett Mark Burgess tuslende rundt på forskningsparken i hele dag. What gives? Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Hmm, hvem er det? Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 (endret) Det er sikkert en del av hans plan om å ta over produksjon av alt av læringstekster tilknyttet IT i hele Oslo. http://en.wikipedia.org/wiki/Mark_Burgess_...uter_scientist) Endret 24. september 2008 av JohndoeMAKT Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 (endret) Skulle ikke forundre meg nei. Han har tross alt klart å snike inn et par bøker i hylla hos meg også. Eller kanskje han driver og *grøss* promoterer cfengine. Blir sint om cfengine plutselig begynner å kødde med filrettighetene mine på uio. Endret 24. september 2008 av cyclo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå