Gå til innhold

BK: Bildeserie - Fallen furu

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De er fremdeles litt hardt, selv om det kom frem litt mer gråtoner nå. Blast virker det når du sammenligner direkte. Du må la det ligge litt. Det er akkurat som når man skrur på loudness på et brukbart stereoanlegg. Da kan det ofte (hvis man ikke spiller akustisk musikk) virke som om det er mer sprut med loudness, men man tar fort til fornuft og velger det naturlige alternativet. Slik er det også med dette bildet for meg. Jeg ønsker meg enda mer gråtoner, men men. Det er jo ditt bilde, og du velger det riktige uttrykket for deg.

Lenke til kommentar
Det er akkurat som når man skrur på loudness på et brukbart stereoanlegg.

Jeg vil ha meg frabedt hentydninger om at jeg benytter meg av slike vederstyggeligheter :mad:;) Har ikke en gang den knappen, når jeg tenker meg om :)

Fra spøk til revolver - det er et veldig godt råd du kommer med her - det å la bildet ligge og modne seg litt. Særlig når man er usikker selv.

Tom

Lenke til kommentar
Jeg har ikke engang tonekontroller eller balanseknapp, tapesløyfer og andre viderverdigheter. MEN jeg har volum, standby og main power-knapp.

Det man trenger med andre ord ... JEg har ikke så mange fler knapper, men det en lags tonekontroll - en bryter med 4 valg (+ off). Aldri prøvd den.

Tom

Lenke til kommentar
Jeg har ikke engang tonekontroller eller balanseknapp, tapesløyfer og andre viderverdigheter. MEN jeg har volum, standby og main power-knapp.

Det man trenger med andre ord ... JEg har ikke så mange fler knapper, men det en lags tonekontroll - en bryter med 4 valg (+ off). Aldri prøvd den.

Tom

Quad preamp? Her er i alle fall min nåværende.

post-76334-1213480001_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Quad preamp? Her er i alle fall min nåværende.

Lekkert det der.

Jeg har ikke Quad; har en Rotel pre+power. Har aldri fått helt sansen for rør-forsterkere; selv etter å ha hørt på en del av de, både med analoge og digital kilder. Er nok mer tilhenger av moderne kraftige transistor-forsterker og dynamiske høytalere (har DynaBel Exact). Fordelen er at jeg også for råd til andre hobbyer; som foto, data, malt whiskey og cognac ... Pluss turer hvor jeg kan kombinere et par av hobbyene mine :)

Tom

Lenke til kommentar

Rør er noe som vokser på deg etterhvert du lytter tid det daglig, slik som god XO. Jeg mener at det er det eneste for skikkelig analytiske høyttalere som Sequerra Metronome monitorer, eller et skikkelig eksponentialhorn med Lowther. Eller Quad elektrostater, som jeg har hørt med utallige transistorforsterkere fra billige Electrocompaniet, via Nelson Pass' Treshold til triodeforsterkere av dyrere type. Skjønt, elektrostat er visst ikke din smak.

Lenke til kommentar
Rør er noe som vokser på deg etterhvert du lytter tid det daglig, slik som god XO. Jeg mener at det er det eneste for skikkelig analytiske høyttalere som Sequerra Metronome monitorer, eller et skikkelig eksponentialhorn med Lowther. Eller Quad elektrostater, som jeg har hørt med utallige transistorforsterkere fra billige Electrocompaniet, via Nelson Pass' Treshold til triodeforsterkere av dyrere type. Skjønt, elektrostat er visst ikke din smak.

Kan ha noe med at jeg ikke har jobbet med musikk, og tømmer ethvert lokale hvis jeg nærmer meg et instrument eller en mikrofon :)

Tom

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...