tomsi42 Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 Jeg prøver meg på en liten bildeserie on en furu som sto i veien for fremskrittet (den skygget for satelitt antenna). 1/125s, f/8, 10mm 1/160s, f/8, 10mm 1/200s, f/8, 12mm Alle bilder er ISO 200. Tom Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 Første og siste har et perspektiv som suger deg inn i bildet, men kontrastene er altfor harde. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 Likte siste best jeg, riktig sug i det ja....men enig med PMNormal at det ble noe harde kontraster, eller har du skjerpet litt mye kanskje.... RandiA Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 14. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2008 Det er nok kun kontrasten som er justert - har ikke foretatt noen skjerping overhodet. Tom Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 Det er nok kun kontrasten som er justert - har ikke foretatt noen skjerping overhodet.Tom OK, skjønner, da hadde PMnormal rett da... :!: RandiA Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 14. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2008 Jeg har prøvd å lage en ny versjon av det siste bildet, med noe mindre kontrast. Føler at mindre kontrast nå, og så blir bildet bare blasst ... Er det fortsatt for hardt for dere ? Tom Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 Ble litt myket opp nå ja...men selve bildet har ikke så mange stor kontraster synes jeg, det går liksom mye i ett...hvordan var det i farger da? RandiA Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 De er fremdeles litt hardt, selv om det kom frem litt mer gråtoner nå. Blast virker det når du sammenligner direkte. Du må la det ligge litt. Det er akkurat som når man skrur på loudness på et brukbart stereoanlegg. Da kan det ofte (hvis man ikke spiller akustisk musikk) virke som om det er mer sprut med loudness, men man tar fort til fornuft og velger det naturlige alternativet. Slik er det også med dette bildet for meg. Jeg ønsker meg enda mer gråtoner, men men. Det er jo ditt bilde, og du velger det riktige uttrykket for deg. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 14. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2008 Her er farge versjonen (ingen andre endringer en lett justering i ACR): Med såpass flatt lys som det var da, så følte jeg for s/h ... Tom Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 :!: :!: Finere det i farger ja, synes jeg..men den oransje fargeklatten kunne kanskje dempes ned noe. RandiA Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 14. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2008 Det er akkurat som når man skrur på loudness på et brukbart stereoanlegg. Jeg vil ha meg frabedt hentydninger om at jeg benytter meg av slike vederstyggeligheter Har ikke en gang den knappen, når jeg tenker meg om Fra spøk til revolver - det er et veldig godt råd du kommer med her - det å la bildet ligge og modne seg litt. Særlig når man er usikker selv. Tom Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 Jeg har ikke engang tonekontroller eller balanseknapp, tapesløyfer og andre viderverdigheter. MEN jeg har volum, standby og main power-knapp. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 14. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2008 Jeg har ikke engang tonekontroller eller balanseknapp, tapesløyfer og andre viderverdigheter. MEN jeg har volum, standby og main power-knapp. Det man trenger med andre ord ... JEg har ikke så mange fler knapper, men det en lags tonekontroll - en bryter med 4 valg (+ off). Aldri prøvd den. Tom Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 Jeg har ikke engang tonekontroller eller balanseknapp, tapesløyfer og andre viderverdigheter. MEN jeg har volum, standby og main power-knapp. Det man trenger med andre ord ... JEg har ikke så mange fler knapper, men det en lags tonekontroll - en bryter med 4 valg (+ off). Aldri prøvd den. Tom Quad preamp? Her er i alle fall min nåværende. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 14. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2008 Quad preamp? Her er i alle fall min nåværende. Lekkert det der. Jeg har ikke Quad; har en Rotel pre+power. Har aldri fått helt sansen for rør-forsterkere; selv etter å ha hørt på en del av de, både med analoge og digital kilder. Er nok mer tilhenger av moderne kraftige transistor-forsterker og dynamiske høytalere (har DynaBel Exact). Fordelen er at jeg også for råd til andre hobbyer; som foto, data, malt whiskey og cognac ... Pluss turer hvor jeg kan kombinere et par av hobbyene mine Tom Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 Rør er noe som vokser på deg etterhvert du lytter tid det daglig, slik som god XO. Jeg mener at det er det eneste for skikkelig analytiske høyttalere som Sequerra Metronome monitorer, eller et skikkelig eksponentialhorn med Lowther. Eller Quad elektrostater, som jeg har hørt med utallige transistorforsterkere fra billige Electrocompaniet, via Nelson Pass' Treshold til triodeforsterkere av dyrere type. Skjønt, elektrostat er visst ikke din smak. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 14. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2008 Rør er noe som vokser på deg etterhvert du lytter tid det daglig, slik som god XO. Jeg mener at det er det eneste for skikkelig analytiske høyttalere som Sequerra Metronome monitorer, eller et skikkelig eksponentialhorn med Lowther. Eller Quad elektrostater, som jeg har hørt med utallige transistorforsterkere fra billige Electrocompaniet, via Nelson Pass' Treshold til triodeforsterkere av dyrere type. Skjønt, elektrostat er visst ikke din smak. Kan ha noe med at jeg ikke har jobbet med musikk, og tømmer ethvert lokale hvis jeg nærmer meg et instrument eller en mikrofon Tom Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 Ærlighet rekker lengst. Du er isåfall god som gull, Tom Lenke til kommentar
bidz Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 Jeg synes førsteutkastet var best jeg. Men så liker jeg mye kontrast og fokus på detaljer også. Fargebildet var bra, men ikke så spesielt som s/h bildene er. Like s/h best og de med mest kontrast. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå