Christian86 Skrevet 21. juni 2008 Del Skrevet 21. juni 2008 Jeg skulle skrive så mye her, spesielt mhp. Melisima sine innlegg, men etter å ha lest 2-3 sider, så innså jeg at bedre mennesker enn meg har prøvd. Dette blir som å forklare en seriedrapsmann hvorfor en ikke skal drepe, nå først viljen til å forstå er vekke, så er det egentlig ord uten mening som kommer frem til motparten og uttrykket "snakke til en vegg" er det første som treffer hodet mitt. Det er synd enkelte må holde ut med slike venner, de som opplever den smerten og lysten til å bare skade seg selv, enten for å straffe seg selv, få en pyskisk smerte fysisk, så det ikke føles så ille m.m. trenger oppfølgning. Det er ikke så enkelt for alle at de bare kan slutte med det når de selv vil. Men igjen, enn så lenge en ikke kommer fra en bakgrunn hvor det er så vanskelig, eller har vært innom situasjonen selv, så er dette noe som er vanskelig å forstå for andre. Noen er så rasjonelle at alt som strider med deres mening om virkeligheten, vel, det kommer aldri til å bli akseptert, noe jeg tror er situasjonen med trådstarter. Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 21. juni 2008 Del Skrevet 21. juni 2008 Dette er jo ganske langt tilbake i tråden, da! Tråden er jo på forholdsvis rett spor igjen nå, altså "on topic"? Jeg må da få svare for meg, selv om jeg ikke satt på nettet i hele går. Det ble skrevet ganske heftig på kort tid her, ser jeg. Lenke til kommentar
Pus_1808 Skrevet 21. juni 2008 Del Skrevet 21. juni 2008 Hei! Jeg må innrømme at jeg ikke har lest hele tråden, men prøver å svare på spm. som trådstarter stilte: Noen mennesker har en indre smerte (altså; psykisk smerte, som faktisk kan være like vond som fyskisk. Litt vanskelig å forstå for folk som ikke har opplevd dette før, dvs alle har vel opplevd det, men til ulike grader). Disse menneskene påfører seg fysiske smerter for å lindre de psykiske. Andre skader også seg selv for å få en "godfølelese", en følelse av suksess og kontroll. Det finnes sikkert mange grunner til at folk skader seg selv, men det er gjerne noen ting som går igjen, som de to jeg nevte over. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 21. juni 2008 Del Skrevet 21. juni 2008 Trådstarter har fått svar opp og i mente, og ser ikke helt ut som debatten går noen vei. Tråden stenges, og kan revurderes åpnet dersom noen kommer med gode grunner til meg eller andre moddiser på pm. Sånn utenom dette, vil jeg oppfordre til respekt for andre mennesker, uansett hva de har gjort og ikke gjort, og uansett om man kjenner de eller ei. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg