Eplefe Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 At jeg har en kjæreste jeg elsker, venner som betyr ufattelig mye for meg og har vært der for meg gjennom jævlig mye dritt, verdens beste foreldre og et liv som er verdt å leve? Joda. Jævlig synd i meg, gitt. 8D Lenke til kommentar
Mademoiselle Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 (endret) Jeg liker ikke holdningen din mot dem som har det vanskelig. Folk har det vanskelig, og de får det ikke lettere om vennen ikke viser noen forståelse eller akter å sette seg inn i deres situasjon. Da er det jo klart du ikke får noen støtte når du sier det virkelig plager deg og at du nærmest får vondt av dem. Jeg får iallfall følelsen av det motsatte. Endret 20. juni 2008 av Mademoiselle Lenke til kommentar
lain Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 Det gjør det faen ikke. Hadde det plagd deg hadde du vært nødt til å besitte et snev av forståelse og empati. Å foreslå å "slå hardt ned på det" er ikke å bli plagd fordi folk gjør det mot seg selv. Det er å bli plagd fordi du må vite om det, og, i verste fall, se det. Selvfølgelig plager det meg at folk sitter hjemme og kutter seg opp! Men det betyr ikke at jeg skal sitte og kose og klemme rundt temaet.. blir irritert at folk i det hele tatt gidder og holde på med sånt!! Når de bare lurer seg selv trill rundt.. Men værsego', fortsett og kutte deg opp om du vil det, så får du se hvor bra du får det.. men det har du vel allerede innsett.. lain: Om noen har sagt det, som i at de selv mener det, er det vel enkelt å vise til. mener du at jeg skulle vise til innlegget? skjønte ikke helt den.. jeg kan ikke tvinge noen til å gjøre noenting jeg! bare ytrer min mening.. Ja, jeg kunne tenkt meg å se det innlegget, da jeg ikke helt kan skjønne hvem av de jeg har sett skreve i denne tråden skal ha sagt noe sånt, og ment det sånn du skriver det. Regner også med at du overser resten av innholdet i tråden min, så jeg må gjenta meg selv igjen når jeg står opp i morra tidlig, greit å være forutsigbar. Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 Jeg er helt for ytring av meninger, men å gjenta idiotiske ytringer gang på gang, og omtrent UNNSKYLDE seg med at "Det er bare min mening!" fordi man er ute av stand til å holde kjeft er litt drøyt. Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 Trodde de fleste hadde fått med seg dette.. vel vel, kanskje du faktisk er et unntak da.. Jeg er gjerne det. Men nå er vel temaet i denne tråden "Hvorfor er det slik at noen kutter seg når de har det vondt?" og ikke emoer og mote på ungdomsskolen. Eller diskuterer du noe helt annet enn hva vi andre gjør? Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 20. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2008 Er kutterne i denne tråden som selv sier at de har det jævlig pga. kuttinga så.. er bare ikke der at jeg kan vise medlidenhet for noe de vet de ikek burdte gjøre selv.. Det er bare de som kan bestemme seg til syvende og sist. Lenke til kommentar
Mademoiselle Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 Trodde de fleste hadde fått med seg dette.. vel vel, kanskje du faktisk er et unntak da.. Jeg er gjerne det. Men nå er vel temaet i denne tråden "Hvorfor er det slik at noen kutter seg når de har det vondt?" og ikke emoer og mote på ungdomsskolen. Eller diskuterer du noe helt annet enn hva vi andre gjør? Dette er jo ganske langt tilbake i tråden, da! Tråden er jo på forholdsvis rett spor igjen nå, altså "on topic"? Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 (endret) Hvem faen har sagt at de har det jævlig pga kutting? Vi har det jævlig, og vi er selvskadere. To separate ting. "Jeg har det jævlig og jobber på narvesen" = "Alle som jobber på narvesen har det jævlig"? Selvskadingen hjelper, som nevnt flere ganger. Edit: Leser du i det hele tatt det du svarer på, eller gjentar du deg selv på autopilot? Endret 20. juni 2008 av Eplefe Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 20. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2008 (endret) Ja, jeg kunne tenkt meg å se det innlegget, da jeg ikke helt kan skjønne hvem av de jeg har sett skreve i denne tråden skal ha sagt noe sånt, og ment det sånn du skriver det. jeg gidder ikke leite opp for deg. Du får finne det selv, skrevet av Eplefe. Siden du er så nysgjerrig på akkurat den så understreker det jo noe av det jeg sier enda mer.. Mirann: hobby-emoer er kjent for kutting, trenger vel ikke utdype det noe mer. I og med at man diskuterer kutting her. Eplefe: åja, så alle de gangene dere har sagt "melisma, er du klar over hvor mye skam man føler pga. kuttinga eller?" betyr at man har det helt fint med kuttinga da eller? slutt a.. Endret 20. juni 2008 av Melisma Lenke til kommentar
lain Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 Hva er det det understreker? Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 (endret) Tydeligvis sin egen manglende evne til å forstå at jeg ikke klarte å gråte i mange år, og at jeg en god stund etter det synes gråt var mer smertefullt enn blod og noen arr. Edit: Kan kortes ned til "manglende evne på å forstå" for de som ønsker det. Eplefe: åja, så alle de gangene dere har sagt "melisma, er du klar over hvor mye skam man føler pga. kuttinga eller?" betyr at man har det helt fint med kuttinga da eller? slutt a..Skammen kommer ikke pga. kuttingen, skammen kommer fordi vi vet hva folk som deg tenker om det. Jeg visste ikke at kutting var hverken unormalt eller galt før jeg ble fortalt det, og før det så hadde jeg heller ikke skamfølelse for det. "Slutt sjøl a." Endret 20. juni 2008 av Eplefe Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 20. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2008 (endret) Hva er det det understreker? la meg heller spørre deg: hvorfor er du så ivrig etter akkurat å få vite om noen faktisk har skrevet det da? Eplefe: den der må du lenger ut på landet med.. ingen som setter seg ned og kutter i vei uten å tenke "hm, kanskje dette ikke er "normal" oppførsel?" Endret 20. juni 2008 av Melisma Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 Eplefe: den der må du lenger ut på landet med.. ingen som setter seg ned og kutter i vei uten å tenke "hm, kanskje dette ikke er "normal" oppførsel?"Da må du faen lengre ut på landet med at du har fått x antall svar på det opprinnelige spørsmålet ditt og fortsatt "ikke skjønner". Lenke til kommentar
Mademoiselle Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 Hva er det det understreker? la meg heller spørre deg: hvorfor er du så ivrig etter akkurat å få vite om noen faktisk har skrevet det da? Eplefe: den der må du lenger ut på landet med.. ingen som setter seg ned og kutter i vei uten å tenke "hm, kanskje dette ikke er "normal" oppførsel?" Det øker troverdigheten! Lenke til kommentar
lain Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 Jeg slåss mot det, prøver å lære meg å gråte, men så langt har jeg ikke forstått hvordan folk klarer å si at det hjelper. Det suger bare, og man får stygge, hovne øyne. Er eneste jeg kan finne angående det på straken, og om det er dette du "viser" til, så skal jeg la quoten tale for seg selv i sammenligning til hva du skrev. "jeg kutter meg selv fordi jeg ikke klarer å gråte. Det er bedre å kutte seg selv og få stygge arr enn å gråte og få røde hovne øyer" Og hva med å svare på det jeg spurte om, i stedet for å prøve å vinkle deg bort ifra det? Jeg kan svare deg så lenge, til du finner en måte å vri deg unna det over på, jeg hadde en misstanke om at du bevist gikk inn for å skrive den setningen nedlatende og "feil qoute" den ut av sammenheng. Og gjett hva, jeg hadde vist rett, DERFOR ønsket jeg at du viste til posten du fikk det ifra. Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 20. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2008 Da må du faen lengre ut på landet med at du har fått x antall svar på det opprinnelige spørsmålet ditt og fortsatt "ikke skjønner". har sagt flere ganger at jeg skjønner lettelsen, men ikke hvorfor man fortsetter med et gang på gang.. lain: ja jøss.. det er ikke jeg som vrir her.. Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 (endret) Det er ikke hun som vrir, enda hun quoter direkte og du feilquoter. Ja, nemlig. Så det du sier er at om man kutter seg en gang, så er det greit, fordi det hjelper, men om det hjelper flere ganger så er det noe galt med en? Man fortsetter gang på gang fordi det hjelper. Lettelsen oversvømmer som oftest den skamfølelsen, fordi skamfølelsen er en følelse ovenfor andre, og lettelsen ovenfor deg selv. Edit: Og ikke gidd å komme med en kommentar med "Ja, men ARRENE!", for de gir de fleste selvskadere en blank faen i. :] Endret 20. juni 2008 av Eplefe Lenke til kommentar
lain Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 (endret) Og der var jeg ute av tråden, jeg direkte quoter eple og deg, og du anklager meg for å vri på ting. Men skjønner jo at du ikke har noe bedre å komme med, så hvorfor ikke prøve å få det til å høres ut som at det er jeg som finner på ting. Bedre enn å innrømme du tar feil sant? Jeg gir opp, burde vist bedre, har diskutert med deg før... Edit: Fjernet litt, gikk på person og ikke på topic. God natt. btw eple, er en mann på 27 år ^^ men vet nick er litt misvisende, så tar det ikke akkurat så tungt. Endret 21. juni 2008 av lain Lenke til kommentar
Mademoiselle Skrevet 21. juni 2008 Del Skrevet 21. juni 2008 har sagt flere ganger at jeg skjønner lettelsen, men ikke hvorfor man fortsetter med et gang på gang.. Har du hørt om endorfinrus? Den utløses når man føler smerte slik som ved kutting. Den beroliger og gir nærmest en slags følelse av velvære rett etterpå. Mange som har det vanskelig, lengter dermed etter denne endorfinrusen igjen når det blir mye å bære på inni seg. Forøvrig er "treningsnarkomane" avhengige av den gode rusen man kjenner etter en treningsøkt. Lenke til kommentar
GSP<3 Skrevet 21. juni 2008 Del Skrevet 21. juni 2008 Da du var liten, falt du og skrapte knærne/albuene? Måttet sy noensinne? VAR DE TIMENE MED MORRO VERDT DET ARRET DU HAR FOR EVIG OG ALLTID!?!?!?!?!?! Seff, battlescar i barnehagen viste at du ikke var noens bitch! hahaha, den kommentaren fikk meg til å skrattle! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg