Mirann Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Slik jeg har skjønt det, nå tildags:Mange kler seg som en såkalt "emo", og kutter seg for å følge moten. Altfor mange gjør det og bare for å få medlidenhet.. Er nok mange som ikke gjør det slik og, men de fleste.. Ihvertfall i alderen 12-15år. Hva i all verden slags mote er det?? Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Jeg ante heller ikke at selvskading var et fenomen før jeg var godt i gang. Internett har faktisk bokstavelig talt reddet livet mitt. Søren, der gikk min geniale plan i vasken. Flott du har fått det bedre, forresten. (Hvis jeg tolket det riktig.) Friskmeldt fra suicidalitet, null mer medisiner, og kun valgfri terapibehandling. Lenke til kommentar
PyrionZ Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Slik jeg har skjønt det, nå tildags:Mange kler seg som en såkalt "emo", og kutter seg for å følge moten. Altfor mange gjør det og bare for å få medlidenhet.. Er nok mange som ikke gjør det slik og, men de fleste.. Ihvertfall i alderen 12-15år. Hva i all verden slags mote er det?? "emo" moten, da.. Du vet sikkert åssen unga er på ungdomskola? Da skjønner du det; ) Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 "emo" moten, da..Du vet sikkert åssen unga er på ungdomskola? Da skjønner du det; ) Nei, jeg gjør nok ikke det. Kjenner ikke til noen som er på den alderen. Lenke til kommentar
Mademoiselle Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 (endret) Er nok viktig å huske at ikke alle emoer kutter seg! Endret 19. juni 2008 av Mademoiselle Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Ingen emoer kutter seg(misforstå meg rett), kutting er ikke emo. De som kutter seg gjør dette pga de føler de må og trenger dette for å føle seg bedre. Lenke til kommentar
Mademoiselle Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Jepp! Det er mange som tror at emostilen impliserer kutting og motsatt. Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Jeg vet, er det mange kaller emo og mange trur at jeg kutter meg, noe jeg ikke gjør. Lenke til kommentar
Mademoiselle Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Jeg vet, er det mange kaller emo og mange trur at jeg kutter meg, noe jeg ikke gjør. Så sant! Så du går i sorte klær og har svart hår? Håper ikke jeg dermed har fordommer om jeg spør. Men siden du kaller deg emo. Det er jo mange som har denne stilen som ikke kutter seg, slik som deg. Det er bra du ikke kutter deg. Lenke til kommentar
o0 Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Damn. Kjenner jeg blir frustrert av å lese her. Noen ganger holder det ikke å gråte, om man får til å gråte i det hele tatt. Det høres nok jævlig teit ut men av og til er det bare mye bedre å bare se blodet sitt renne. Og ang. arrene så er det ikke noe jeg bryr meg om akkurat når det klikker helt, selv om jeg skammer meg jævlig over det etterpå. Men det er ikke nok til at jeg klarer å slutte. skjønner egentlig hva du mener. det blir vel som om når jeg er sint og får lyst å slå en murvegg, og det er vel noe de fleste kjenner seg igjen i. Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 20. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2008 (endret) Selvfølgelig har de fleste under 100 år fått med seg hva emo-moten består av, ja ikke alle som kutter seg såklart.! La meg gi et eksempel til de her som ikke skjønner den emo-stakkars meg-kutte meg-stilen.. Endret 20. juni 2008 av Melisma Lenke til kommentar
lain Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 Og poenget med den videoen var hva? Å generalisere ting enda mer? Ser ikke ut som at du har lært så mye av denne tråden Melisma. Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 20. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2008 Poenget var å vise Mirann hva emo-moten er, siden hun liksom ikke visst hva det betydde.. Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 Emoer må ikke være deppa, emo = emosjonell ikke deppa. Lenke til kommentar
lain Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 Poenget var å vise Mirann hva emo-moten er, siden hun liksom ikke visst hva det betydde.. så derfor linket du til en generaliserende video som ikke viser hva det er, men hva media og uvitende folk tror det er? Bra jobba. Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 20. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2008 (endret) Si det til alle emo fjortisene og de som beholdt stilen over 20 åra og oppover.. snakker om sånne sutre-emoer.. Det er så kult å være outsider liksom Det er kult å være sånn som gamle damer sier "huff, ungdommen nå til dags" til.. men det er om emo.. tilbake til kutting.. Endret 20. juni 2008 av Melisma Lenke til kommentar
lain Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 Så du er sikker på at de er emo? ikke punk? eller goth? eller bare metal fan og liker sorte klær? Jeg tolker hele posten til Mirann som at det er et spark i rettning alle som bruker emo uten å ha snøring på hva begrepet egentlig omhandler. Men sånn det blir "missbrukt" i dag, er det vel ikke lenge til det har mistet sin orginale mening helt, og norsk språkråd (yey for de gutta) tar det inn i ordboka under "14 år gamle jenter som kutter seg selv for oppmerksomhet". Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 (endret) Poenget var å vise Mirann hva emo-moten er, siden hun liksom ikke visst hva det betydde.. Jeg vet knapt hva en emo er, det er ikke et ord i mitt ordforråd. Det jeg lurte på hva i all verden er det slags mote å kutte seg uten grunn blant ungdomsskoleelever. Ellers bør du være forsiktig med hva du sier her Melisma, det sitter faktisk folk med følelser bak nickene og leser dette. Endret 20. juni 2008 av Mirann Lenke til kommentar
Catkin Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 Alle damer hører hjemme på kjøkkenet med barnet på hofta og stekepanna i hånden. Alle menn er macho med hår på brøstet, øl'en plassert i hånda og fotball på tv'n. No wait... Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 Vi minner om reglene for gjesteposting. En eller flere poster har blitt slettet som følge av brudd på disse reglene. Husk at posting med gjestekonto er for innlegg av alvorlig og/eller sensitiv art. Vi oppfordrer alle til å respektere reglene, slik at vi kan beholde dette tilbudet for de som måtte trenge det. Grove misbruk vil medføre ip-sjekk. Dette innlegget skal ikke kommenteres, da det er off-topic. Reaksjon på moderering gjøres eventuelt på pm. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg