Notatblokk Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Ok, så det finnes en stige som rangerer hvem det er mest synd på, etter hvilken grad de utagerer sorgen sin? For deg, altså. Lenke til kommentar
Hugbees Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Så du har greid å terge på deg folk igjen melisma =) Tror forresten at selvskading er noe man har VALGT å begynne med. Enellerannen gang stod du der med kniven og tok en avgørelse. Det du kom fram til var at det var lurt å bruke den på deg selv. Folk med tingene på plass ville kommet fram til noe annet. Lenke til kommentar
Mademoiselle Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Jeg kan fremdeles ikke skjønne hvorfor man begynner med kutting, med mindre man har lest om det på internett eller hørt om det andre steder. Alle har hatt problemer fra tid til annen, men før jeg hadde hørt om selvskading i media og på skolen, ville det aldri falt meg inn å ta brødkniven og skjære meg opp. Merkelig de greiene der. Jeg synes det blir feil å se en venn som sliter bare på kuttene. Kan du ikke heller ignorere at han kutter seg og heller være en god venn for ham, samme om han åpenbart viser kuttene sine og sutrer? Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Det er ikke nødvendigvis sånn at man drar frem kjøttkniven og sager i vei på armen! Lenke til kommentar
Nie Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Det å skade seg første gang er ikke nødvendigvis ett bevisst valg. For meg var det grensedytting, varme sigarettglør, nærmere og nærmere huden, hvor lenge klarte jeg holde den der, and so on. Men, angående denne "vennen" til Melisma, så virker det ikke som om han kutter seg for ren oppmerksomhet, mer for å synliggjøre smerten, slik at noen faktisk kan se at han har det vondt. Vanlig oppmerksomhet oppnås best på helt andre vis, det er når man trenger sympati-oppmerksomhet at man lar noen se sårene. En god venn, stort sett, og ikke hvem som helst, men vel. Folk er forskjellige, om han er desperat så kan jeg godt forstå at han lar selv Melisma få se. Lenke til kommentar
Mademoiselle Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 (endret) Nei, det er klart det finnes mange mildere former for selvskading. Mange bruker ikke kniv i det hele tatt, bare et lite barberblad. Noen klorer seg og biter seg. Men hvordan man, som noen her var inne på, får overskudd til å tenke på disse tingene, har jeg selv lurt litt på. Jeg ante vel ikke at folk drev med dette før jeg leste om det på nettet. Ja, det høres dumt ut at jeg ikke har tenkt over det før. Men når alt dette er sagt: jeg kommer ikke til å begynne med selvskading på en slik måte hvis jeg får problemer. Da trener jeg i stedet! Da får jeg utløp for rastløshet, får ut energi, sover bedre om kvelden, brenner litt kalorier, får helsegevinst samt slipper sår og kutt og infeksjonsfarer. Endret 19. juni 2008 av Mademoiselle Lenke til kommentar
Nie Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Mange bruker ikke kniv i det hele tatt, bare et lite barberblad.Vel. Barberblad skjærer bedre enn kniv. Sånn, bare for å være pirkete. x) Lenke til kommentar
Mademoiselle Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Mange bruker ikke kniv i det hele tatt, bare et lite barberblad.Vel. Barberblad skjærer bedre enn kniv. Sånn, bare for å være pirkete. x) Jeg har ikke prøvd, og neimen om jeg skal prøve heller! Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Men når alt dette er sagt: jeg kommer ikke til å begynne med selvskading på en slik måte hvis jeg får problemer. Da trener jeg i stedet! D Snodig at du kan vite sånn på forhånd. Lenke til kommentar
Mademoiselle Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 (endret) Men når alt dette er sagt: jeg kommer ikke til å begynne med selvskading på en slik måte hvis jeg får problemer. Da trener jeg i stedet! D Snodig at du kan vite sånn på forhånd. Jeg har hatt problemer før, opplevd store sorger, men har taklet sorgen og problemene på en veldig fin måte. Derfor kan jeg vite slikt. Endret 19. juni 2008 av Mademoiselle Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Jeg har hatt problemer før, opplevd store sorger, men har taklet sorgen og problemene på en veldig fin måte. Derfor kan jeg vite slikt. Men du vet fortsatt ikke hva fremtiden vil bringe. *Pirke* Lenke til kommentar
Mademoiselle Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Jeg har hatt problemer før, opplevd store sorger, men har taklet sorgen og problemene på en veldig fin måte. Derfor kan jeg vite slikt. Men du vet fortsatt ikke hva fremtiden vil bringe. *Pirke* Jeg har lært mye om selvskading og alternative selvmestringsmetoder, så jeg skal nok være godt rustet. Det håper jeg forøvrig dere andre også er, da man ikke får noen som helst langsiktig gevinst av å kutte seg! Jeg vet at det er enkelt å kunne si noe slikt her og nå, men når man har folk rundt seg som støtter en i en vanskelig periode, blir det i tillegg lettere å unngå slike selvdestruktive metoder. Jeg har vært svært dypt frustrert før og opplevd det verste man kan oppleve, så vet jeg hvordan jeg har reagert tidligere og blitt godt kjent med meg selv. Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Jeg har lært mye om selvskading og alternative selvmestringsmetoder, så jeg skal nok være godt rustet. Det håper jeg forøvrig dere andre også er, da man ikke får noen som helst langsiktig gevinst av å kutte seg! Jeg vet at det er enkelt å kunne si noe slikt her og nå, men når man har folk rundt seg som støtter en i en vanskelig periode, blir det i tillegg lettere å unngå slike selvdestruktive metoder. Jeg har vært svært dypt frustrert før og opplevd det verste man kan oppleve, så vet jeg hvordan jeg har reagert tidligere og blitt godt kjent med meg selv. Får håpe du klarer å ta det med deg hvis det ev. skulle skje noe når du blir eldre. Det er jo lett å vite mye om problemet sitt, men allikvel ikke klare å slutte/bli friskere. (Snakker generelt nå) Lenke til kommentar
Mademoiselle Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 (endret) Jeg har lært mye om selvskading og alternative selvmestringsmetoder, så jeg skal nok være godt rustet. Det håper jeg forøvrig dere andre også er, da man ikke får noen som helst langsiktig gevinst av å kutte seg! Jeg vet at det er enkelt å kunne si noe slikt her og nå, men når man har folk rundt seg som støtter en i en vanskelig periode, blir det i tillegg lettere å unngå slike selvdestruktive metoder. Jeg har vært svært dypt frustrert før og opplevd det verste man kan oppleve, så vet jeg hvordan jeg har reagert tidligere og blitt godt kjent med meg selv. Får håpe du klarer å ta det med deg hvis det ev. skulle skje noe når du blir eldre. Det er jo lett å vite mye om problemet sitt, men allikvel ikke klare å slutte/bli friskere. (Snakker generelt nå) Javel. Takk, det samme! Vi får håpe vi aldri får bruk for disse selvdestruktive metodene ! Endret 19. juni 2008 av Mademoiselle Lenke til kommentar
mushi Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 (endret) Vell siste løsning ville vell vært og sendt de på psykiatrisk klinikk, der de ikke får være i nærheten av skarpe materialer i det hele tatt!. Ja for det er umulig å skade seg på andre måter enn å bruke en kniv. Jeg kan fremdeles ikke skjønne hvorfor man begynner med kutting, med mindre man har lest om det på internett eller hørt om det andre steder. Alle har hatt problemer fra tid til annen, men før jeg hadde hørt om selvskading i media og på skolen, ville det aldri falt meg inn å ta brødkniven og skjære meg opp. Merkelig de greiene der. Når jeg var tolv år hadde jeg ikke internett, og hadde aldri hørt om selvskading. Merkelig nok starta jeg med det fordet. Er ikke sånn at hvis man aldri har hørt om spiseforstyrrelser, så får man det ikke. Endret 19. juni 2008 av mushi Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Er ikke sånn at hvis man aldri har hørt om spiseforstyrrelser, så får man det ikke. Tenk om det hadde vært sånn! Forby internett og problem ville vært unngått! Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Jeg ante heller ikke at selvskading var et fenomen før jeg var godt i gang. Internett har faktisk bokstavelig talt reddet livet mitt. Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Jeg ante heller ikke at selvskading var et fenomen før jeg var godt i gang. Internett har faktisk bokstavelig talt reddet livet mitt. Søren, der gikk min geniale plan i vasken. Flott du har fått det bedre, forresten. (Hvis jeg tolket det riktig.) Lenke til kommentar
PyrionZ Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Slik jeg har skjønt det, nå tildags: Mange kler seg som en såkalt "emo", og kutter seg for å følge moten. Altfor mange gjør det og bare for å få medlidenhet.. Er nok mange som ikke gjør det slik og, men de fleste.. Ihvertfall i alderen 12-15år. Lenke til kommentar
lain Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Vel, som jeg har sagt i div andre tråder angående emnet. Alle som driver med selvskading har et problem, uansett om de gjør det for å bli sett eller for andre årsaker. Er og blir for dumt å bare avfeie dem "fordi de bare ønsker oppmerksomhet". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg