Agentlegiantwithafreehand Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 Jeg skal nå starte mitt eget prosjekt eg trenger derfor et rimelig bra lydkort til min laptop. Noen gode forslag? Jeg er student har ikke mye penger å sette av til dette. Lenke til kommentar
JacobDW Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 M-audio Mobilepre... to inn to ut, USB Lenke til kommentar
jon67 Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 Et annet USB-lydkort, EMU Tracker Pre, bra software-bundle: http://procom.no/infoShop/isProductDisplay...p/details/24161 Lenke til kommentar
Snarf Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 Hva slags musikk skal du lage? Hva skal du spille inn? Har du Mac/PC? Har du utstyr fra før? Svar på disse spørsmålene, og du får mange flere og mer grundige svar. (Jeg svarer iallefal ) Lenke til kommentar
Agentlegiantwithafreehand Skrevet 15. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2008 Musikken jeg skal spille inn er variert, men instrumenter som keyboard/piano, gitar og bass er vel de i hovedsak jeg skal bruke. Du kan vel kalle det et prog-prosjekt med mange andre elementer. Har nok ikke mac nei, selv om jeg ønsker det. Hva er best mellom firewire og USB? Lenke til kommentar
Snarf Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 Er ikke så farlig om du ikke har mac, men da hadde du hatt Garageband gratis, som tilsvarer Adobe Audition til PC. Men da har du PC, så vet vi det. Firewire er greit om du skal spille inn mange kanaler samtidig. Om du derimot skal spille inn en og en ting, klarer du deg lenge med et USB lydkort med 2 kanaler inn og ut. Skal du spille inn ekte instrumenter, altså mikke opp, eller blir det mest programvarebasert (gitar direkte i lydkort og så plug-ins ala guitarRIG, midi keyboard og softsynther. Dette er viktig for å vurdere om du trenger MIDI på lydkortet ditt. Dersom du kan overleve 2400,- har du jo Mbox Mini. Den leveres med Pro Tools LE (Komplett innspillingsprogram), preamper til mikrofoner, gitar effekter og plug-ins, effekter til miksing og fiksing, masse softsynther så du kan programere trommer osv, egentlig alt du trenger bortsett fra mikrofoner og monitorer. Og dersom du ikke liker å bruke Pro Tools, kan du bruke det med alle andre programmer som finnes til Windows (Og mac). Lenke til kommentar
Agentlegiantwithafreehand Skrevet 15. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2008 Det blir mest programvarebasert ja. Jeg kommer til å spille inn instrumentene en og en siden det er jeg som skal spille alt:p Takk for svar. Skal sjekke opp svarene og tipsene jeg får her med mine lydteknikkervenner Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå