Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

hjelp.skjønner ingenting nettverks feil

Anbefalte innlegg

har akkurat flyttet til broren min,og tok med meg pcn..ok sku koble pc til internette men det går ikke..kobler meg direkte til adls modeme her..men ingen nett..på den bærbare her kommer nettet med engang.og alt såt på motta automatisk ip å det der så er ikke det,nettverks korte mitt finner kablen å det står tilkoblet men ingen nett..skjønner fuck all.adsl modeme her er et thomson broadband står d bare

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ok prøvde nu å koble meg direkte til adsl boksen..får nett medengang der med den bærbare,men så fort jeg skal prøve den stasjonære får jeg ikke nett,ser at nettverkskorte er innstalert og han finner tilkoblinga så syns det er meget merkeli,prøvd samme kabelen å så er ikke den

Lenke til kommentar

vertsnavn : 1-oxzycsepvr871

primær dns-siffiks.......:

nodetype.......: ukjent

ip-ruting aktivert:nei

WINS proxy aktivert......: nei

ethernet kort lokal tilkobling

tilkoblingsspesikitk dns suffiks :

beskrivelse : NVIDIA nforce networking controller

fysiksk adresse.....: oo-13-D4-AD-F4-FF

DHCP aktivert:JA

automatisk konfigurasjon aktivert:JA

automatisk konfigurasjon av ip adresse..: 169.254.115.21

nettverksmaske:255.255.0.0.

standard gateway.....:

er så merkeli,tok maskik hit i overgår og da virket alt som bare det,bodde på en studentplass å puttet bare kabelen inn der å så virket det,men kommer hit å gjør d er det ingne nett..byttet kablene å så er ikke det.merkeli at det kommer rett inn på den bærbare maskin men ikke min

Lenke til kommentar

får da,det opstod en feil under fornyelse av grensesnittet lokal tilkobling : kan ikke kontakte DHCP -serveren.forespørselen blei tidsavbrutt

ok bor jo på sånn student leilighet nu,og tok standard gateway å sku komme meg innpå routeren men fikk opp brukernavn å passord så kommer ikke langt der.kan nu ikke være sånn at kun den bærbare skal funke på nett?dem har jo ikke "låst" en maskin til det,ville bare vært merkeli

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...