Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

*LØST* DVD-rom blir plutsleig borte

Anbefalte innlegg

Hei folkens:

Da som overskriften sier så plages jeg plutselig med DVD-rom'en min. Har akkurat skiftet hovedkort til Gigabyte sitt X48T-DQ6. DVD-rom'en har IDE kontakt. Når jeg starter opp så kommer den opp i BIOS, og i Windows vises den. Jeg setter i en cd og dermed forsvinner den. Høyreklikker jeg på den for å se egenskaper, så forsvinner den også. Den vises i enhetsbehandlingen om jeg ikke gjør noe med dvd-rom'en. Den virket før jeg skiftet hovedkort. Når jeg re-starter PC-en så kommer den tilbake igjen.

Er det noen innstillinger i BIOS for IDE? Fant ingen drivere på cd-rom'en som fulgte med hovedkortet. Har prøvd mange forskjellige innstillinger med tanke på "jumper" plasseringen også. Jeg har KUN DVD-rom'en tilkoplet IDE kabelen. Regner da med at jumperen skal stå på Master without Slave og at jeg skal sette den første kontakten i DVD-rom'en. Eller tar jeg feil? DVD-rom'en er en Samsung Writemaster.

Håper noen har et tips her ute å går. Må få innstallert COD4 på nytt igjen :)

Mvh The7thsense

Endret av The7thSense
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Installerte du Windows på nytt etter du byttet hovedkort?

Byttet også PC innmat for litt siden, sitter også på ett Gigabyte, men annen modell, hovedkort. Der opplevde jeg noe lignende. Søk på google etter missing CD/DVD stations eller noe slikt, evt sjekk i driver enhetnsbehandling så får du opp en kode som du kan bruke som søkestring.

Er noe i registry du muligens kan prøve, noe lower og higher filter greier.

Skal se om jeg senere eller i morgen kan finne ut hva jeg gjorde og linke her.

Lenke til kommentar

Da har jeg prøvd dette med å gå inn i registeret. Når jeg nå har satt inn DVD-en i spilleren, vises den når jeg skal ha oversikt over hd og dvd'rom osv. Når jeg dobbelt-klikker på den kommer det opp feilmelding "H: Application not found". Høyre-klikker jeg på dvd-rom'en så kan jeg utforske DVD-en og se alle filene også. Merkelig dette her.

Edit: Prøvde å kjøre setup filen til COD4 her nå, men etter en stund så får jeg melding om at spillet ikke kan installeres videre fordi den ikke finner en riktig fil. Så forsvinner dvd-rom'en igjen.. Borte som en sviske... :wallbash:

Edit igjen: Yess, nå virker alt som det skal tydeligvis...(gufs) håper det holder seg da... Lurer på hva som har skjedd egentlig..

Endret av The7thSense
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...