neewbee Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 Jeg har ikke spilt CM på over et år, og i mellomtiden har jeg oppgradert fra Win98 til XP. Har også win2000 Pro nå. Så nå tenkte jeg at jeg skulle bli hekta igjen Poenget er at jeg ikke får spilt CM verken i XP eller i 2000. Jeg har prøvd å innstallere spillet på nytt uten at det hjalp. Når jeg tar "start new game" (eller "restore saved game" for den saks skyld, får jeg opp denne meldingen: "There is not enough system memory to create the game. Please free up some more and try again." Spesifikasjoner AMD Athlon 1,3 GHz MSI Hovedkort (husker ikke hvilket) 2 x 80 GB WD NVIDIA GeForce4 MX 440 with AGP8X 64MB 2 x 512 MB SDRAM PC133 (skulle jo være RAM nok i massevis....) Så kjære glupinger, hva gjør jeg nå? Lenke til kommentar
scirocco Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 måtte du poste dette flere steder? http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=9...6805&highlight= Lenke til kommentar
BioNor Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 Tipper du har satt pagefile på en annen disk enn C:, eller at du har satt egen størrelse på den. Du må faktisk la Windows styre pagefilene og det på C: for å kjøre CM av en eller annen grunn...var hvertfall det som løste mitt problem... Lenke til kommentar
neewbee Skrevet 11. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2003 Tipper du har satt pagefile på en annen disk enn C:, eller at du har satt egen størrelse på den. Du må faktisk la Windows styre pagefilene og det på C: for å kjøre CM av en eller annen grunn...var hvertfall det som løste mitt problem... Høres jo egentlig ganske fornuftig ut. Men hvor går jeg og setter det opp slik? Lenke til kommentar
scirocco Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 Tipper du har satt pagefile på en annen disk enn C:, eller at du har satt egen størrelse på den. Du må faktisk la Windows styre pagefilene og det på C: for å kjøre CM av en eller annen grunn...var hvertfall det som løste mitt problem... Høres jo egentlig ganske fornuftig ut. Men hvor går jeg og setter det opp slik? Det høres rett og slett ut som vrølv spør du meg. Maskinen går faktisk raskere dersom du setter pagefila på en annen partisjon og med fast størrelse. Dessuten, dersom du ikke vet hvordan du forandrer disse innstillingene kan jeg garantere deg at pagefila ligger på rota og at windows styrer størrelsen. Dette er standard i windows. Lenke til kommentar
neewbee Skrevet 11. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2003 Tipper du har satt pagefile på en annen disk enn C:, eller at du har satt egen størrelse på den. Du må faktisk la Windows styre pagefilene og det på C: for å kjøre CM av en eller annen grunn...var hvertfall det som løste mitt problem... Høres jo egentlig ganske fornuftig ut. Men hvor går jeg og setter det opp slik? Det høres rett og slett ut som vrølv spør du meg. Maskinen går faktisk raskere dersom du setter pagefila på en annen partisjon og med fast størrelse. Dessuten, dersom du ikke vet hvordan du forandrer disse innstillingene kan jeg garantere deg at pagefila ligger på rota og at windows styrer størrelsen. Dette er standard i windows. Vrøvl eller ikke....det funker iallefall som gull nå Jeg hadde egendefinert pagefila på D:, men nå satte jeg alt til å være systemstyrt. Så nå gjenstår bare å ringe sjefen og si at jeg kommer til å forsove meg i morgen :wink: Tusen takk for hjelpen, folkens! Lenke til kommentar
BioNor Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 Tipper du har satt pagefile på en annen disk enn C:, eller at du har satt egen størrelse på den. Du må faktisk la Windows styre pagefilene og det på C: for å kjøre CM av en eller annen grunn...var hvertfall det som løste mitt problem... Høres jo egentlig ganske fornuftig ut. Men hvor går jeg og setter det opp slik? Det høres rett og slett ut som vrølv spør du meg. Maskinen går faktisk raskere dersom du setter pagefila på en annen partisjon og med fast størrelse. Dessuten, dersom du ikke vet hvordan du forandrer disse innstillingene kan jeg garantere deg at pagefila ligger på rota og at windows styrer størrelsen. Dette er standard i windows. Har vært oppe til diskusjon før dette her med pagefile, og konklusjonen er og blir at maskinen IKKE blir raskere bare ved å egendefinere hvor og hvor stor pagefilen er, den blir kun raskere dersom og bare dersom pagefilen er helt på begynnelsen, fysisk, av en disk, uavhengig hvilke partisjon det måtte være. Er stort sett bare noe å hente for dem med to disker eller fler, eller for dem som klarer å plassere pagefilene på begynnelsen av den ene disken dem har. Selv om det ser ut til at en partisert disk er plassert i rekkefølge på disken, så stemmer ikke det helt med virkeligheten. Og angående CM, så er en Windows-kontrollert pagefile eneste løsning FORELØPIG...ikke spør hvorfor. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå