Gå til innhold

Får ikke koblet PC til LCD

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg skulle prøve å koble PC-en min til 37" min i stad, men fikk ikke opp noe bilde. Bildet var der frem til windows oppstart, men når den var loada ferdig, ble det svart skjerm med "Utenfor rekkevidde".

Noen som vet hva jeg gjør feil? :)

Endret av Swaxxo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den står så lavt pga. du er inne i safemodus. Du kan ikke endre oppløsmingen over minimum mens du er i safe modus.

Deter mulig det er en enda enklere måte å fikse det på, men du kan gjøre det slik:

- Avinstaller skjermkortet

- Restart (i normal mode). oppløsningne din er nå minimum og vil vise på skjermen.

- Installer vanlige drivere på nytt

- Sett oppløsningen til det som skjermen din kan takle.

Evt. så kan du i stedet bytte tilbake tilbake til gamle skjermen din først, bruke den til å sette en lav oppløsning, bytte tilbake til ny skjerm og så sette riktig oppløsning da når du har bilde. Akkurat nå er jo problemet at det står på en høyere oppløsning enn din nye klarer å vise.

EDIT: Forresten så siden du har en slik TV som sikkert har en sånn dustete 1366x768 oppløsning å kan det godt være du må installere Powerstrip for å kunne velge den oppløsningen i det hele tatt, ellers kommer du gjerne ikke lengre enn til 1280x via velgeren i windows.

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...