Gå til innhold

Tråden om Irn-Bru


Anbefalte innlegg

Siden den forrige tråden ble stengt, da den delvis gikk i mot rettningslinjene, oppretter jeg en ny. Om noen har forslag til bedre emnetittel, fyr laus! I denne tråden kan man diskutere alt rundt brusen - hva man mener den smaker, hvor i landet man finner den, også videre. Vær snill og hold tråden ordentlig; reklame, eller fanboyisme hører ikke hjemme i denne tråden :)

post-48778-1213440508_thumb.jpg

 

Irn-Bru (uttales Iron Brew) er en skotsk leskedrikk som så dagens lys i Skottland i 1901. Skottene foretrekker Irn-Bru over Cola, og brusen er den tredje mest solgte i Storbrittania. Selv fikk jeg ferten av den nede på Gran Canaria av alle plasser, og da den kom til Norge ble jeg rimelig glad. Er så sabla lei av de brusene vi allerede har.

 

Irn-Bru på Wikipedia

http://www.irn-bru.co.uk/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her i Tromsø har jeg sett den i Eurospar og Prix-butikker, men ikke i butikker á la Rema 1000. Men de har jo aldri noe særlig utvalgt av noen ting uansett.

 

Det eneste som plager meg er at prisen er stiv i forhold til andre bruser, og at den som regel ikke ligger kaldt (noen steder er det bare light-versjonen igjen i hylla, andre steder står den malplassert sammen med tonic og lignende).

Lenke til kommentar

Den het Iron-Brew før krigen i 1940-1945. Mens krigen foregitt ble det full stans for all brus (tror jeg) foruten Coca-cola. De sponset jo så klart nazistene. Det er faktisk ikke tull.

 

Uansett, etter krigen valgte de å re-brande og navnet ble da Irn-Bru i stedet :)

 

Lang historie gjort veldig kort!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...