Der Kommissar Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 Siden den forrige tråden ble stengt, da den delvis gikk i mot rettningslinjene, oppretter jeg en ny. Om noen har forslag til bedre emnetittel, fyr laus! I denne tråden kan man diskutere alt rundt brusen - hva man mener den smaker, hvor i landet man finner den, også videre. Vær snill og hold tråden ordentlig; reklame, eller fanboyisme hører ikke hjemme i denne tråden Irn-Bru (uttales Iron Brew) er en skotsk leskedrikk som så dagens lys i Skottland i 1901. Skottene foretrekker Irn-Bru over Cola, og brusen er den tredje mest solgte i Storbrittania. Selv fikk jeg ferten av den nede på Gran Canaria av alle plasser, og da den kom til Norge ble jeg rimelig glad. Er så sabla lei av de brusene vi allerede har. Irn-Bru på Wikipedia http://www.irn-bru.co.uk/ Lenke til kommentar
KKake Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 Kjøpte den for noen dager siden for å prøve den, og jeg må si meg imponert, for Irn-Bru var knallgod, kan skjønne at skottene drikker den fremfor Coca Cola. Lenke til kommentar
Mountain Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 (endret) . Endret 15. desember 2011 av narrie Lenke til kommentar
Elmek38 Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 Kunne tenkt meg å prøve denne. Noen som vet om den finnes i bergensområdet? Lenke til kommentar
Der Kommissar Skrevet 15. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2008 Her i Tromsø har jeg sett den i Eurospar og Prix-butikker, men ikke i butikker á la Rema 1000. Men de har jo aldri noe særlig utvalgt av noen ting uansett. Det eneste som plager meg er at prisen er stiv i forhold til andre bruser, og at den som regel ikke ligger kaldt (noen steder er det bare light-versjonen igjen i hylla, andre steder står den malplassert sammen med tonic og lignende). Lenke til kommentar
KNB Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 Eg har funnet den på både Rimi og Ica. Har drukket den brusen siden eg såvidt kunne gå (mora mi kommer fra scottland) Alikevell smaker den himmelsk hver gang , går fan ikke an å bli lei den Lenke til kommentar
Irn-Bru Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 Den skal stå i kjøla men Coca og Ringnes fjerner den så den ikke skal selge. Bare si fra til butikksjefene rundt om kring.. Lenke til kommentar
Dynejonas Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 Fantastsik god brus. Full av smak, ikke som sprite og fanta. Synd den koster 17 kroner, men prisen vil nok gå ned. Min lokale bunnpris tok inn en kasse og ble solgt ut med en gang. Fant den på en bunnpris litt lengre unna, oppå øverste hylle blant ølet. Det hidret ikke meg fra å kjøpe. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 No drikk eg svært sjeldan brus, men nye produkter er alltid velkomne. Skal plukke med meg ein om eg ser den. Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Der Kommissar, kan tipse om at ihvertfall Kiwi på Håpet har iskald Irn-Bru. Jeg er innom der å plukker med meg en flaske eller to stadig vekk, så de går fort tom dog! Lenke til kommentar
Der Kommissar Skrevet 16. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2008 Yay! Apropos Håpet; jobber på Coop-lageret nedi der, og så at de tar inn Irn-Bru. Så alle Coop-butikker skal vel kunne ha brusen inne, såfremt de bestiller den såklart. Lenke til kommentar
Irn-Bru Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 Ja, Coop generelt skal ta inn Irn-Bru Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 Kva er poenget bak navnet Irn-Bru? Det slår meg ikkje som noko merknavn som er lett å hugse. Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 Som nevnt i første innlegg uttales det det jo "Iron Brew", altså jerndrikk - så jeg vil tro navnet skal gi assosiasjoner til styrkedrikk. Selv syns jeg det er et godt navn, ikke noe være en for eks "Coca-Cola" ... Lenke til kommentar
KNB Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 (endret) Direkte oversatt betyr det vel "Stål-brygg"? EDIT: Leif var innom Endret 19. juni 2008 av KNB Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Iron er direkte oversatt jern, så nei Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 (endret) Hm, den har jeg faktisk sett her i Arendal, så jeg får vel prøve den i dag, når jeg allikevel skal til byen for å ordne diverse ting. Endret 19. juni 2008 av Henrik C Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Den der skal jeg teste neste gang jeg er nede på coop. Lenke til kommentar
Irn-Bru Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Den het Iron-Brew før krigen i 1940-1945. Mens krigen foregitt ble det full stans for all brus (tror jeg) foruten Coca-cola. De sponset jo så klart nazistene. Det er faktisk ikke tull. Uansett, etter krigen valgte de å re-brande og navnet ble da Irn-Bru i stedet Lang historie gjort veldig kort! Lenke til kommentar
.tomf Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Smakte denne i går og den var dritgod. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå