aldrimerforum Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 (endret) http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/06/13/538137.html Bil som går på vann. Hørte om noe slikt for noen år siden, men har ikke før nå sett mer til det. Lurer på om det er en bakdel som ikke er nevnt i artikkelen, jeg. Hvorfor får ikke dette all verdens oppmerksomhet med en gang? Kan man ikke lage kraftverk som bruker denne teknologien.. kan noen forklare? Endret 14. juni 2008 av TorgeirS Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 (endret) Artikkelen er litt feil, er snakk hydrogenmotor. Og vi har hatt hydrogenmotorer ganske lenge nå. Mulig den er litt bedre enn eksisterende motorer. I avisene har vi nå fått folk med økonomiutdannelse, håper det skjer snart at folk med realfaglig utdannelse også får plass i redaksjonene rundt om i avisene snart. Endret 14. juni 2008 av Blåbær Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 Når jeg leste "bil som går på vann" i åpningsinnlegget trodde jeg først at han snakket om en bil som kunne kjøre på vannet. Ble skuffet da jeg fikk se artikkelen. Dette må jo bli et stort fremskritt i miljøkampen dette. Lenke til kommentar
bruno99 Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 Bra dette her. Ble spesielt imponert over hvor fort den kjørte, 80 km/t i en time med 1 liter vann som drivstoff. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 "For godt til å være sant" Dersom du leser ut at "fyll på vann og bilen vil kjøre for alltid" så er det for godt til å være sant ja. Dersom du leser ut at "fyll på vann og et hydrogenrikt metall med lav energieffektivitet i forhold til hva det kostet å lade og du kan kjøre til metallet er oppspist og du må fylle på mer av metallet" så er det ikke for godt til å være sant nei. Det er forøvrig ikke noe nytt med dette utenom at japanerne påstår de har fått til en mer effektiv prosess. Sikkert fra 40% effektivitet til 50% eller noe slikt. Lenke til kommentar
ArmenMinAU Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 "There's a car that runs on water, man!" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå