Jolo Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 (endret) Har fått meg en VPS med Lxadmin, og har tenkt å sette opp noen webhoteller. Men når jeg trykker på add customer får jeg til svar at jeg må sette opp et DNS template. Hva er dette og hva skal det inneholde? På forhånd takk. Endret 16. juni 2008 av Smalltimer Lenke til kommentar
Jolo Skrevet 15. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2008 Har oppgradert til cPanel, men har enda ikke skjønt hva DNS er for noe. Har et .net domene som skal gå til serveren, men hva skal nameserveren være? Skjønner ikke helt det med nameserver. Jeg skjønner hva den gjør, men jeg skjønner ikke hvilken nameserver jeg skal velge. Må jeg velge nameserveren til den hosten jeg har kjøpt domenet mitt av eller kan jeg bare ta en annen en, og hvor finner jeg nameservere? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 Flyttes etter ynskje frå trådstarter. Lenke til kommentar
Left Blank Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Du kan kjøre din egen nameserver på vps'en, eller så kan du peke A-Records og MX records fra domene registraren til VPS IP'en din. CPanel bruker dns ganske mye så det er smart å kjøre egen DNS. Du må også registrere navneserverne dine hos domene registraren. Lenke til kommentar
Jolo Skrevet 17. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2008 Takk for hjelpen. Fant ut at jeg måtte kjøpe domene fra en litt mer profisjonell domenebutikk enn den jeg hadde brukt, så nå fungerer det bedre. Skal også høre med hosten min om jeg kan få flere ipadresser slik at jeg kan sette opp nameserver. Tror det blir det beste. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå