mortizz Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 hei, jeg sitter og mekker isammen en hjemmeside. den benytter seg av veldig mange like tabeller, så jeg tenkte det ville vært snedig å benytte stylesheets til dette.men, mitt spørsmåler: hvordan oversetter jeg følgende til css? <table width="100%" border="0" cellspacing="1" cellpadding="5" bgcolor="black"> Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 Det finnes et web design forum under programmering. Post der! Lenke til kommentar
spetter Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 hei, jeg sitter og mekker isammen en hjemmeside. den benytter seg av veldig mange like tabeller, så jeg tenkte det ville vært snedig å benytte stylesheets til dette.men, mitt spørsmåler: hvordan oversetter jeg følgende til css? <table width="100%" border="0" cellspacing="1" cellpadding="5" bgcolor="black"> Det letteste er nok å lage et ccs stilset i ekstern fil jeg kan kun xhtml 1.0, hvet ikke hvordan det er med html 4.0 I <head> kan du skrive: href="stilsett.css" type=text/css rel=Stylesheet> så kan du f.eks skrive stilsetet i stilsett.css dokumentet: TABLE { BORDER-RIGHT: medium none; BORDER-TOP: medium none; FONT-SIZE: 12pt; BORDER-LEFT: medium none; WIDTH: 638px; COLOR: #99cc33; BORDER-BOTTOM: medium none; BACKGROUND-COLOR: #0066a6 } Lenke til kommentar
spetter Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 Her har du iallefall et forslag. men, post i web design forumet.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå