Fuse92 Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 Hei jeg kjøpte meg Acer travelmate 6592 for noen dager siden. når jeg skulle installere skjermkort driveren så fikk jeg en feilmelding frem. http://i107.photobucket.com/albums/m297/fuse92/Utennavn.jpg kan noen hjelpe meg med dette problemet . Lenke til kommentar
007CD Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 Du prøvde deg ikke tilfeldigvis med vanlige Catalyst drivere? Disse er det null garanti for at de funker på bærbare, problemet er at produsentene av bærbare PC-er bygger om grafikkbrikkene så det å lage en universel driver slik som til desktop variantene er umulig. Det finnes 2 alternativ for oppdaterte drivere, den beste er fra ACER sine egene hjemmesider. Nr 2 er en tredje parts side med spesialisering på produsering eller hacking av video drivere for bærbare skjermkort, dessverre husker jeg ikke URL'n dit akkurat nå men den finnes i mange poster her på forumet angående skjermkort til bærbare. Lenke til kommentar
Fuse92 Skrevet 14. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2008 Tusen takk. det funker nå. Lenke til kommentar
FrodeA Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 bare for å føye til; jeg vil nok heller si at den beste løsningen er å hente trejdeparts/moddede drivere, fremfor på nettsiden til produsenten av laptopen. som regel (ihvertfall acer) så slipper de ut EN driver, thats it. de moddede tredjepartsdriverene blir ihvertfall oppdatert! Lenke til kommentar
007CD Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 bare for å føye til; jeg vil nok heller si at den beste løsningen er å hente trejdeparts/moddede drivere, fremfor på nettsiden til produsenten av laptopen. som regel (ihvertfall acer) så slipper de ut EN driver, thats it. de moddede tredjepartsdriverene blir ihvertfall oppdatert! Om du VIL ha oppdaterte så ja, men de du får fra tredje part er litt sånn hips og haps med. Ikke garantert at det funker alltid, som for eksempel mitt siste forsøk hos meg kunne plutselig sende PC-en inn i 100% CPU forbruk på kernel tider, sporet det til tredje parts driveren jeg brukte... ACER driveren funker i allefall, men kanskje ikke alltid idell, her må det faktisk prøves og testes. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå