Rice Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 Heisann, har litt problemer med å sende email fra outlook express. ("tilkoblingen til serveren mislyktes) tror de har noe med portene å gjøre, men har åpnet både 110 og 25 i ruteren... Hvordan kan dette fikses? nb: jeg kan motta email MVH RICE Lenke til kommentar
agvg Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 Hva heter smtp-serveren? Hvilken ISp bruker du? Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 Prøver du å sende e-post med en @online.no-konto med en annen internettleverandør? Det går ikke. Hadde det samme problemet da jeg prøvde å bruke den gamle online.no-adressa mi når jeg gikk over fra Canal Digital til Get. Når jeg så gikk til Telenor igjen, fungerte det å sende email fra den gamle online.no adressa. Det gikk hele tiden an å motta e-post. Lenke til kommentar
rakanishu Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 Prøver du å sende e-post med en @online.no-konto med en annen internettleverandør? Det går ikke. Hadde det samme problemet da jeg prøvde å bruke den gamle online.no-adressa mi når jeg gikk over fra Canal Digital til Get. Når jeg så gikk til Telenor igjen, fungerte det å sende email fra den gamle online.no adressa. Det gikk hele tiden an å motta e-post. Dette er ikke helt korrekt. Det man alltid må huske er at SMTP-serveren ofte må settes til den aktuelle ISP'n, ikke leverandør av epost-kontoen. Jeg bruker Online-adresse sammen med Get som leverandør og bruker da følgende instilling: Incoming mail server: pop.online.no Outgoing mail server: smtp.get.no Lenke til kommentar
Rice Skrevet 15. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2008 Jeg har eg domene hos domeneshop Incoming mail server: pop3.domeneshop.no Outgoing mail server: smtp.domeneshop.no Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 (endret) Skal du sende over SSL må du bruke port 465. Du trenger forresten ikke åpne portene 110 og 25 med mindre du skal kjøre mail-server eller lignende. Endret 15. juni 2008 av Tordenflesk Lenke til kommentar
MataFaka Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Jeg har eg domene hos domeneshopIncoming mail server: pop3.domeneshop.no Outgoing mail server: smtp.domeneshop.no Hvordan konfigurerer jeg SMTP? For å sende utgående epost, må du oppgi en SMTP-server i epost-programmet ditt. Det enkleste og sikreste er å bruke SMTP-serveren til den Internett-leverandøren du bruker for oppkobling til Internett. Her er noen eksempler: Frisurf: smtp.frisurf.no Telenor Online: smtp.online.no Tele2: smtp.c2i.net EUnet: smtp.eunet.no Tiscali: smtp.tiscali.no NextGenTel: smtp.broadpark.no Start.no: smtp.powertech.no Get (tidligere UPC/Chello): smtp.getmail.no Bluecom: smtp.bluecom.no Din IP-adresse er xx.xx.xxx.xxx, og din Internett aksessleverandør ser ut til å være xxxxxxxxxxxxx. Ta kontakt med dem for å finne ut hva som er din SMTP-server. Dersom du av en eller annen grunn ikke ønsker eller har mulighet til å bruke SMTP-serveren til din lokale Internett-leverandør, så kan du bruke smtp.domeneshop.no, men du må da også krysse av for at serveren krever godkjenning/autentisering, og at SMTP-serveren skal benytte samme brukernavn og passord som for innkommende epost. Dette forutsetter at epost-programmet ditt har støtte for SMTP-autentisering. Noen Internett-leverandører (f.eks Get, Tele2, Telenor og CanalDigital) sperrer for bruk av eksterne SMTP-servere på port 25. Dersom din leverandør har sperret port 25 kan du endre oppsettet i epost-programmet ditt slik at det benytter port 587 i stedet for port 25. Den fete skriften kan være problemet ditt Lenke til kommentar
Rice Skrevet 16. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2008 jeg prøvde å krysse av for at serveren krever godkjenning/autentisering, men det løste ikke problemet.. Lyse er min internett-leverandør Lenke til kommentar
agvg Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 http://www.lyse.no/category.php?categoryID=6748 sett smtp til smtp.lyse.net, fjern krysset for autorisering og se om du får sendt. Lenke til kommentar
Rice Skrevet 16. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2008 http://www.lyse.no/category.php?categoryID=6748 sett smtp til smtp.lyse.net, fjern krysset for autorisering og se om du får sendt. Da fikk jeg denne feilmeldingen: Lenke til kommentar
Rice Skrevet 16. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2008 løst.......!!! takk for alle svar! Lenke til kommentar
vanligmann Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 løst.......!!!takk for alle svar! Hva er pointet med å spørre en masse, få folk til å engasjere seg - og deretter løse problemet uten å oppgi hva løsningen var? Jeg leste denne tråden for å finne svar på det samme probmelet, og da hjelper det ikke å bare få vite at ditt problem løste seg.. Ikke for å være surmaget, men dette er alt for vanlig. Hva med å si: "Takk for hjelpen, problemet er nå løst. Løsningen var... "? Lenke til kommentar
AndreasLie Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 (endret) Jeg har akkurat samme problemet. Har online adresse og internett fra get. Synes jeg har prøvd det meste nå av løsninger jeg har funnet her og på http://mac1.no/forum/viewtopic.php?t=195567. Har endret porter, prøvd med både smtp.online.no og smtp.getmail.no og skrud av og på autentisering Kan noen være så snill å hjelpe meg? Endret 11. august 2008 av AndreasLie Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå