Gå til innhold

Ny PC 15k 9800 GX2 790i


Anbefalte innlegg

Hei jeg skal bygge meg PC rett etter at jeg kommer hjem fra USA (5 uker til) og jeg har satt sammen noe greier så jeg har noe å glede meg til x]

Her har du full oversikt over Handlevognen.

 

Prosessor

Her har tenkte jeg lenge på E8400 men bestemte meg for en Q9450

fordi den har 4 kjerner og dobbel cache fra E8400.

 

Grafikk Kort

Dette hadde jeg greit bestemt meg for at skulle være 9800 GX2 og jeg valgteEVGA fordi dems versjon er litt klokket.

 

Strømforsyning

Her var det ikke mye å velge i siden jeg hadde valgt ett 9800 GX2 kort så jeg måtte gå for Thermaltake Toughpower 850W

 

Tastatur

Logitech G15 v.2 jeg trenger jo nytt tastatur, og jeg er jo en grei gamer.

 

Kabinett

Thermaltake Armor+ jeg syns det er ett DRITFINT kabinett og det har god plass til HDD'er.

 

CPU Kjøler

Thermaltake Big Typhoon VX Jo denne fordi jeg har hørt mye bra om den og den har kontroller på seg.

 

Hovedkort

XFX nForce 790i Ultra SLI fordi jeg har en kompis som har fått seg 780i og sier det er helt sjukt! og da vil jeg i klassen over 780i fordi jeg vil prøve DDR3 og det er ett veldig fint hovedkort selv om jeg ikke skal bruke SLI. Og jeg trenger ikke mer enn 2 PCI porter. Og jeg har hørt at det er bra til Gaming, men har også hørt her i forumet at det er veldig dålig.. huh..?

 

RAM ja her blir det 4 GB DDR3 Corsair TWIN3X DDR3-1333 4096 MB (2 x 2048 MB) Billig DDR3 4 gb? :p

 

OS

Kommer nok til å Kjøre Vista Ultimate, Win XP Pro og Linux i Tredoot.

 

Vil dette fungere fint? Yter CPU oppimot GPU osv..?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skal ikke hindre deg fra å kjøpe 790i men ta bare ett nForce søk så vet du i allefall hva du går til.

Så slipper du stygge overraskelser i allefall, men jeg hadde ALDRI kjøpt det hovedkortet til hoved PC-en min, kanskje til å drive en billig Celeron i en uke for leking men ikke noe annet.

Lenke til kommentar
Jeg skal ikke hindre deg fra å kjøpe 790i men ta bare ett nForce søk så vet du i allefall hva du går til.

Så slipper du stygge overraskelser i allefall, men jeg hadde ALDRI kjøpt det hovedkortet til hoved PC-en min, kanskje til å drive en b illig Celeron i en uke for leking men ikke noe annet.

 

Nå er det slik at det harddisk corruption greiene med 790i faktisk er fikset med ny bios. Ellers vet jeg om flere som ikkje har noen som helst problemer med 790i nå.

 

Selv er jeg ikkje helt overbevist, så "safer" med en Asus Evolution og ddr3 :whistle:

Lenke til kommentar
Jeg skal ikke hindre deg fra å kjøpe 790i men ta bare ett nForce søk så vet du i allefall hva du går til.

Så slipper du stygge overraskelser i allefall, men jeg hadde ALDRI kjøpt det hovedkortet til hoved PC-en min, kanskje til å drive en b illig Celeron i en uke for leking men ikke noe annet.

 

Nå er det slik at det harddisk corruption greiene med 790i faktisk er fikset med ny bios. Ellers vet jeg om flere som ikkje har noen som helst problemer med 790i nå.

 

Selv er jeg ikkje helt overbevist, så "safer" med en Asus Evolution og ddr3 :whistle:

 

Nåja, strømmer fortsatt inn rapporter om HD korrupsjon så den BIOS fiksen er ikke helt 100% enda Nizzen.

Anandtech har ikke fått fikset sitt enda og fortsatt har gutta på Xtreme systems problemer... Standard Nvidia virker det som.

Lenke til kommentar

http://www.hardware.no/artikler/msi_x48_platinum/49378

https://prisguiden.no/product.php?productId=89099

 

Hva med x48? koster litt mindre men ved søk etter ddr3 og firekjerne støtte kan man også gå for et p35 til under tusenlappen.

 

 

 

X48 Platinum

 

• Key components status hardware monitor.

• Monitor the Dual Core CPU each unit status.

• Optimize System status define.

• Auto speed up with system loading change.

 

CPU

• Supports Intel® Core 2 Extreme/Core 2 Quad/Core 2 Duo based processors in LGA775 package.

• Supports Intel® Yorkfield, Wolfdale in the LGA775 package.

• Supports FSB 1600/1333/1066/800 MHz.

 

Chipset

• Intel® X48 Chipset

- Supports FSB 800/1066/1333/1600MHz.

- Supports dual channel, DDR3 800/1066/1333/1600 (XMP).

• Intel® ICH9R Chipset

- Hi-Speed USB (USB2.0) controller, 480Mb/sec, up to 12 ports.

- 4 SATAII with 2 eSATA* ports with transfer rate up to 3Gb/s.

- Supports Viiv technology

- PCI Master v2.3, I/O APIC.

- ACPI 2.0 compliant.

- Serial ATA RAID 0/1/5/10.

- Integrated AHCI controller.

 

Main Memory

• Supports four unbuffered DIMM of 1.5 Volt DDR3 SDRAM

• Supports up to 8GB memory size.

• Supports dual channel DDR3 memory architecture.

• Supports DDR3 800/1066/1333/1600 (XMP) memory interface

 

Slots

• Two mazarine PCI Express x16 slots (PCI Express Bus SPEC V2.0 compliant; supports CrossFire Technology)

• Two yellow PCI Express x16 slots with x4 operations (PCI Express Bus SPEC V1.0a compliant)

• Two PCI Express x1 slots. (support PCI Express Bus specification v1.0a compliant)

• One 32-bit v2.3 master PCI bus slot.

- Support 3.3v/5v PCI bus interface.

 

On-Board IDE/SATA

• One Ultra DMA 66/100/133 IDE controller integrated in Marvell® 88SE6111.

- Supports PIO, Bus Master operation modes.

- Can connect up to two Ultra ATA drives.

• SATAII controller integrated in ICH9R and Silicon Image® 5723 chipest

- Up to 300MB/sec transfer speed.

- Supports four SATAII ports and two eSATA ports by ICH9R.

- Supports AHCI controller with SATA RAID 0/1/5/10 by ICH9R.

- Supports two SATAII ports by 5723. (fot storage devices with RAID function only)

- Supports SATA RAID 0/1, JBOD mode/ by 5723, default mode is RAID 1. (for SATA7 & SATA8 only)

 

Audio

• Chip integrated by Realtek® ALC888

- Flexible 8-channel audio with jack sensing

- Compliant with Azalia 1.0 spec.

- Meet Microsoft Vista Premium spec.

 

LAN

• Supports PCI Express LAN 10/100/1000 Fast Ethernet by Realtek 8111B.

• Supports Gigabit Ethernet LAN 10/100/1000 Fast Ethernet by Intel 82566DC. (for ViiV)

 

IEEE1394

• VIA® VT6308P chipset

- Supports up to two 1394 ports. (Rear panel x1, pinheader x1)

- Transfer rate is up to 400Mbps.

 

Internal I/O Connectors

- ATX 24-Pin power connector

- 8-pin ATX 12V power connector

- CPU / System x 5 FAN connectors

- CD-in connector

- Front panel audio connector

- Front panel connector

- 1 x SPDIF-out pinheader

- 1 x chasis intrusion connector

- 1 x serial port pinheader (optional)

- 2 x USB 2.0 connectors

- 1 x Floppy disk drive connector

- 6 x Serial ATAII connectors

- 1 x ATA133 connector

- 1 x IEEE1394 connector support additional 1 port (optional)

- 1 x TPM module connector (optional)

 

Back Panel I/O Ports

- 1 x PS/2 keyboard

- 1 x PS/2 mouse

- 2 x eSATA ports (support Command Based Port Multipliers)

- 1 x 6 in 1 audio jack

- 8 x USB 2.0 ports

- 2 x RJ45 LAN jacks

- 1 x IEEE1394 port (optional)

- 1 x Optical SPDIF-out

 

BIOS

• The mainboard BIOS provides "Plug & Play" BIOS which detects the peripheral devices and

expansion cards of the board automatically.

• The mainboard provides a Desktop Management Interface(DMI) function which records your

mainboard specifications.

 

Dimension

• 30.5cm(L) x 24.5cm(W) ATX Form Factor

 

Mounting

• 9 mounting holes.

 

Lenke til kommentar

Med asus hovedkort så laster man ned nyeste bios på en minnepinne. Deretter går man inn i biosen og velger EZ flash.

 

Med EZ flash programmet så oppdateres bios på null komma nix :D

 

Kan være en idè å kikke på Asus Evolution, da dette har vist seg å klokke sinnsykt bra! Les på xtremesystems.org , så skjønner du hva jeg mener. Stoolman klarer greitt over 500fsb på evokortet med qx9750 og qx9650 ;)

 

Er selv på 4,3 ghz på e8500 på luft på Evokortet mitt. Prime stabilt. Av en eller annen grunn er jeg sikker på at dette hovedkortet og cpu`en vil enda lengre :p

 

Neste mål 4,5 på luft :mrgreen:

Lenke til kommentar
Med asus hovedkort så laster man ned nyeste bios på en minnepinne. Deretter går man inn i biosen og velger EZ flash.

 

Med EZ flash programmet så oppdateres bios på null komma nix :D

 

Kan være en idè å kikke på Asus Evolution, da dette har vist seg å klokke sinnsykt bra! Les på xtremesystems.org , så skjønner du hva jeg mener. Stoolman klarer greitt over 500fsb på evokortet med qx9750 og qx9650 ;)

 

Er selv på 4,3 ghz på e8500 på luft på Evokortet mitt. Prime stabilt. Av en eller annen grunn er jeg sikker på at dette hovedkortet og cpu`en vil enda lengre :p

 

Neste mål 4,5 på luft :mrgreen:

 

 

Jeg skal ha XFX samme greier der?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...