XE800 Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 (endret) Noen som har erfaringer med dette BIOS-flashe-programmet? Når jeg skal oppdatere kommer programmet med en liste over applikasjoner som anbefales avsluttet før flashingen finner sted. Problemet er bare at en av disse applikasjonene er Windows ("Start")... stønn! Her kjører jeg det offisielle, Vista-kompatible flasheprogrammet som fulgte med hovedkortet mitt, i Windows-modus, og så foreslår det å avslutte Windows før jeg starter flashingen? Ja, lykke til med å flashe da, teite program! Aaaargh! Vel, jeg flashet læll og alt gikk tilsynelatende helt bra (den siste kommentaren før reboot var dog litt illevarslende: CMOS Checksum Destroyed). Ved oppstart får jeg så meldingen "CMOS Checksum Bad" eller noe i den duren og får valget mellom å gå inn i Bios setup eller fortsette med Default innstillinger. Velger det siste og alt funker som vanlig, bortsett fra en popup i Windows som forteller meg at User Application Control har blitt slått av?? I tillegg ser jeg at det under Oppstart er et program assosiert med MSI (startup.exe) som tydeligvis ikke er ferdig med det det ønsker å gjøre, lar seg ihvertfall ikke fjerne fra oppstarten, og blir ikke kvitt det etter reboot heller. Når jeg kjører Live Update enda en gang finner programmet den samme oppgraderingen og vil installere den igjen, tross at Current Version er 1.10 og Online Version er 1.10. Noe har tydeligvis gått galt, men siden alt funker som det skal og det tross alt virker som jeg har siste BIOS-versjon, er jeg i grunn fornøyd hvis jeg blir kvitt startup.exe fra Oppstarten. Jeg har avinstallert MSI Live Update 3 men startup.exe henger fremdeles igjen og valgene for Disable og Remove er ikke tilgjengelig. Noen tips? Og fortell meg gjerne hva jeg evt. gjorde feil under flashinga... :-| EDIT! Fant dette på nettet: Om den illevarslende meldingen "CMOS Checksum Destroyed": - Ich glaube diese Meldung Cmos checksum destroyed ist normal Forstår ikke tysk, men virker uansett oppløftende. Om årsaker til "CMOS Checksum Bad": - Your BIOS has Been Updated (either by you or possibly a virus) Også oppløftende! Da har mest sannsynlig ingenting gått galt likevel. Men MSI Live Update 3 bør definitivt lære seg å kommunisere bedre, og slutte å komme med idiotiske forslag a la "vennligst avslutt Windows før du fortsetter". Det med at den vil installere oppdateringen på nytt er vel en bug i programmet? Forøvrig viser det seg at startup.exe har med MSI sine grafikkdrivere å gjøre, ikke flashingen av hovedkortet. Så... nevermind! :-) Endret 14. juni 2008 av XE800 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå