Gå til innhold

GeForce3 Ti 200

qwe

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gainward sitt GeForce Ti/460 er et knallbra Ti200 kort. Det blir levert med samme rammen som andre Ti500 kort, og du kan derfor klokke den like høyt+++, er mer usikker på coren der, men jeg får kortet nå snart, så det blir spennende å se

Lenke til kommentar

Har ingen erfaring med dissse, men slike kort som "point of view" og "daytona" og andre billigkort (disse ligger jo 2-300 under andre kort). Grunnen er visst at de bruker billigere deler og dårligere ram.

Ville heller kjøpt et "merkekort" fra f.eks Asus, Hercules eller f.eks Creative...

[ Denne Melding var redigert av: extreme på 2002-01-15 20:34 ]

Lenke til kommentar

Hvordan er denne versjonen da?

Gainward AGP GeForce3 Ti/500XP 128MB 4ns

- Titanium200,"Jumbo,Golden Sample" Retail'

Er den bedre enn andre TI200 kort?

Hva betyr "jumbo"?

De selger den på komplett.no til 2770 Kr.

Er jo ikke så dyrt det da.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-01-15 20:33, extreme skrev:

Har ingen erfaring med dissse, men slike kort som "point of view" og "daytona" og andre billigkort (disse ligger jo 2-300 under andre kort). Grunnen er visst at de bruker billigere deler og dårligere ram.

Daytona GF3Ti200 @ 240/560

Synes ikke det er så ille jeg :smile:

Lenke til kommentar

Gainward er bra det ja, og det er det eneste ti200 kortet som har 128mb ram. 3.8ns ram er også bra (de fleste andre har 4ns) (lavere er bedre). Men jeg tror ikke det er så mye ytelsesforskjell mellom 64 og 128mb, pga at gf3 ikke klarer å adressere så mye minne, men det er mulig jeg tar feil..har i alle fall ikke sett noen tester på det kortet ennå.

Eneste jeg har hørt, er at Gainward sine vifter bråker endel mer enn andre vifter på ti200kort! :eek:

noen her som kan bekrefte/avbekrefte det? :razz:

Lenke til kommentar

Asus AGP-V8200 GF3 64MB DDR Titanium 200 2.043,-

fra http://www.itbutikken.no

det er billig det, og det er et veldig bra kort.

Tror jeg heller hadde kjøpt det, enn Gainward kortet, og heller brukt de 700,- du får til overs på et Geforce 4 kort om et halvt års tid (da gf4 blir dyyrt når det kommer). :smile:

[ Denne Melding var redigert av: extreme på 2002-01-15 20:50 ]

Lenke til kommentar

Kom hjem glad og lykkelig som et barn på julekvlden i dag formiddag. Med et Gainward Ti460, 64MB ddr, 3,8ns under armen.

Men gleden ble ganske kortvarig. Helt til jeg skulle se på et par spill. Eller en videosnutt, eller 3DMark2001 eller noe annet som ikke var ren 2D som i windass. Det som skjedde da var at maskina kræsja totalt! Kun resetknapp virket... lucky me...

Prøvde første gangen uten nye drivere, siden jeg nettopp hadde installert nVidias referansedrivere, ver 23.11. Så jeg prøvde med de siste som ligger på Gainwards hjemmesider. Samme kræsj. Installerte fra CD -> kræsj. Hentet siste nVidia på nytt -> kræsj. Installerte nye VIA, ver 4.37 -> kræsj.

Nappet ut igjen kortet og satte det inn i en maskin med Intel P3 733MHz og Win2k. Ville ikke engang installere VGA-drivere, uansett hva vi prøvde.

Hm, kan det da være kortet som er defekt? Det er jo kjempemessig bra bilde i windass, men det hjelper lite om det er det eneste det funker til.

Systemet:

AMD TBird 1000MHz

256 MB sd-ram

WinXP Pro

Noen som har noen tips?

Jeg får vel reinstallere DirectX8.1 også, men har ikke troen på at det skal fixe dette. Det ser for kjipt ut... *snufs*

-P-

Lenke til kommentar

Har du sett over alle bios innstillinger som har med skjermkortet og gjøre? evnt. prøv og load en "fail safe" konfigurasjon i bios. Det er sikkert bare en bagatell..(det er som oftest det) :razz:

Tror ikke kortet er defekt, fordi det viser jo bilde..

Lenke til kommentar

Prøvde med Fail-safe innstillinger. Windass ville først ikke boote engang, etter nok en reset kom menyen opp, om man vil starte windass i safe-mode osv...

Da jeg etter hvert kom inn i windass, og testet med et lite videoklipp igjen, låste den seg på samme måte, nesten. Bare ingen vertikale striper, men noen søte rosa greier på hvitt underlag... :grin:

f*** da.

-P-

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte forresten kortet mitt på Flexi-Data. Sendte dem mail i går, men har ikke hørt noe ennå. Jeg er sikkert litt utålmodig, men nå bør jeg få svar egentlig?

Og er det noen andre som har hatt reklamasjoner hos dem, som har spesielle erfaringer?

-P-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...