kholand Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 Vi har bestemt oss for å gå til anskaffelse av ny skriver. Fruen vil absolutt ha kopimaskin også, så da er det vel naturlig å se etter en multifunksjon. Men bør jeg kikke etter en laser multifunksjon pluss en blekk fotoskriver? har en pixma 4200 nå. Ser for meg at blekk-kostnadene blir relativt høye hvis madamen skal drive å kopiere endel. Har laser-multi-skriverne bra scannere? har lyst til å scanne alle 35mm negativene som jeg har liggende, eller er de så dårlige at jeg bør kjøpe en scanner ved siden av? fordel om skriver(ne) har wlan evt ethernet. prisen for skriver(ne) bør ikke overstige 3000,- hva skal jeg velge? Lenke til kommentar
Autodidact Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 Økonomisk sett vil nok en lasersak vær å foretrekke for fruens bruk, men ikke sats på den til billedutskrift eller scanning av negativer. Skal du scanne mye negativer er det utvilsomt interessant å se på en dedikert dias/filmscanner som kan ta remser med materiale. Du får uansett ikke noe ut av en vanlig scanner som baseres på reflektert lys til slik bruk - da må du ha gjennomlysning, en "diasmodul" (lys i lokket) til maskineriet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå