564215 Skrevet 5. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2008 Burde jeg kjøpe THERMALTAKE 750W ToughPower med "Cable Management" eller uten? Og hva er Cable Management? Lenke til kommentar
reichspöbel Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 Link til en bedre skjerm, til ca. samme prislappen. Vil prøve å holde prisen nede på 14k. Det blir litt som å spørre om det finnes et skjermkort til 500,- som kan kjøre Crysis. Det finnes ikke. Det hjelper heller ikke at mer eller mindre alt av 22" skjermer er skit. Jeg anbefaler Eizo FlexScan S2231WSE, men den koster det dobbelte av Asus. Jeg kan ikke finne noe som tilsier at Asus har et bra bilde. Jeg tviler ikke på at den gir mye for pengene, som f.eks. erfaringene i prisguiden tilsier, men "mye" har for de aller fleste ingenting med god fargegjengivelse å gjøre. Har lest en del reviews på det kabinettet og det er faktisk ganske støysvakt. F.eks. Bjorn3d, Overclockersclub, Techgage etc. For min del er kjøling viktigere en lavt støynivå, men mindre støy sier man jo ikke nei til. Jeg vet ikke hvor troverdige disse kildene er siden jeg aldri har brukt dem selv, men i samtlige virker støynivå som en ettertanke i anmeldelsen. En av testene bruker også vannkjøling, som blir noe helt annet. En annen sier at han bare hører PSU og CPU viftene, men et kabinett skal da også skjerme for denne støyen, ikke bare egen støy. Anmeldelsen til Bjorn3d overrasker meg litt. Det virker ikke som kjøleevnen er spesiellt god når den med 7 120mm vifter ikke klarer å kjøle ned hverken CPU eller GPU med mer enn to grader på load, i forhold til en Sonata med en 120mm og en 80mm vifte. Jeg kan ikke skjønne annet enn at viftene må gå ufattelig sakte, og da er det ikke rart at en 80mm på full guffe bråker mer. Men en trenger ikke mer enn å se på selve kabinettet for å vurdere det. Det er et aluminiumskabinett av middels kvalitet, som er notorisk kjent for å være støyende pga. resonanser i veggene, og det finnes ingen vibrasjonsdemping som jeg kan se. Alle viftehullene vil i tillegg gi støyen innvending fritt leide ut. Jeg er selvfølgelig ikke brennsikker på at dette er et støyende kabinett, men jeg er veldig skeptisk. Lenke til kommentar
reichspöbel Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 Hva er en TN-skjerm? Det er først og fremst spilling pcen skal brukest til. Film/bilde-redigering er bare en liten hobby jeg har. Så jeg tror ikke jeg vil gå opp 500,- for en annen skjerm som er nokså lik å se til og som er like stor pga. litt redigering nå og da. TN (Twisted Nematic) er den billigste teknologien som brukes idag for å lage TFT-skjermer. Den har god responstid, men er dårligere på så å si alt annet. De har som regel veldig dårlig fargegjengivelse og betraktningsvinkler. Mange bruker også 6-bit i stedet for 8-bit til hver farge som gjør fargegjengivelsen enda dårligere. Med andre ord vil fargene virke blasse, direkte feil (rød blir rosa f.eks.), og ujevnt fordelt over skjermen (med hele skjermen hvit vil den noen steder virke rødhvit og andre steder blåhvit f.eks.). Begrenset betraktningsvinkel gjør i tillegg at store skjermer vil bli mørkere ut mot kantene. De fleste skjermer er TN-skjermer, og da spesiellt 22" skjermer. Hvis du hovedsakelig skal spille holder det med en god TN-skjerm. Det vil være til hinder ved film- og bilderedigering, men forhåpentligvis irriterer det deg ikke så mye Lenke til kommentar
564215 Skrevet 5. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2008 (endret) Takk for gode svar Phear00! Jeg kommer til å leite etter et nytt kabinett, før jeg bestiller i natt. Nå trenger jeg bare svar på følgende: 1. Følger det med kjølepasta til cpu-kjøleren jeg har valgt? 2. Jeg trenger litt hjelp her; hvorfor bør jeg velge Abit IX38 QuadGT istede for Asus P5E? Endret 5. juli 2008 av ZeroZ Lenke til kommentar
Core2Dude Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 Burde jeg kjøpe THERMALTAKE 750W ToughPower med "Cable Management" eller uten? Og hva er Cable Management? Cable Management betyr at kablene er modulære, altså du kan ta dem av og på som du vil. dvs si at du kan ta av/sette på kabler du trenger/ikke trenger og få det mer ryddig i kabinett + bedre luftgjennomstrøm. Anbefales med modulær! Lenke til kommentar
564215 Skrevet 5. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2008 Burde jeg kjøpe THERMALTAKE 750W ToughPower med "Cable Management" eller uten? Og hva er Cable Management? Cable Management betyr at kablene er modulære, altså du kan ta dem av og på som du vil. dvs si at du kan ta av/sette på kabler du trenger/ikke trenger og få det mer ryddig i kabinett + bedre luftgjennomstrøm. Anbefales med modulær! Takk! Da bestiller jeg det! Men skulle helst hatt svar på de to andre spørsmålene mine også, ettersom alt skal være bestilt til i morgen. Lenke til kommentar
564215 Skrevet 5. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2008 Nå står jeg mellom to kabinetter. Den første er Antec Nine Hundred til 700,- og den andre er Antec Twelve Hundred til 1200,- Hva mener dere? Lenke til kommentar
reichspöbel Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 Du får uansett god kjøling og kvalitet. Bakdelen er at de er så åpne at de slipper innvendig støy rett ut. Lenke til kommentar
564215 Skrevet 6. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2008 Du får uansett god kjøling og kvalitet. Bakdelen er at de er så åpne at de slipper innvendig støy rett ut. Men er Twelve Hundred verdt de 500,- ekstra jeg må betale. Hva er egentlig forkskjellen på de to? Lenke til kommentar
Core2Dude Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 (endret) 2. Jeg trenger litt hjelp her; hvorfor bør jeg velge Abit IX38 QuadGT istede for Asus P5E? Forskjellene er ikke så store, men noen sier at Abit IX38 QuadGT overklokker litt bedre enn Asus P5E. Pluss at du får med eSata kontakter på Abit kortet men ikke Asus kortet. Selv har jeg Asus P5E og er veldig fornøyd, men du må nesten se selv etter hva du trenger av tilkoplinger og hva utseende du kan leve med. Her er det egentlig hipp som happ hva du velger. Endret 6. juli 2008 av Core2Dude Lenke til kommentar
564215 Skrevet 6. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2008 2. Jeg trenger litt hjelp her; hvorfor bør jeg velge Abit IX38 QuadGT istede for Asus P5E? Forskjellene er ikke så store, men noen sier at Abit IX38 QuadGT overklokker litt bedre enn Asus P5E. Pluss at du får med eSata kontakter på Abit kortet men ikke Asus kortet. Selv har jeg Asus P5E og er veldig fornøyd, men du må nesten se selv etter hva du trenger av tilkoplinger og hva utseende du kan leve med. Her er det egentlig hipp som happ hva du velger. Ok. Valget falt tilslutt på P5E. Nå er varene bestillt. Det ble også Twelve Hundred jeg bestilte. Lenke til kommentar
Core2Dude Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 2. Jeg trenger litt hjelp her; hvorfor bør jeg velge Abit IX38 QuadGT istede for Asus P5E? Forskjellene er ikke så store, men noen sier at Abit IX38 QuadGT overklokker litt bedre enn Asus P5E. Pluss at du får med eSata kontakter på Abit kortet men ikke Asus kortet. Selv har jeg Asus P5E og er veldig fornøyd, men du må nesten se selv etter hva du trenger av tilkoplinger og hva utseende du kan leve med. Her er det egentlig hipp som happ hva du velger. Ok. Valget falt tilslutt på P5E. Nå er varene bestillt. Det ble også Twelve Hundred jeg bestilte. Nice! Blir en skikkelig kraftmaskin du får å krangle med nå Lenke til kommentar
564215 Skrevet 6. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2008 Tusen takk for alle svar jeg har fått! Gleder meg helt ubeskrivelig til delene kommer i posten. Nå er det bare en liten 2 ukers ferie i Hellas og så er sikkert varene havnet på postkontoret! Nok en gang; TUUSEN TAKK! :!: Lenke til kommentar
Zandreu Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 Herlig! Har selv siklet litt på Twelve Hundred de siste dagene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå