ole_marius Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 (endret) har no testa mandriva, ubuntu og mint linux. vet ikke helt hva jeg likte best. men det så ikke ut til at mitt trådløse nettverkskort funket i ubuntu og mint. i mandriva så sto det at eg hadde det. men eg fant ikke rutern min. har nyeste ubuntu og mint kernel 2.6.24? har du prøvd å gått inn på system>adminostrasjon>hardware drivers og aktivert b43 wirless driveren? Endret 15. juni 2008 av ole_marius Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 (endret) Broadcom ja, da kan det være at du må innstalere kernel 2.6.24-19 i Ubuntu/Mint for å få det til. Og ja, det er 2.6.24 i begge to, men -16 eller noe sånt. Endret 15. juni 2008 av NorthWave Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 15. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2008 hvor stor plass trenger jeg til mandriva, ubuntu eller mint? Lenke til kommentar
Raijin Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 Sett av 10 GB. Så har du litt å gå på for programmer og sånt. Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 15. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2008 (endret) ok. veit dokker kosn eg skal gjøre når eg skal lage partisjon i Vista? EDIT: trur eg veit ka eg skal gjøre. kontrollpanel->administrative verktøy->datamaskinbehandling->diskbehandling->høyreklikk på C disken og reduser rett eller? Endret 15. juni 2008 av morgan_kane Lenke til kommentar
Raijin Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 Du kan fint partisjonere under innstallasjonen av Ubuntu også. Husk å ta backup. Du vet aldri om det går gale Lenke til kommentar
Oxygen 07-12 Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 For Ubuntu kunne jeg velge å laste ned 64-bit versjon. Til Mint så finner jeg ikke noe sånt. Lenke til kommentar
ronron25 Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 For Ubuntu kunne jeg velge å laste ned 64-bit versjon. Til Mint så finner jeg ikke noe sånt. Tror ikke det finnes noen 64-bit versjon for Linux Mint ennå. Kanskje om ett år eller to? Lenke til kommentar
atlef Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Såvidt jeg vet, skal 64bit utgaven av mint komme ca. en måned etter at 32bit var ute. atlef. Lenke til kommentar
ronron25 Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Såvidt jeg vet, skal 64bit utgaven av mint komme ca. en måned etter at 32bit var ute. atlef. Flott! Jeg sjekka Mint sin hjemmeside, og forumet. Fant ikke at det stod noen steder at det vil komme en 64-bit versjon. Og på forumet skrev man at man ikke trodde en slik versjon ville komme før om et til to år. Bra at du er bedre informert og vet bedre. Da er det bare å vente en måned for de som vil ha 64-bit versjonen. Men jeg tviler . http://linuxmint.com/search.php?domains=ww...p;x=15&y=12 Lenke til kommentar
ronron25 Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Såvidt jeg vet, skal 64bit utgaven av mint komme ca. en måned etter at 32bit var ute. atlef. Flott! Jeg sjekka Mint sin hjemmeside, og forumet. Fant ikke at det stod noen steder at det vil komme en 64-bit versjon. Og på forumet skrev man at man ikke trodde en slik versjon ville komme før om et til to år. Bra at du er bedre informert og vet bedre. Da er det bare å vente en måned for de som vil ha 64-bit versjonen. Men jeg tviler . http://linuxmint.com/search.php?domains=ww...p;x=15&y=12 Joda, du har rett. Clem som er medlem av Linux Mint teamet sier: "We'll start working on the 64bit edition after the Main one goes stable. I don't expect it to take too long though, probably a month between the two stable releases (mostly because we usually leave 2 weeks for the community to test any BETA release)." Lenke til kommentar
atlef Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 Såvidt jeg vet, skal 64bit utgaven av mint komme ca. en måned etter at 32bit var ute. atlef. Flott! Jeg sjekka Mint sin hjemmeside, og forumet. Fant ikke at det stod noen steder at det vil komme en 64-bit versjon. Og på forumet skrev man at man ikke trodde en slik versjon ville komme før om et til to år. Bra at du er bedre informert og vet bedre. Da er det bare å vente en måned for de som vil ha 64-bit versjonen. Men jeg tviler . http://linuxmint.com/search.php?domains=ww...p;x=15&y=12 Joda, du har rett. Clem som er medlem av Linux Mint teamet sier: "We'll start working on the 64bit edition after the Main one goes stable. I don't expect it to take too long though, probably a month between the two stable releases (mostly because we usually leave 2 weeks for the community to test any BETA release)." Vel, Clem "ER" Linux Mint. Det var han som startet distribusjonen. Jeg brukte 32bit utgaven en stund, men når Hardy kom ut testet jeg 64bit og ble værende der. :-) Mulig jeg legger inn Mint 64bit når denne kommer, men Hardy installasjonen min er nå så bra konfigurert at jeg tviler. atlef. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå