Gå til innhold

trenger litt hjelp til valg av linux distro...

Anbefalte innlegg

har no testa mandriva, ubuntu og mint linux. vet ikke helt hva jeg likte best. men det så ikke ut til at mitt trådløse nettverkskort funket i ubuntu og mint. i mandriva så sto det at eg hadde det. men eg fant ikke rutern min.

har nyeste ubuntu og mint kernel 2.6.24?

har du prøvd å gått inn på system>adminostrasjon>hardware drivers og aktivert b43 wirless driveren?

Endret av ole_marius
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ok. veit dokker kosn eg skal gjøre når eg skal lage partisjon i Vista?

EDIT: trur eg veit ka eg skal gjøre. kontrollpanel->administrative verktøy->datamaskinbehandling->diskbehandling->høyreklikk på C disken og reduser rett eller?

Endret av morgan_kane
Lenke til kommentar
Såvidt jeg vet, skal 64bit utgaven av mint komme ca. en måned etter at 32bit var ute.

atlef.

Flott! Jeg sjekka Mint sin hjemmeside, og forumet. Fant ikke at det stod noen steder at det vil komme en 64-bit versjon. Og på forumet skrev man at man ikke trodde en slik versjon ville komme før om et til to år. Bra at du er bedre informert og vet bedre. Da er det bare å vente en måned for de som vil ha 64-bit versjonen. Men jeg tviler ;).

http://linuxmint.com/search.php?domains=ww...p;x=15&y=12

Lenke til kommentar
Såvidt jeg vet, skal 64bit utgaven av mint komme ca. en måned etter at 32bit var ute.

atlef.

Flott! Jeg sjekka Mint sin hjemmeside, og forumet. Fant ikke at det stod noen steder at det vil komme en 64-bit versjon. Og på forumet skrev man at man ikke trodde en slik versjon ville komme før om et til to år. Bra at du er bedre informert og vet bedre. Da er det bare å vente en måned for de som vil ha 64-bit versjonen. Men jeg tviler ;).

Joda, du har rett. Clem som er medlem av Linux Mint teamet sier:

"We'll start working on the 64bit edition after the Main one goes stable. I don't expect it to take too long though, probably a month between the two stable releases (mostly because we usually leave 2 weeks for the community to test any BETA release)."

Lenke til kommentar

atlef.

Joda, du har rett. Clem som er medlem av Linux Mint teamet sier:

"We'll start working on the 64bit edition after the Main one goes stable. I don't expect it to take too long though, probably a month between the two stable releases (mostly because we usually leave 2 weeks for the community to test any BETA release)."

Vel, Clem "ER" Linux Mint. Det var han som startet distribusjonen.

Jeg brukte 32bit utgaven en stund, men når Hardy kom ut testet jeg 64bit og ble værende der. :-)

Mulig jeg legger inn Mint 64bit når denne kommer, men Hardy installasjonen min er nå så bra konfigurert at jeg tviler.

atlef.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...