Gå til innhold

Fikk sending med postoppkrav rett i postkassa

Anbefalte innlegg

Bestilte en ting som kosta 395 i postoppkrav. I dag sjekka jeg postkassa og der lå pakka. Men det sto i klartekst at det er egentlig postoppkrav på den. Veldig snilt av postbudet å gjøre det slikt. Men jeg velger å være ærlig og betaler likevel. Det jeg lurer på er må jeg tilbake til postkontoret? Det er et stykke unna. Det er jo en giro på oppkravet, det står noe i Betalingsinformasjon, kontonummer og sum, men IKKE KID nummer. Det ville vært mer praktisk å betale via nettbank. Går det an å betale på nettbank?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg ville kontaktet butikken/personen som du kjøpte gjenstanden fra. Betaling uten KID-nummer eller lignende er ikke så lurt, de vil jo ikke ha noen bevis på at det er deg som har betalt.

Men åssen vet de det når det er samme giro som brukes om jeg skulle betalt det som oppkrav i Posten? :dontgetit:

Lenke til kommentar

For et par år siden hentet jeg en pakke sendt i oppkrav fra et firma. Damen på posten tok av en eler annen grunn (kanskje ny) ikke betalt. 2 måneder senere fikk jeg et brev i posten med en giro for beløpet og en beklagelse.

Lenke til kommentar
For et par år siden hentet jeg en pakke sendt i oppkrav fra et firma. Damen på posten tok av en eler annen grunn (kanskje ny) ikke betalt. 2 måneder senere fikk jeg et brev i posten med en giro for beløpet og en beklagelse.

Hmm...kanskje det blir mest praktisk å pelle til Posten likevel. Jeg har "2 uker" på meg ("hentefrist") likevel.

Lenke til kommentar
Bestilte en ting som kosta 395 i postoppkrav. I dag sjekka jeg postkassa og der lå pakka. Men det sto i klartekst at det er egentlig postoppkrav på den. Veldig snilt av postbudet å gjøre det slikt. Men jeg velger å være ærlig og betaler likevel. Det jeg lurer på er må jeg tilbake til postkontoret? Det er et stykke unna. Det er jo en giro på oppkravet, det står noe i Betalingsinformasjon, kontonummer og sum, men IKKE KID nummer. Det ville vært mer praktisk å betale via nettbank. Går det an å betale på nettbank?

Hvis du på liv og død vil betale, fyller du bare inn navn, fødselsdato og adresse i det feltet du normatl sett ville ha fylt ut KID-nummeret i. Dette feltet heter i de fleste nettbanker "KID/melding", og du kan som regel skrive en melding/merknad på inntil 90 tegn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...