morningstar665 Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 Bestilte en ting som kosta 395 i postoppkrav. I dag sjekka jeg postkassa og der lå pakka. Men det sto i klartekst at det er egentlig postoppkrav på den. Veldig snilt av postbudet å gjøre det slikt. Men jeg velger å være ærlig og betaler likevel. Det jeg lurer på er må jeg tilbake til postkontoret? Det er et stykke unna. Det er jo en giro på oppkravet, det står noe i Betalingsinformasjon, kontonummer og sum, men IKKE KID nummer. Det ville vært mer praktisk å betale via nettbank. Går det an å betale på nettbank? Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 Jeg ville kontaktet butikken/personen som du kjøpte gjenstanden fra. Betaling uten KID-nummer eller lignende er ikke så lurt, de vil jo ikke ha noen bevis på at det er deg som har betalt. Lenke til kommentar
morningstar665 Skrevet 13. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2008 Jeg ville kontaktet butikken/personen som du kjøpte gjenstanden fra. Betaling uten KID-nummer eller lignende er ikke så lurt, de vil jo ikke ha noen bevis på at det er deg som har betalt. Men åssen vet de det når det er samme giro som brukes om jeg skulle betalt det som oppkrav i Posten? Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 For et par år siden hentet jeg en pakke sendt i oppkrav fra et firma. Damen på posten tok av en eler annen grunn (kanskje ny) ikke betalt. 2 måneder senere fikk jeg et brev i posten med en giro for beløpet og en beklagelse. Lenke til kommentar
morningstar665 Skrevet 13. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2008 For et par år siden hentet jeg en pakke sendt i oppkrav fra et firma. Damen på posten tok av en eler annen grunn (kanskje ny) ikke betalt. 2 måneder senere fikk jeg et brev i posten med en giro for beløpet og en beklagelse. Hmm...kanskje det blir mest praktisk å pelle til Posten likevel. Jeg har "2 uker" på meg ("hentefrist") likevel. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 Tips: Si i fra hva som har skjedd ved å sende en henvendelse til posten. Dermed vil hendelsen blir registrert og blir med i statistikker og tilsvarende. Posten slipper unna med altfor mange feil allerede. Du kan banne på at dersom du bare går og betaler på posten, så vil hendelsen aldri bli registrert sentralt hos posten. Lenke til kommentar
Jurist Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 Bestilte en ting som kosta 395 i postoppkrav. I dag sjekka jeg postkassa og der lå pakka. Men det sto i klartekst at det er egentlig postoppkrav på den. Veldig snilt av postbudet å gjøre det slikt. Men jeg velger å være ærlig og betaler likevel. Det jeg lurer på er må jeg tilbake til postkontoret? Det er et stykke unna. Det er jo en giro på oppkravet, det står noe i Betalingsinformasjon, kontonummer og sum, men IKKE KID nummer. Det ville vært mer praktisk å betale via nettbank. Går det an å betale på nettbank? Hvis du på liv og død vil betale, fyller du bare inn navn, fødselsdato og adresse i det feltet du normatl sett ville ha fylt ut KID-nummeret i. Dette feltet heter i de fleste nettbanker "KID/melding", og du kan som regel skrive en melding/merknad på inntil 90 tegn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå