Akrabra Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Er også veldig skuffet over hvor lite vi faktisk fikk være på slagmarken. Akkurat i det jeg syns det var blitt spennende (virket veldig kaotisk først), var det over - og jeg ble sendt til et langt mer kjedelig miljø. Shadow Moses syns jeg også var fryktelig dårlig, de kunne gjort SÅ mye mer ut av det - å fylle hele området med "scarabs" og "gecko" var ikke spesielt spennende. Outer Haven var greit nok, men virket lite "gjennomtenkt", satt igjen med en middels følelse, mye pga relativt svakt brettdesign. Litt enig i det, spesielt når det gjelder en ny gjennomspilling, når jeg var bare ute etter historien var det utrolig tøft ! For bare 2 acter med slagmark osv var litt skuff ja. men men alt i alt fornøyd med historien:) Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Som jeg også nevnte i en annen tråd skulle jeg også likt mer gameplay slik det var i de to første aktene. Da tenker jeg først og fremst på det at man fikk snike seg rundt i et område der det var folk. Det ble også litt av dette i akt 5, men på en litt annen måte. Med tanke på at jeg brukte ca 10 timer på de to første aktene er det uansett ikke noe å klage over. Jeg fikk med andre ord mer tid i slike omgivelser enn jeg brukte på hele Uncharted. Det skal også sies at de andre aktene også hadde sine verdier. Da først og fremst i form av mimring på Shadow Moses, historieutvikling og variasjon. Spillet er jo svært variert. Det hadde nok ikke blitt noe bedre om alle aktene var som de to første. Det hadde nok heller blitt litt ensformig. Lenke til kommentar
ChickenMan Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Spillet er etter min mening fantastisk bra, tidenes fan service, GOTY og alt det der. Men her er et par spørsmål jeg lurer på om noen har noe svar på: 1. Hvorfor OctoCamo? Har ikke Otacon tilgang på slike fancy stealth suites (dvs. "usynlighetsdrakter") som Snake kunne få lånt? Spillet ville selvfølgelig blitt altfor enkelt hvis dette var standard, men hvordan forklares dette storywise? Godt mulig jeg har gått glipp av noe her 2. Hva har skjedd med aksentene til Naomi og Mei Ling? Den eneste logiske forklaringen jeg kan tenke meg, er at de rett og slett har tilpasset seg til en mer amerikansk aksent i løpet av de ni årene som har gått siden Shadow Moses. MEN: I flashbackene under Act IV, snakker Naomi med sin nye amerikanske aksent, selv om hun hadde en klinkende klar britisk aksent i ener'n. (I tillegg brukes ordet "Zanzibarland" i et flashback, mens jeg mener dette kun ble omtalt som "Zanzibar" i ener'n (og forsåvidt "Zanzibar Land" i Twin Snakes)). Brukte de klipp fra Twin Snakes i flashbackene? Hvorfor? 3. Hvorfor er ikke det fantastiske themet fra MGS2 og MGS3 med i sin helhet? Hadde det noe med et søksmål eller plagiatbeskyldning eller slikt noe å gjøre? Ikke noe som gjør spillet dårligere på noen som helst måte, bare et par ting jeg stusset litt over Lenke til kommentar
DeNile Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Det har jo faktisk skjedd at kula har låst seg i patronkammeret før. Om dere husker ocelot fra mgs 3. Men så kan det kanskje og vere at noen har tukla med skudda til snake og bytta dei med "blanks" *sitert tekst* -- Alternativt så var det Big Boss som skøyt pistolen ut av handa til snake i siste sekundet, slik at våpenet gikk av. Noe som kan forklare hvorfor Snake ikke skjønte noenting, og var i tilnærmet sjokk. Videre holdt også Big Boss "patrioten" rettet mot Snake, noe som forsterker denne teorien. Min versjon, som jeg selv velger å tro på Igjen vil jeg understreke at Snake fortsatt hadde sin Operator pistol etter at skuddet var skutt. Det var ikke noe problem med pistolen, men det var ingen kuler i kammeret som er et bevis på at Snake selv skjøt skuddet. Han måtte ta frem et nytt magasin da han oppdaget Big Boss. Og om Big Boss skulle ha gjort som du sier, så ville ikke Snake hatt pistolen i sin hånd da han mest sannsynlig ville ha mistet den når skuddet traff våpenet. Det er selvfølgelig forutsatt at han ikke ville ha død av diverse utslag et slikt skudd ville hatt. Lenke til kommentar
SAS1984 Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Spillet er etter min mening fantastisk bra, tidenes fan service, GOTY og alt det der. Men her er et par spørsmål jeg lurer på om noen har noe svar på: 1. Hvorfor OctoCamo? Har ikke Otacon tilgang på slike fancy stealth suites (dvs. "usynlighetsdrakter") som Snake kunne få lånt? Spillet ville selvfølgelig blitt altfor enkelt hvis dette var standard, men hvordan forklares dette storywise? Godt mulig jeg har gått glipp av noe her 2. Hva har skjedd med aksentene til Naomi og Mei Ling? Den eneste logiske forklaringen jeg kan tenke meg, er at de rett og slett har tilpasset seg til en mer amerikansk aksent i løpet av de ni årene som har gått siden Shadow Moses. MEN: I flashbackene under Act IV, snakker Naomi med sin nye amerikanske aksent, selv om hun hadde en klinkende klar britisk aksent i ener'n. (I tillegg brukes ordet "Zanzibarland" i et flashback, mens jeg mener dette kun ble omtalt som "Zanzibar" i ener'n (og forsåvidt "Zanzibar Land" i Twin Snakes)). Brukte de klipp fra Twin Snakes i flashbackene? Hvorfor? 3. Hvorfor er ikke det fantastiske themet fra MGS2 og MGS3 med i sin helhet? Hadde det noe med et søksmål eller plagiatbeskyldning eller slikt noe å gjøre? Ikke noe som gjør spillet dårligere på noen som helst måte, bare et par ting jeg stusset litt over Er helt enig i det. Satt bare gjennom hele spillet og ventet på at Harry Gregson Williams strålende Theme fra MGS2 (Og som delvis var med i MGS3 til andre undertoner skulle dukke opp), noe den aldri gjorde. Eneste halveis refferansen til den episke sangen, var at "rebellene/motstandstyrken" en skal skygge i ACT3, går rundt å plystrer på sangen, i tillegg til at noen undertoner av den var med helt i slutten av spillet. Hadde også store forhåpninger til å besøke Shadow Moses i ACT3, noe som nesten ga meg frysninger nedover ryggen i starten av acten (Da en besøkte diverse lokalisjoner en var på i MGS1, med flashback-lyd effekter fra det første MSG spillet). Grafikken var nydelig, og jeg hadde store forventinger til den akten. Ble da utrolig skuffet av at motstanderene der, bare bestod av "kunstige/elektroniske" fiender i form av Gekkos, og de jævla irriterende miniatyr-gekkoene. Hadde i hvertfall håpet de hadde omgjort akten på Shadow Moses til å bestå av hvite-snø kammoflerte PMC/soldater, som et HOMAGÉ til MGS1. ACT4 hadde virkelig potensialet, men leverte ikke helt tilfredstillende, og etter det, så gikk det bare nedover med gameplayet (Merk, dog.. Ikke storyen) Lenke til kommentar
Akrabra Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 act 4 var shadow moses btw! Act 3 var øst europa;) Lenke til kommentar
SAS1984 Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 act 4 var shadow moses btw!Act 3 var øst europa;) hehe.. My bad.. En trykk-leif som oppstod etter litt for rask skriving.. Mente self. Act4 : Shadow Moses, siden jeg sa at en måtte skygge rebellene i ACT3 Lenke til kommentar
Akrabra Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 hehe vet ikke hvorfor jeg peker ut små feil, slap me! men ja er enig med deg, når alt var for historien var det alle actene greie men akkurat til gjennomspilling er det bare de 2 første som virkelig passer. Lenke til kommentar
Aafloey Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Syntes det var virkelig fint å få spille mgs1 i drømmen til snake når han sitter på flyet til Shadow Moses, priceless... Lenke til kommentar
Heatsink Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Jfg var overhodet ikke skuffet over act 4. Anlegget så ut som man kunne tenke seg etter å ha vært forlatt i ni år, og jeg syntest at de ubemannede enhetene som patrulierte gav det hele en spesiell stemning. Det at Rex fremdeles stod der den ble forlatt og at jeg faktisk fikk lov til å kontrollere den var også 10/10 på Epic-skalaen! Eneste jeg savnet på Shadow Moses var playstationmaskinen på kontoret til Otacon. Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Spør dere som garantert vet det, jeg 1) Siktesystem over skulderen. Hvordan velger man hvilken side av skulderen man skal se over? 2) Sixaxis. Noen måte å stille inn følsomheten på den på? For sånn som det er nå, må jeg kaste kontrollen i veggen før OctoCamo går tilbake til standardfarge. Lenke til kommentar
MrLuni Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Spør dere som garantert vet det, jeg 1) Siktesystem over skulderen. Hvordan velger man hvilken side av skulderen man skal se over? 2) Sixaxis. Noen måte å stille inn følsomheten på den på? For sånn som det er nå, må jeg kaste kontrollen i veggen før OctoCamo går tilbake til standardfarge. L3 eller R3 for skulder side opplegget Lenke til kommentar
Kadaju Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Eneste jeg savnet på Shadow Moses var playstationmaskinen på kontoret til Otacon. Leta også etter den Nesten litt teit at dem ikke tok den med... Lenke til kommentar
Birkin Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 (endret) Spør dere som garantert vet det, jeg 1) Siktesystem over skulderen. Hvordan velger man hvilken side av skulderen man skal se over? 2) Sixaxis. Noen måte å stille inn følsomheten på den på? For sånn som det er nå, må jeg kaste kontrollen i veggen før OctoCamo går tilbake til standardfarge. 1. Trykk R3. 2. Det kan jo umulig være så vanskelig, det er jo bare å holde kontrollen og løfte den opp og ned på begge sider. Eneste som var litt skuffende med Shadow Moses for min del var ja, Playstation maskinen, og flere steder å besøke, for eksempel B1 og B2 i Tank Hangar'en og B1 aka Commander's Room etasjen. Endret 16. juni 2008 av Birkin Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Okei, skal prøve det i morgen. Takk for svar Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Er et lite triks med å resette octo camo, du skal IKKE riste stikka "opp-og-ned". Derimot sidelengs, altså høyre og venstre. Da krever det kun små bevegelser. Lenke til kommentar
Birkin Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Det er vanskelig å forklare det, men jeg får det til lett, ved å "dytte" opp og ned hver sin gang med kontrollen. Lenke til kommentar
dan1el Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Det er visstnok en russisk komponist som i 1974 lagde tonene Harry Gregson Williams baserte sin score på. Jeg syntes det ligner litt vel mye.. De to hoved-temaene er nesten rene kopier... Se selv: http://www.youtube.com/watch?v=dTcNUoxCmHI Lenke til kommentar
dan1el Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 (endret) ...og her er en link til den russiske låta: http://rapidshare.com/files/57199495/sviri...r_road.mp3.html ...og her er en video på Gametrailers som sammenligner de to låtene: http://www.gametrailers.com/player/usermovies/123432.html Endret 17. juni 2008 av dan1el Lenke til kommentar
NothgaliC Skrevet 17. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2008 Fy faen jeg ble skuffa nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå