Gå til innhold

MGS4 nå som du har runda det.(spoilers)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det har jo faktisk skjedd at kula har låst seg i patronkammeret før. Om dere husker ocelot fra mgs 3. Men så kan det kanskje og vere at noen har tukla med skudda til snake og bytta dei med "blanks"

En kule kan låse seg i kammeret, og skape den kjente "klikk" eller Jam .(Men om en kule klikker i kammeret, så hopper ikke kammeret bak) Og løskrutt er det i hvertfall ikke. I en løskrutt-kule er det mer KRUTT i, enn en vanlig kule, om han putter pistolen i munnen, med et løsskudd, og trekker av, så ville han mest sannsynlig brent av seg halve underdelen av kjeven og dødd likevel. Men pointet er, at han stapper pistolen i munnen. Så svever kameraet opp i luften, og så hører en skuddet. I neste sekvens en ser han igjen, så ligger han på bakken og svetter som en gris. Det vil da si, at han avfyrte skuddet. Det er i hvertfall ikke Big Boss som avfyrte det. Fordi etter skuddet er avfyrt, og han ligger på bakken i noen sekunder, så blir han fullstendig overrasket når han hører en stemme bak seg. Hadde Big Boss avfyrt skuddet, han hadde snudd seg med engang, for å se hvem det var. Og i tillegg, så forklarer det ikke hvorfor kammeret på pistolen hans er hoppet bak, noe som indikerer at skuddet hans er blitt avfyrt.

Så da resulterer det i en av to konklusjoner.

1.) Helten Snake: At han prøvde å drepe seg, men "skjebnen" grep inn og og forhindrer skuddet i å skade han (Men da må det være noe mer med snake og fysikken hans, enn det vi har lært så langt frem i serien).

2.) Feigingen Snake: At han får kalde føtter, og ikke klarer å ta sitt eget liv likevel. Han tar pistolen ut av munnen, og skyter det opp i luften. Faller så ned på bakken og går i halveis sjokk. (Med den konklusjonen, så velger han heller da, å risikere å utslette menneskeheten med viruset sitt,enn å ta sitt eget liv, siden han på det nåværende stadium ikke vet at viruset i kroppen hans har mutert IGJEN. Dette får han ikke vite, før senere av Big Boss).

Kanskje Snake ikke er den helten vi har fått inntrykk av, gjennom hele serien. Kanskje han egentlig bare er en stor feiging. Ja, han er villig til å risikere livet, for å stoppe store trussler mot menneskeheten, fordi han vet at han i hvertfall har en MULIGHET for å overleve. Men når han kommer til det punkt at han må velge... Enten dør kanskje hele menneskeheten, eller så må jeg ta mitt eget liv. Det krever den ultimate selv-offrelse. Kanskje han enkelt og greit ikke klarer å å utføre gjerningen, siden han VET at det vil resultere i hans død.

Snake får ikke før senere, etter hans forsøk på å ta sitt eget liv, vite at viruset i kroppen hans, som gjorde han til en tikkende, biologisk bombe, faktisk har mutert, og ikke vil drepe alle andre likevel. Men som Big Boss sier. Ingen ting følger retningslinjene lengre. Det er bare et spørsmål om tid, før det ny-muterte viruset i kroppen hans vil MUTERE igjen, og vil gjøre han farlig igjen. At alt går rundt, som i en ond sirkel. Og at han skal nyte sin siste stund, som menneske.

Men dette får han ikke vite, før etter han har tatt valget om å ikke ta sitt eget liv. Det han vet på det stadium, når han MÅ velge om han vil ta sitt eget liv, eller ei, er at om han ikke tar sitt eget liv, så kan han resultere i menneskehetens død (Eller i hvertfall en stor prosent andel av den)

Endret av SAS1984
Lenke til kommentar

Noen som vet hvordan man får de bonusgreiene man unlocker ved å runde spillet? Jeg startet spillet på nytt og møtte MG MK.2 som det står at man skal gjøre men jeg har enda ikke sett noe til de tingene jeg unlocket.

Edit: Man må loade siste save så velge new game

Endret av shaker
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2

Bare lurer, så en film angående stress meteret, at man kan se iblad også kan man ta en sprøyte. Men så var det en metode til, men er litt usikker på hva det var som skjedde. Var ei dama som satt med henda på låra hans, på kne. Noen som vet hva som skulle til og skje der? :!: Var i 1.person.

Lenke til kommentar
Det har jo faktisk skjedd at kula har låst seg i patronkammeret før. Om dere husker ocelot fra mgs 3. Men så kan det kanskje og vere at noen har tukla med skudda til snake og bytta dei med "blanks"

En kulle kan låse seg i kammeret, og skape den kjente "klikk" eller Jam .(Men om en kulle klikker i kammeret, så hopper ikke kammeret bak) Og løskrutt er det i hvertfall ikke. I en løskrutt-kule er det mer KRUTT i, enn en vanlig kule, om han putter pistolen i munnen, med et løsskudd, og trekker av, så ville han mest sannsynlig brent av seg halve underdelen av kjeven og dødd likevel. Men pointet er, at han stapper pistolen i munnen. Så svever kameraet opp i luften, og så hører en skuddet. I neste sekvens en ser han igjen, så ligger han på bakken og svetter som en gris. Det vil da si, at han avfyrte skuddet. Det er i hvertfall ikke Big Boss som avfyrte det. Fordi etter skuddet er avfyrt, og han ligger på bakken i noen sekunder, så blir han fullstendig overrasket når han hører en stemme bak seg. Hadde Big Boss avfyrt skuddet, han hadde snudd seg med engang, for å se hvem det var. Og i tillegg, så forklarer det ikke hvorfor kammeret på pistolen hans er hoppet bak, noe som indikerer at skuddet hans er blitt avfyrt.

1.) Helten Snake: At han prøvde å drepe seg, men "skjebnen" grep inn og og forhindrer skuddet i å skade han (Men da må det være noe mer med snake og fysikken hans, enn det vi har lært så langt frem i serien).

2.) Feigingen Snake: At han får kalde føtter, og ikke klarer å ta sitt eget liv likevel. Han tar pistolen ut av munnen, og skyter det opp i luften. Faller så ned på bakken og går i halveis sjokk. (Med den konklusjonen, så velger han heller da, å risikere å utslette menneskeheten med viruset sitt,enn å ta sitt eget liv, siden han på det nåværende stadium ikke vet at viruset i kroppen hans har mutert IGJEN. Dette får han ikke vite, før senere av Big Boss).

Kanskje Snake ikke er den helten vi har fått inntrykk av, gjennom hele serien. Kanskje han egentlig bare er en stor feiging. Ja, han er villig til å risikere livet, for å stoppe store trussler mot menneskeheten, fordi han vet at han i hvertfall har en MULIGHET for å overleve. Men når han kommer til det punkt at han må velge... Enten dør kanskje hele menneskeheten, eller så må jeg ta mitt eget liv. Det krever den ultimate selv-offrelse. Kanskje han enkelt og greit ikke klarer å å utføre gjerningen, siden han VET at det vil resultere i hans død.

Snake får ikke før senere, etter hans forsøk på å ta sitt eget liv, vite at viruset i kroppen hans, som gjorde han til en tikkende, biologisk bombe, faktisk har mutert, og ikke vil drepe alle andre likevel. Men som Big Boss sier. Ingen ting følger retningslinjene lengre. Det er bare et spørsmål om tid, før det ny-muterte viruset i kroppen hans vil MUTERE igjen, og vil gjøre han farlig igjen. At alt går rundt, som i en ond sirkel. Og at han skal nyte sin siste stund, som menneske.

Men dette får han ikke vite, før etter han har tatt valget om å ikke ta sitt eget liv. Det han vet på det stadium, når han MÅ velge om han vil ta sitt eget liv, eller ei, er at om han ikke tar sitt eget liv, så kan han resultere i menneskehetens død (Eller i hvertfall en stor prosent andel av den)

Veldig bra analyse, han sier jo "I'm no hero, never was, never will be"

Bare Kojima som vil vite det, mh?

Lenke til kommentar

En kulle kan låse seg i kammeret, og skape den kjente "klikk" eller Jam .(Men om en kulle klikker i kammeret, så hopper ikke kammeret bak) Og løskrutt er det i hvertfall ikke. I en løskrutt-kule er det mer KRUTT i, enn en vanlig kule, om han putter pistolen i munnen, med et løsskudd, og trekker av, så ville han mest sannsynlig brent av seg halve underdelen av kjeven og dødd likevel. Men pointet er, at han stapper pistolen i munnen. Så svever kameraet opp i luften, og så hører en skuddet. I neste sekvens en ser han igjen, så ligger han på bakken og svetter som en gris. Det vil da si, at han avfyrte skuddet. Det er i hvertfall ikke Big Boss som avfyrte det. Fordi etter skuddet er avfyrt, og han ligger på bakken i noen sekunder, så blir han fullstendig overrasket når han hører en stemme bak seg. Hadde Big Boss avfyrt skuddet, han hadde snudd seg med engang, for å se hvem det var. Og i tillegg, så forklarer det ikke hvorfor kammeret på pistolen hans er hoppet bak, noe som indikerer at skuddet hans er blitt avfyrt.

Det er også verdt å nevne at Snake sin Operator ikke har noen kule i kammeret etter skuddet og han må sette i et nytt magasin når han oppdager Big Boss. Det beviser at skuddet i det minste ble skutt. Så det kan ikke ha vært noe lureri angående kulen eller våpenet.

Lenke til kommentar

Så hva er neste stor-spill nå? FF13? God of War 3 også, men det er jo årevis til sikkert. Jeg ble overrasket over hvor bra de hadde klart å kjøre PS3 i dette spillet, håper virkelig det kommer noen verdige utviklere som gjør det samme snart. Uheldigvis er det fåtall av bra utviklere, og forventer ikke noe bra før FF13 som kommer når...?

Lenke til kommentar
Så hva er neste stor-spill nå? FF13? God of War 3 også, men det er jo årevis til sikkert. Jeg ble overrasket over hvor bra de hadde klart å kjøre PS3 i dette spillet, håper virkelig det kommer noen verdige utviklere som gjør det samme snart. Uheldigvis er det fåtall av bra utviklere, og forventer ikke noe bra før FF13 som kommer når...?

Little big planet, white knight chronicles (forhåpentligvis får vi høre mer om dette på e3), ff13 og gran turismo 5 er vell noe å se fram til?

Lenke til kommentar

Noen som fant MK.23 (aka SOCOM) i første gjennomspilling? :)

Fant den nettopp nå, og var morsomt at snake sa "Just like old times" når jeg siktet med den :)

Den var under den bilen som den ligger baki i MGS1

Mao: Under lastebilen utfor inngangen til bygningen i Shadow Moses.

Edit: Jeg er forøvrig på 2 gjennomspilling.

Endret av sn0dig
Lenke til kommentar

*sitert tekst*

--

Alternativt så var det Big Boss som skøyt pistolen ut av handa til snake i siste sekundet, slik at våpenet gikk av. Noe som kan forklare hvorfor Snake ikke skjønte noenting, og var i tilnærmet sjokk. Videre holdt også Big Boss "patrioten" rettet mot Snake, noe som forsterker denne teorien. Min versjon, som jeg selv velger å tro på :)

Lenke til kommentar

*sitert tekst*

--

Alternativt så var det Big Boss som skøyt pistolen ut av handa til snake i siste sekundet, slik at våpenet gikk av. Noe som kan forklare hvorfor Snake ikke skjønte noenting, og var i tilnærmet sjokk. Videre holdt også Big Boss "patrioten" rettet mot Snake, noe som forsterker denne teorien. Min versjon, som jeg selv velger å tro på :)

Hehe.. Dette er nok da svært usannsynlig, siden han holdt pistolen i munnen, så svevde kameraet opp i luften, og en hørte smellet. Om "Big Boss" skjøt pistolen ut av hånden til Snake (I beste Western stil), så ville skuddet gått av, mens Snake holdt pistolen sin i munnen, og dermed drept Snake. Om Big Boss skjøt pistolen ut av hånden til Snake, slik at skuddet i kammeret gikk av når våpenet traff bakken, så ville vi ha hørt 2 skudd, og ikke bare 1.

I tillegg hadde reaksjonen og oppførselen til Snake, om det vitterlig var Big Boss som skjøt "pistolen" ut av hånden til Snake, vært irrasjonel og ulogisk, siden han faller ned på bakken. Og blir liggende der, til han blir "overrasket" av en stemme og en annen persons tilstedebefinnelse.

Eneste logiske løsning er, som sagt, at Snake egentlig ikke er noe helt. At han ikke klarer å ta det siste steget i hans vandring mot å redde menneskeheten. Han har helt enkelt og greit ikke hva som kreves for å ta det siste, og avgjørende steget.

"Jeg er ikke en helt, har aldri vært, eller kommer aldri til å bli det".

Kanskje han bare er den helten, som er "tøff i pysjamas", men som ikke har det som trengs for å plassere han i klassen som HELT. Nå tidens/fremtidens Mesias, som ofrer seg for menneskeheten.

Lenke til kommentar

Den scenen når snake blir kokt i mikrobølge ovnen var mektig. Du følte slutten ikke var langt unna.. Yeh ble nok en tåre eller to der :p

yes da er det bare å vente på at credits blir ferdig så har jeg stealth camo :)

Funker den likt som I forrige spill eller?

Lenke til kommentar

Mitt inntrykk etter å ha gjort meg ferdig med spillet for første gang, er at dette på mange måter er et 'last-gen' spill ikledd 'next-gen' presentasjon. Siktesystemet er forbedret, men ellers er alt som før, og det er dessverre ganske krunglete å utføre en del av de mer spennende manøvrene.

Jeg synes også cutscenes begynner å bli en utdatert måte å fortelle historier på. Filmatiske opplevelser er vel og bra, men det trenger nødvendigvis ikke være presentert som film. Bioshock og Half-Life er gode beviser på at det finnes sterke alternativer som er mer tro til et interaktivt medium.

Jeg føler også det er kun de første to Acts som virkelig leverer den opplevelsen Kojima lovet; en åpen slagmark, der du kan alliere deg med de som kjemper, samt utnytte omgivelsene og de verktøyene du har til din fordel, uten å føle deg presset ned en korridor. Sånn sett føler jeg andre halvdel av spillet er i stor grad svært underlegen, og trekker ned helheten. Spesielt med tanke på sekvensen i Act 3 der du skal skygge et medlem av motstandsbevegelsen - dette var latterlig og svært dårlig gjennomført.

MGS4 er likevel en underholdende opplevelse, om ikke litt barnslig på flere måter, spesielt med tanke på flere melodramatiske sekvenser, teit toaletthumor, og en moralsk hammer som til stadighet banker deg over hoved. Likevel har det satt en ny standard for produksjonskvalitet, og grafikken er på høyde med de vakreste konsollspillene der ute.

Jeg er ingen stor fan av karakterer, men for sammenlignings skyld hadde jeg gitt dette 6/10. Rett over gjennomsnittet, men ikke særlig mer.

Lenke til kommentar

Er også veldig skuffet over hvor lite vi faktisk fikk være på slagmarken. Akkurat i det jeg syns det var blitt spennende (virket veldig kaotisk først), var det over - og jeg ble sendt til et langt mer kjedelig miljø. Shadow Moses syns jeg også var fryktelig dårlig, de kunne gjort mye mer ut av det - å fylle hele området med "scarabs" og "gecko" var ikke spesielt spennende. Outer Haven var greit nok, men virket lite "gjennomtenkt", satt igjen med en middels følelse, mye pga relativt svakt brettdesign.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...