Gå til innhold

BK: Refurbish av et gammelt bilde - humor i disse dager med røykelov

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du har fanget en morsom situasjon; noe jeg gjerne prøver å gjøre selv.

Som sagt , jeg synes bildet er morsomt, og synes egentlig at motivet kler sort/hvit. Men så må jeg over til det som trekker ned. Proporsjonene mellom skiltet og røkeren oppe i høyre hjørne blir feil - jeg må så flere ganger før jeg ser at det er en røyker der. I tillegg, så er tærne kuttet vekk på personen bak røykeren. Om det er viktig eller ikke - det kan diskuteres.

For å få til det jeg er ute etter, krever nok at du er lengre unna og bruker en lengre brennvidde.

Tom

Lenke til kommentar

Det er bare dere som tar slike bilder :!:

For meg blir det for halveis, hverken fugl eller fisk, bokstavelig talt. DOF'n gjør at bakkefestet ser uskarpt ut / sugen bildekvalitet, så hadde du hadd noe mindre å gå på (I blender)så ville jeg valgt det. Men dette er deres gate, og deres stil, ganske det bare er litt av sjarmen ;)

Lenke til kommentar

Snus er overlegent.

Ellers er hele poenget med dette bildet den morsomme ironien i et slikt skilt i våre dager.

Komposisjon kan jeg være med på. Den skranter. Men det ble tatt av en ganske annen Aldra enn den som sitter her nå. Synd, jeg hadde gjort andre ting med motivet i dag.

Lenke til kommentar

Ja skiltet er litt komisk.

Det er nesten litt provoserende, og laget for å skape diskusjoner.

Ved å sette opp et slikt skilt ute (Hvor det er lov å røyke) later man nesten som om staten har skrenset inn forbudet enda mer, og istedenfor å ha soner det ikke er lov til å røyke, har man soner det er lov å røyke, en litt provoserende skilting.

Lenke til kommentar

Røykeforbudet gjelder ved inngangene der, på samme måte som det gjelder ved inngangene til de fleste skoler i Norge.

Det hindrer at røyk kommer inn via ventilasjonsanlegg, og dørene, selvfølgelig.

Men jeg elsker det 'stuperbe' med det skiltet. ('stuberb' - 'suberb' + 'stupid')

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...