Gå til innhold

Stasjonær, >15k, noen midlertidige deler.

Anbefalte innlegg

Vogn

Blir nok å handle fra amentio, men kan også bruke hentebua f.eks hos komplett(ikke langt å kjøre).

Hovedkort: Midlertidig, blir antagelig ett som støtter DDR3 når/hvis prisene detter mer. *Bestilt P5K/EPU*

RAM: Se hovedkort. Har 2 alternativer i vogna. Disse fra komplett eller disse fra amentio. Blir det ifra komplett tar jeg muligens 8gb istedet for 4. *Bestilt fra komplett*

Skjermkort: Midlertidig, venter til Nvidia og Ati har kommet med det nye. *Bestilt 3870 IceQ 3* Ja, er fullt klar over kort som kommer :whistle: Gidder bare ikke sitte på 7600 GS frem til folk har bestemt hva som er hot and not av dem :mrgreen:

Prosessor: Har av en eller annen grunn en forkjærlighet for E3110 fremfor E8400. Men tar jo en E8400 istedet for å vente ei uke lenger. Kan nesten si denne er semi-midlertidig, sikkert noe annet som frister når de nye kommer og priser på dagens dupper litt. Blir antagelig E8400 siden det er E3110 tørke på gang nå. *Bestilt E8400*

Høytalere: Disse så greie ut. Ikke altfor dyre. *Bestilt*

Skjerm: BenQ 24 tommer. Helt kurrant etter det jeg har lest her. Er det noe jeg ikke har fått med meg så hyl ut for denne er ikke midlertidig :p*Bestilt*

Kabinett: Armor+. Vurderte Cosmos S også men tror ikke amentio eller komplett har det. Hadde kjapt blitt endel dyrere for Cosmos S å bestille det separat. *Bestilt Armor+*

Strømforsyning: Linker rett og slett til 1000w+ ifra prisguiden. Skal ha det så hjelper lite å foreslå annet :p Skal ikke byttes ut med det første. Satt opp en fra corsair og en fra thermaltake i vogna(en skal vekk selvf.), men er helt åpen for ett annet merke. *Bestilt Corsair 1000w* Med forbehold, skal revurderes hvis det tar lang tid å få den. Er litt tørke de fleste steder.

Harddisk(er): 2 stk samsung 750gb. Rett og slett pga mye for penga, og har lest de er ok. *Bestilt*

CPU kjøler: Hadde tenkt meg TRUE, men ser ut som det må fiskes etter alternativer. *Bestilt* Får håpe dere ikke snappa opp det som sto på lager av TRUE før meg :eek:

Vifter: En par nexus 120mm. Ikke altfor stor forskjell på dem etter det jeg har skjønt. *Bestilt 2 Mist 120mm* Med harry røde leds :tease:

Pasta: Arctic silver. Hvis ingen protesterer villt. *Bestilt*

Operativsystem: Vista 64 engelsk. Labert utvalg i butikker her. Er det noe forskjell på norsk og engelsk egentlig. *Bestilt*

+ brenner og lenke til å få meg ned på jorda.

Da får vi se om alt går glatt eller om det blir forsinkelser på løpende bånd.

Endret av OndGud
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lekte litt og laga ei handlevogn på digital impuls(eneste med TRUE kjøler inne). Par ting som er billigere der så ender opp med ca break even hvis jeg kjøper noen ting der samt at da får jeg kjølern.

Har da tatt i betraktning frakt og prisforskjell mellom amentio og dig impuls. Eneste er at jeg ikke vet om corsair psu'n er modulær. Står null info på impuls sine sider men kanskje når de får den inn.

Dig Impuls vogna.

Lenke til kommentar

PSU og RAM er alternativer, står i første post. RAM er bestilt og avgjordt, gikk for tilbudet fra komplett.

Ender nok på Armor+, litt surt bare at Amentio eller komplett ikke har dem på lager. Er vel den eneste tingen jeg så langt jeg sliter med å lure meg unna ">7" lagerstatus ved sjonglering.

Lenke til kommentar

Sto 2 på lager hos ps. Ble ganske dyrt men sendte bestilling på armor+ der. Får se til mandag hva som skjer, kan jo hende de allerede er vekk.

Par vogner gående for det som ikke er bestilt.

Amentio

+ Brenner jeg ikke fant i guiden. Hovedkortet er det til 769,- p5k prisene er fremdeles wacko ser jeg :roll:

Dig Impuls

Endret av OndGud
Lenke til kommentar

Da er første post oppdatert, tror ikke jeg har glemt noe.

Edit:Tok ganske nøyaktig 25 timer før første ting fra Amentio dukka opp med DHL. Var brenneren så ikke så spennende men imponerende.

Får håpe ting tikker inn mens jeg sover før nattevakt + i morgen.

Eneste ting som holder meg på matta er corsair psu'n, mulig den må tas ifra komplett istedet(kan kjøre bort) som i følge prisguiden har hola til seg det meste av 1000w corsair :hmm:

Edit2: Sitter på jobben og sjekket nå, alt bortsett ifra windows vista er sendt og ligger på div postterminaler fra oslo til larvik(bor i larvik). Par ting hadde kommet på døra mens jeg sov så de tar jeg med på vei hjem ifra jobb.

Trodde faktisk ting skulle gå tregere så her kan det fort bli positive karakterer til butikker hvis alt stemmer når jeg får ting i hus.

Edit3: Da er ram, hovedkort, cpu, skjermkort, høytalere, brenner, tannpasta til cpu og kabinett i hus. Hjelper på :new_woot:

Esken til Armor+ er jo enorm, blokkerte sikten ut bakruta på bilen når jeg kjørte hjem :fun:

Endret av OndGud
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...