Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

trenger hjelp til vite kor mye volt eg skal sette cpuen på!

Anbefalte innlegg

hei eg har ein AMD Athlon 64 X2 4800+ 2.5 ghz,og eg har klokka den til 3 ghz men eg har volten på auto!!,og eg har hørt av ein venn at det er farleg.Så det eg lurer på kor stor volt skal eg ha når eg ska overklokke den meir??? :new_woot:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hei eg har ein AMD Athlon 64 X2 4800+ 2.5 ghz,og eg har klokka den til 3 ghz men eg har volten på auto!!,og eg har hørt av ein venn at det er farleg.Så det eg lurer på kor stor volt skal eg ha når eg ska overklokke den meir??? :new_woot:

Åpn opp CPUZ, og sjekk hva volten faktisk er. Så setter du volten til omtrentlig den verdien, og går inn i windows og sjekker om du nå har den samme verdi som da du hadde på auto. Noen kort over/undervolter litt ift innstillingene i BIOS, så det kan hende du må øke/senke med et hakk i bios ift. "reell"-verdi (CPUZ).

Lenke til kommentar

Åpn opp CPUZ, og sjekk hva volten faktisk er. Så setter du volten til omtrentlig den verdien, og går inn i windows og sjekker om du nå har den samme verdi som da du hadde på auto. Noen kort over/undervolter litt ift innstillingene i BIOS, så det kan hende du må øke/senke med et hakk i bios ift. "reell"-verdi (CPUZ).

ok,takk for svar men min bios var det mangen voltage kossen av di skal eg øke???:p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...