TheNarsissist Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 Har hørt at man binder seg til Luftforsvaret i 15 år vist man tar jagerflyver utdanning, men hvor lenge binder du deg ved Helikoter utdanning? Lenke til kommentar
srbz Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 (endret) Like lenge (trodde det var 16 år btw). Dessuten kan du såvidt jeg har skjønt ikke velge selv hvilken flytype du får utdanning på. I denne tråden tror jeg det står mye mer om dette temaet. edit: Turin_turambar, som dominerer den tråden der, er et unntak. Fordi han ble kåret til beste elev, får han nå velge flytype selv. De andre plukkes. Endret 14. juni 2008 av srbz Lenke til kommentar
stringfellow Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 12år plikttjeneste for alle flygere i forsvaret. Uansett hva slags flytype du kommer på. Lenke til kommentar
srbz Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Det er vel etter endt utdannelse? Total tjenestetid vil dermed overskride 12 år (nærmere 15-16 vil jeg tro, minst). Tar jeg feil? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Det er 15 år fra uttaksflyvingen. Uttaksflyvingen skjer under utdannelsen, så fra du er ferdig utdannet til du er "fri" tar det ca. 12-13 år. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Får man ikke velge selv? Så jeg kan ende opp som pilot på et jagerfly selv om helikopter er det jeg vil mest av alt? Det står det ingen ting om på forsvarets hjemmesider. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Det er ikke du som bestemmer hvilken flytype du ender opp på, nei. Lenke til kommentar
stringfellow Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Det er 15 år fra uttaksflyvingen. Uttaksflyvingen skjer under utdannelsen, så fra du er ferdig utdannet til du er "fri" tar det ca. 12-13 år. Nei det er 144 måneder fra "vingdato". Dvs dagen du får vingen. For noen er dette slutten på utdannelsen, for andre er det ikke (jagerfly). All utdanning du får etter vingdato vil inngå i de 144 månedene. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 OK, beklager. Da er jeg feilinformert. Mener bestemt å ha lest at det var slik jeg beskrev det, men jeg finner det ikke igjen, så regner med jeg tar feil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå