Gå til innhold

Hvorfor har ikke Norge branslukningsfly?


Anbefalte innlegg

Det interessante med Beriev BE-200 er at flyet også kan brukes som transportfly.

Ett fleksibelt fly som er populært blandt øystater som ikke alltid har store flystriper på land.

BE-200 er bygget fra grunnen av som sjøfly, det er ikke bare ett landbasert fly med flyteelementer.

 

Norge har ikke behov for slik transport.

 

Vi har flere kortbaneflyplasser enn vi har bruk for, og en flåte av båter og helikopter som mer enn nok greier å dekke dette behov.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruk heller pengene på et ekstra redningshelikopter eller to. Disse kan brukes hver dag, enten det brenner eller ikke. Så får man bare passe på å ha utstyr tilgjengelig slik at disse også kan brukes til branslukking.

 

For Norge å kjøpe OG DRIFTE et brannfly samt TRENE mannskap til dette ville vært forferdelig sløsing med ressurser. Prisen i innkjøp er ingenting i forhold til hva det koster i drive flyet, vedlikehold, trening, drivstoff, flytimer, kursing og øvelser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...