Gå til innhold

Bass i vista?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvordan i huleste får jeg skrudd opp bassen i vista, husker i xp da jeg kan justere treble og bass, men i vista er det kun mastervolumet som kan justeres.

Lukter jeg X-FI lydkort her?

I såfall så har du rett i at det finnes ingen støtte for dette i driverene til lydkortet i Vista. :S

I såfall så tror jeg denne filen (selvmodda driver) skal fikse biffen: http://file9.mydrivers.com/sound/creative_...youppax2007.zip

:)

Lenke til kommentar

Windows i seg selv kan ikke justere bass. Det må i så fall være en egenskap på lydkortet (Soundblaster Live?).

Det er driveren til lydkortet som bestemmer hvordan kontrollene for lyden ser ut. Sjekk om du finner andre drivere. Microsoft kan installere standard drivere, men det kan finnes alternativ fra produsenten.

Edit: litt sent ute...

Endret av hårek
Lenke til kommentar
Jo, men den har ikke bass-justering. :(

Ivhertfall ikke på X-FI, og er mulig det også gjelder andre Creative lydkort.

Hmm... har sett rundt omkring på nettet og finner ingen løsning på dette. FLere har samme problem, ser jeg. Anternativet er i såfall å kjøpe en ekstern equalizer, hvis du er NØDT til å ha det. En slik EQ kan komme til nytte i andre/senere situasjoner også.

Lenke til kommentar
Mener jeg lastet ned denne en gang i tiden på min gammle pc, og da kunne jeg justere bass og lignende (EQ) Om det er musikk du trenger det til så er det ikke verre en å laste ned Winamp, der er det innebygd EQ som kan justeres

Takker så meget for svaret, winamp løsningen fungerer utmerket og nå dundrer det løs. :thumbup:

Endret av Duqe
Lenke til kommentar

Bare de som ikke vet bedre som bruker WMP :D. Spør du folk som hører mye på musikk så bruker de noe annet en WMP.

De fleste jeg kjenner bruker winamp (bortsett fra noobsa da :p).

En av mange grunner er at det er ganske tregt. Skal du åpne en mp3 så tar det minst 5sek før du hører musikken spille, om du ikke har programmet oppe fra før da.. Med winamp er hører du musikken nesten med en gang du trykker på filen. WMP er rett og slett laget for film og scorer derfor dørligere på mp3. Spør du meg så er det alltid noe tull med WMP også...

Lenke til kommentar
Bare de som ikke vet bedre som bruker WMP :D. Spør du folk som hører mye på musikk så bruker de noe annet en WMP.

Hør her: Jeg vet nok ganske mye mer om musikk enn deg, og skal jeg høre musikk på en ordentlig måte, bruker jeg ikke PC-en i det hele tatt. Så kom ikke med sånt tull at "de som ikke vet bedre". De som ikke vet bedre, sånne som deg, tror at jo flere funksjoner et program har, dess bedre er det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...