Gå til innhold

Valg mellom to pcer til 8000-9000 kr

Anbefalte innlegg

Heysann!

Har surfa litt på nettet etter en bærbar pc. Har funnet to pcer det står om, Dell XPS M1530 og Acer Aspire 5930G (som kommer 10. juli)

Linker:

Acer

http://www.elprice.no/Product/ProductInfo....44&cid=5793

Dell(ikke tilpasset):

http://www1.euro.dell.com/content/products...;l=no&s=dhs

Pcen kommer til å bli brukt til video og fotoredigering, spill, videofremvisning og mye annet. Lurer på hvem jeg skal velge for å få den beste ytelsen til det jeg skal bruke dem til.

Jeg kommer ikke til å kjøre noen heftige spill som Crysis, Bioshock og Call og Duty 4, men spill som CS Source og Battlefiled spill.

På forhånd takk:-)

Endret av The Warrior
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde valgt XPS M1530, da denne har nyere prosessor (45nm som utvikler mindre varme) og er tynnere. Det eneste jeg kan se telle som en stor fordel for Acer'en er grafikkortet. Byggekvaliteten på XPS er også god, mens det jeg har sett av Acer ikke lover særlig godt (denne kan jo selvfølgelig være unntaket fordet). Men ville sørget for å velge Geforce M8600GT og 4GB RAM hvis du skal spille på maskinen. Jeg har M8400GS på min XPS1330, og jeg er nødt til å kjøre ned grafikken på Battlefield2 når jeg spiller Forgotten Hope og Project Reality (der view-distance er lengre). BF2 "Vanilla" kan jeg kjøre på max. Jeg hadde også valgt skjerm med WXGA+, ettersom 1280x800 kan bli litt lite på en 15,4".

Lenke til kommentar

9600mgt har jeg lest skal ta over 8600mgt med bedre ytelse, så vurderer å kjøpe aceren p.g.a det nyere grafikkkortet, men er usikker fremdelses...

Er usikker på Dell fordi mange har negativ erfaring med service og garanti... noen som vet noe annet eller har andre erfaringer?

Lenke til kommentar

Service og garanti hos Dell har jeg hørt både og om. XPS-support skjer fra utlandet, så det krever at du kan engelsk, men ringer man på dagtid havner man i Irland og der har de godt styr på tingene etter det jeg har lest. De fleste som har fått support på XPS-maskiner ser ut til å være fornøyd.

Jeg har også hørt en del negativt om support på Acer, og særlig fra elprice.no. Fetteren min kjøpte Acer gjennom dem, og han gikk gjennom en krig for å få support på sin PC. Tok så lang tid, at da han fikk tilbake PCen var den foreldet.

9600GT er bedre enn 8600GT ja, men etter det du beskriver som ditt bruk, vil jeg mene at XPS'en allikevel er et bedre valg pga de tingene jeg nevner over.

Lenke til kommentar

Det er det normalt også, samtidig som andre tallet i rekken - 9500 og 8600 - også sier noe om ytelsen. Men 9-serien er nyere enn 8-serien, og derfor yter i dette tilfellet 9500GS bedre enn 8600GT. Det er dessverre ikke noen fast regel for dette, ettersom overlappene seriene i mellom er forskjellige fra generasjon til generasjon (et godt eksempel er 8800GTX som fortsatt yter jevngodt med 9800GTX, mens 8800GT drar i fra 7900GTX til de grader).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...