Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Ujevne magemuskler.. Er det vanlig?

Gavekort

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ujevnt trent?

Ikke nødvendigvis. Jeg ser det godt, og jeg trener ikke i det hele tatt. Trente litt før, og da ble det enda tydeligere, men har det som sagt fortsatt.

Og det med at det kommer seg etter hvert? Alder tenker du på da eller? Jeg kom i puberteten ganske tidlig og ble ferdig utvokst for lenge siden. Er 19 år, og er fortsatt skjeivt. :)

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Sliter med det samme. Det du kan gjøre er å trene vanlige sit-ups og vanlig benløft (når du henger, slik at du trener nedre del av magen) rett opp, ikke til sidene.

Jeg tror jeg har fått det når jeg har trent mage med sit-ups til siden, og ikke tatt sit-upsene helt likt til hver side, noe som har ført til usymmetriske magemuskler. Det mest irriterende med ujevne magemuskler er at musklene som er helt nede på sidene, de som skjærer inn fra siden og fører nedover mot snabben, ikke er helt jevne, og dette er muskler som vises uansett om du strammer eller ikke.

Lykke til =)

Lenke til kommentar

Som nevnt tidligere er ikke menneskekroppen symmetrisk i hele tatt og alle har forskjellige former på magemusklene. Noen har skjeve, andre har rette og noen har mer muskelmasse på den ene eller andre siden, oppe eller nede. Mage"musklene" er egentlig kun en stor muskel som ligger som en plate over tarmene, og den ser forskjellige ut hos alle, og det er vel streng tatt svært lite å gjøre med.

To my knowledge i alle fall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...