OndGud Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 Vurderer å kjøpe windows og få det sendt som brevpakke. Det står på sidene til butikken at hvis "brevet" forsvinner i posten er man selv ansvarlig. Lurer på om dette stemmer. Er en norsk butikk og har grei score på brukererfaringer så frykter ikke at jeg blir lurt egentlig, men "brev" kan jo forsvinne. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 Problemet med brevpost er at man ikke kan bevise at brevet ble levert inn til postkontoret i det heletatt, ei heller bevise at du ikke har fått det (med mindre det er noe som virkelig skiller seg ut og postmannen har bra hukommelse). Det blir bare deres ord mot ditt mot evt. postens om man mistenker at det er tyveri på ferde på den kanten.. Lenke til kommentar
Loko Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 Det er nettopp derfor brevpost er billigere enn norgespakke etc, da disse kan spores. Er du redd for å "miste" pakken i postgang så betaler du de ekstra kronene det koster å sende den som en sporbar pakke. Lenke til kommentar
OndGud Skrevet 13. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2008 (endret) Takker for info. Tror jeg heller går for servicepakke, koster bare 59 kroner mer enn brevpakke. Gidder ikke risikere å kjøpe det 2 ganger, uansett hvor liten sjangsen er. Endret 13. juni 2008 av OndGud Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 Helt klart at brukerbetingelsene til denne butikken er i strid med forbrukerkjøpsloven og derfor ugyldige så lenge det gjelder forbrukerkjøp ihvertfall. Etter § 14 (1) første punktum går risikoen først over når gjenstanden er overlevert i samsvar med § 7. Med andre ord går ikke risikoen over på forbruker før tingen har blitt overtatt av forbruker. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 KVTL: Så lenge butikken er norsk ja. Men du har rett. Lenke til kommentar
nls Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 Helt klart at brukerbetingelsene til denne butikken er i strid med forbrukerkjøpsloven og derfor ugyldige så lenge det gjelder forbrukerkjøp ihvertfall. Etter § 14 (1) første punktum går risikoen først over når gjenstanden er overlevert i samsvar med § 7. Med andre ord går ikke risikoen over på forbruker før tingen har blitt overtatt av forbruker. men hvordan vet du om varen har blitt overtatt av forbruker når det ikke er sporing ? Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 Det er ikke forbrukers problem. Har forbruker ikke motatt varen, så er det selgers feil. Om forbruker ønsker å lyve, for å få dobbelt opp, så er vi over i straffeloven, ikke forbrukerkjøpsloven. Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Det er en velkjent sak at sommer/jule-vikarer hos posten stjeler som ravner, så brevpost bør man holde seg unna for alt som har verdi. Har selv mistet flere ting jeg har kjøpt i julerushet, og jeg tviler ikke et sekund på at det er vikarene som stort sett har skylda her, noe jeg har fått bekreftet fra folk som har jobbet der også... Tenåringer som blir fristet til å plukke med seg ting hjem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå