Ferendaz Skrevet 13. mars 2010 Del Skrevet 13. mars 2010 Gore, visst faen! Jeg prøver alltid å få vindusviskern til å slå midt mellom brøytestikkene så den kan "komme over" den neste uten å "kutte stikka i to". Sånn tenker jeg også, når jeg sitter i passasjersetet vel å merke. Det har jeg gjort siden jeg var liten De lo så mye av meg på jobb når jeg fortalte det at jeg trodde det bare var jeg som gjorde det! Lenke til kommentar
SHHHKSHHHK Skrevet 13. mars 2010 Del Skrevet 13. mars 2010 Det kjenner jeg til. Hadde det samme selv til jeg var ca. 14, bare enda mer ekstremt (I femte klasse ville svømmelæreren bruke meg som eksempel på hvordan man svømmer ved å holde meg i vannet slik at jeg lå på magen... hun måtte slippe meg ganske fort, slik som jeg skrek og vred på meg ). Da dytta vennene mine meg utpå dypt vann fordi de var lei av at jeg aldri turte å hoppe selv, og da det verste sjokket hadde lagt seg fant jeg ut at det ikke var så skummelt likevel. Jeg klarer godt å svømme i bassenger, men på hav... Det er jævlig. Lenke til kommentar
Kea Skrevet 13. mars 2010 Del Skrevet 13. mars 2010 (endret) Nettopp derfor jeg sa det var helt ekstremt for meg. Man kunne vel kalle det vannskrekk. Men da jeg ble dytta, ble jeg ikke dytta ut i et basseng, men fra ei brygge nedenfor svømmehallen vår (de har et badeanlegg ute også, siden hallen ligger rett ved sjøen). *edit: Kom på en ny fobi: Aner ikke hva det heter (om det finnes et navn for det) men jeg har en slags hotellfobi. Dvs at jeg absolutt ikke tåler å sove på hotell, og gjør det bare hvis det er absolutt nødvendig. Og da sover jeg ihvertfall ikke alene på rommet. Jeg hater å sove på hotell, det føles så ekkelt om natta når alt er stilt og når man er i en såpass stor bygning så hører man alltid et eller annet som knirking i dører og trapper eller skritt på gangen. Og når det virkelig ikke er noen lyder å høre ligger jeg der og bare lytter etter noe, og slik er det lett å inbille seg ting... *grøss*. Er egentlig redd for å være i store bygninger generelt om natta. Og så er jeg redd lange korridorer. Går helst ikke gjennom en lang korridor/gang (f.eks i en skolebygning) alene om jeg kan unngå det . Noen som har peiling på hva disse fobiene heter, om de har navn? Endret 13. mars 2010 av Therawyn Lenke til kommentar
SHHHKSHHHK Skrevet 13. mars 2010 Del Skrevet 13. mars 2010 Jeg er ekstremt redd for folk som går i søvne, eller som snakker i søvne. Jeg hater når man ikke vet om folk sover eller ikke. Det er djevelsk creepy. Lenke til kommentar
GRØNÅS Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 Åpner kjøleskapet uten grunn. Det gjør jeg og! Lenke til kommentar
Tom&Jerry Skrevet 16. mars 2010 Del Skrevet 16. mars 2010 Har en sterk forbi mot veldig fulle kjærester. Fordi jeg føler de lett kan bli untyttet og finne på alt mulig faenskap og ikke huske noe dagen etter. En ekstremt skremmende tanke og jeg har alltid hatet å se kjærestene mine fulle. Har jo ikke kontroll Lenke til kommentar
weebl Skrevet 16. mars 2010 Del Skrevet 16. mars 2010 (endret) jeg får helt noja om jeg ikke har kortmappe/lommebok i venstre baklomme, nøkkel og mp3 spiller i høyre lomme forran og mobilen i venstre lomme. når jeg er ute å reiser så skjekker jeg hvor jeg har pass og flybillett hvert 2. minutt og jeg står opp kun på partall, samt at volumet på tv'n enten er på et tall som slutter på 0, 2, 4, 5, 6 eller 8 Endret 16. mars 2010 av weebl Lenke til kommentar
Dark Fire Skrevet 16. mars 2010 Del Skrevet 16. mars 2010 (endret) Åpner kjøleskapet uten grunn. Det gjør jeg og! Sikker på at det er uten grunn? Jeg åpner kjøleskapet slikt jeg og, men av den grunn at jeg bevisst, eller underbevisst, håper på at det er noe der. At det er en mulighet for at jeg åpner døren og det er noe der jeg ikke har tenkt over e.l, altså at det ikke er en 99.9% sannsynslighet for at jeg bare åpner og lukker døren. Dvs at om du åpner og lukker kjøleskaps døren 1000 ganger på rad (de gangene dere åpner kjøleskapsdøren uten å tenke, ikke fordi dere vet fra før av hva dere skal ha) uten å hente noe der e.l - da åpner dere kjøleskapsdøren uten grunn Noe jeg da ikke gjør.. Så lenge det ikke er annet enn psykisk, er det ingen tvangstanke Altså at man åpner kjøleskapsdøren men forventer at det uansett hva ikke er noe der, altså åpner man den bare for det psykiske, ikke innholdet (og ikke "liker" å åpne dører e.l) - tvangstanke. Endret 18. mars 2010 av Dark Fire Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 16. mars 2010 Del Skrevet 16. mars 2010 Jeg må ha alt til å gå opp i 2. Lenke til kommentar
Gjest bruker-141017 Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 Jeg klarer ikke å svømme på dypt hav. Hvis jeg ser bunnen går det greit, men hvis ikke klarer jeg det ikke. Jeg tåler bare ikke den følelsen av å ikke vite hva som er under deg. Jeg er ekstremt redd for folk som går i søvne, eller som snakker i søvne. Jeg hater når man ikke vet om folk sover eller ikke. Det er djevelsk creepy. Same shit her også, har ikke vannskrekk heller, elsker å svømme bare hater å ikke se bunnen. Jeg åpner kjøleskapet slikt jeg og, men av den grunn at jeg bevist, eller underbevist, håper på at det er noe der. Ja, tror at underbevisstheten min håper at noe på magisk vis har dukka opp der, selvom jeg vet at det ikke er noe anna enn ost og melk Lenke til kommentar
Kea Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 Jeg vet ikke om det er noen tvangstanke, men får jeg et blankt ark i hendene, føler jeg at jeg bare MÅ tegne på det. Gjelder for alle typer ark egentlig. Jeg kan liksom ikke se et blankt ark uten å tegne/skrible. Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 21. mars 2010 Del Skrevet 21. mars 2010 Når jeg skal vaske hendene mine, tar jeg såpe på 2 eller 3 ganger. Altså, såpe-vask-skyll. Gjentas 3 ganger. Når jeg skal drikke vann må jeg skylle glasset kansje 3-4 gang, før jeg drikker av det. Lenke til kommentar
Romis Skrevet 27. mars 2010 Del Skrevet 27. mars 2010 Har en fobi mot å stå opp tidlig. Våkner klokka 9, men orker ikke å stå opp, så jeg sovner igjen, og sover til klokka 12. så våkner jeg overtrøtt. Lenke til kommentar
Need44speed Skrevet 27. mars 2010 Del Skrevet 27. mars 2010 Når jeg skal drikke vann må jeg skylle glasset kansje 3-4 gang, før jeg drikker av det. me too Lenke til kommentar
Kea Skrevet 28. mars 2010 Del Skrevet 28. mars 2010 (endret) Har en fobi mot å stå opp tidlig. Våkner klokka 9, men orker ikke å stå opp, så jeg sovner igjen, og sover til klokka 12. så våkner jeg overtrøtt. Det gjør jeg også, men det er da ingen fobi. Jeg våkner som oftest flere ganger om morgenen, og når jeg våkner den aller første gangen er jeg som oftest ikke trøtt lenger i det hele tatt, men nærmest tvinger meg selv til å sovne igjen bare fordi jeg ikke vil stå opp så tidlig. Da våkner jeg for det meste hver time etter det til jeg endelig bestemmer meg for å stå opp. Eksempel: jeg våkner klokka seks på en søndag. Jeg vil ikke stå opp så tidlig siden jeg kan sove lenge, så jeg sovner igjen. Så våkner jeg igjen kokka sju. Og sovner igjen. Så klokka åtte, så ni, og da står jeg kanskje opp. Rare greier Endret 28. mars 2010 av Therawyn Lenke til kommentar
Laserbeam Skrevet 28. mars 2010 Del Skrevet 28. mars 2010 ^ Sånn er det faktisk med meg også! Lenke til kommentar
Getingar Skrevet 28. mars 2010 Del Skrevet 28. mars 2010 Att få parasiter i kroppen ---> Lenke til kommentar
Crenos Skrevet 31. mars 2010 Del Skrevet 31. mars 2010 Har vel egentlig ingen fobier, ikke som jeg kommer på. 1 tvangstanke jeg hadde VELDIG mye før var å.. hmm, vanskelig å forklare: Jeg måtte alltid sette det jeg sa inn i forskjellige størrelser. Altså i flere ledd; Ordene er i en Bok -> Kapittel -> Side -> Setning. Og så måtte jeg lede hver eneste bokstav inn i selve bokstavlyden. F.eks: Norge måtte jeg utvide til En o er ge e (enoergee). Dette måtte jeg da gjøre med hver eneste setning og ord og bokstav jeg leste eller tenkte. Tidkrevende!! Jeg hadde en vane med å stramme lårmusklene når jeg gjorde det, skifter mellom hvert bein etter hver eneste ordlyd, S blir da e-s. Norge blir da E-n-o-e-r-g-e-e. Og høyrebeinet måtte alltid "vinne" også. Starter med høyre, og skal alltid slutte med høyre. Med Norge slutter det på venstre, så jeg må da legge på et eller annet som gjør at høyrefoten vinner. Jeg inklurerer alltid kommaer, punktum og alle andre tegn også x| Jeg har det litt enda, men tar meg i det x| Lenke til kommentar
Kea Skrevet 31. mars 2010 Del Skrevet 31. mars 2010 Det er det rareste jeg noen gang har hørt. Og jeg har hørt mye rart. Snakket du slik også? Altså for eksempel når du snakket om Norge med noen, så sa du faktisk "Enoergee"? Det nå ha tatt ganske lang tid, hvis du uttalte hvert ord slik. Jeg tror jeg hadde blitt gal hvis jeg måtte høre på det. Lenke til kommentar
K.B.E Skrevet 3. april 2010 Del Skrevet 3. april 2010 Det er ikke akkurat fobi, men jeg er redd for å ta fly. Jeg må alltid på do før jeg legger meg. Uansett om det bare er en dråpe. Er bare noe jeg må gjøre. Føler at jeg sover bedre ^^ Jeg også må alltid gå på do når jeg legger meg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå