Gå til innhold

Har du noen "tvangstanker" eller "fobier"?


Rebellen

Anbefalte innlegg

vet ikke om det kan kalles fobi, men jeg HATER flyvende "stankelbein".

 

Blir helt gal av å se dem svirre rundt, tilsynelatende uten mål og mening, med de underdimesjonerte vingene og de utrolig lange, og tynne, beina. Plutselig finner de på å fly rett inn i deg, og når de setter fast et av beina, så ligger de og spreller. Helt til beinet faller av, og den flyr videre.

 

*Grøss*

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Insekts- og høydefobi er vel de to eneste fobiene jeg har. Men akk så irriterende og begrensende de er. Tør faen ikke å stå i stiger å male f. eks. Insekter holder jeg meg langt unna også. Når det gjelder tvangstanker tror jeg ikke at jeg har noen spesielle. Hvertfall ikke som jeg kommer på i farten. Så der er jeg heldig.

Lenke til kommentar

Insekter. Hvis jeg ser et insekt på meg som jeg ikke har sett krype på meg, eller i nærheten, klikker jeg. Totalt. Det kan se litt rart ut med en halvfeit mann i noenlunde alder springe og hyle som en liten pike. Det rare er at jeg aldri har vært redd veps eller humler .

Lenke til kommentar
Man kan da ikke bare lage sine egne ord. Om jeg lager ordet "snurreluppe" og sier at det er et annet navn på bil, så betyr fortsatt ikke det bil, og det er heller ikke et ord.

Jo, så lenge det er sammensatte ord, noe alle fobier er.

 

Hva du frykter (på latin, så ingen forstår det), legg til "phobia", VOILA!

Lenke til kommentar

På tide at jeg kommer med noe kostruktivt i denne tråden da.

Jeg er mørkeredd. Altså. Ikke sånn som de fleste er (tror jeg) menn sånn nermere paranoid.

Lyset MÅ være på om nattan, klarer ikke å snu meg rundt fordi jeg er redd det står noen ved sengakanten, tørr ikke å lukke øynene før jeg gjør det automatisk fordi jeg er så trøtt, kan ikke være hjemme alene om kvelden.

Lenke til kommentar

Oi, det må være vanskelig å ha det slik.. Ikke fan (eller kanskje har du vært for stor fan) av skrekkfilmer da eller?

 

Noe jeg har lurt på (til Kuroi-Neko), når det er mørkt, ser du for deg (en form for hallusinasjon tenker jeg) personer/skapninger du syns er skumle? Eller bare tenker du at det kansksje står noen der, og velger å ikke snu deg i frykt for at det er virkelig?

Lenke til kommentar
vet ikke om det kan kalles fobi, men jeg HATER flyvende "stankelbein".

 

Blir helt gal av å se dem svirre rundt, tilsynelatende uten mål og mening, med de underdimesjonerte vingene og de utrolig lange, og tynne, beina. Plutselig finner de på å fly rett inn i deg, og når de setter fast et av beina, så ligger de og spreller. Helt til beinet faller av, og den flyr videre.

 

*Grøss*

Hahahaha! Sykt bra skrevet :p Men har det samme, hater de flygene "stankelbeina" ;)

Lenke til kommentar
Oi, det må være vanskelig å ha det slik.. Ikke fan (eller kanskje har du vært for stor fan) av skrekkfilmer da eller?

 

Noe jeg har lurt på (til Kuroi-Neko), når det er mørkt, ser du for deg (en form for hallusinasjon tenker jeg) personer/skapninger du syns er skumle? Eller bare tenker du at det kansksje står noen der, og velger å ikke snu deg i frykt for at det er virkelig?

 

Det er egentlig helt jævlig. Har gått mye utover skole og liv i og med at jeg sover max 3 timer om nattan og mest på dagen. Jepp, HATER skrekkfilmer. Men kjæresten min forstår ikke det, derfor pleier han å tvinge meg til å se på de og si at "det bare gjør meg sterkere" /: Så jeg har sett en del skrekkfilmer. Og bli ikke akkuratt sterkere. Nå om sommeren begynner det å gå litt bedre. Men sliter om vinteren. Spesielt da det kun er lyst 1 time hver dag. Da blir jeg oftest inne på rommet med gardinene trukket for.

 

Har det med å se for meg/hallusinere personer ja. Mest fra skrekkfilmer jeg har sett og sånt. Pleier å snu meg så fort jeg kan og bare "hoppe i det".

Kjipe saker.

Endret av Kuroi-Neko
Lenke til kommentar

Jeg lider faktisk av det samme som både Arinomi og MetroN. :p Jeg hører alltid på musikk når jeg går ute, og sjekker ofte om døra er låst (noe den alltid er). Sjekker også lommene veldig ofte. Dette er jo egentlig en god ting, og det sørger for at jeg aldri mister noe. Jeg sjekker jo alltid lommene når jeg reiser meg opp for å gå osv, så det er ingen fare for at jeg forlater noe som har falt ut av lommene mine.

 

EDIT: Kan bare huske å ha mistet noe ved én anledning. Da hadde mobilen falt ut av lomma mi når jeg gikk ut av bilen for å hente posten, og den ble borte i snøen. En nabo som fant den. :p

Endret av Leeroymonster
Lenke til kommentar

Jeg også! Begynner å gå opp for meg at jeg kanskje har alle tvangstanker som går an. :p

 

EDIT: Andre ting jeg kan komme på nå er at jeg ser i kjøleskapet hele tiden, selv om jeg ikke skal ha noe, og det ikke er noe annet der enn sist jeg så. Sjekker også mobilen veldig ofte. Klokke osv, uten å egentlig tenke over det jeg ser. Bare sjekker liksom. :p

Endret av Leeroymonster
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...