LøperFraVevelstad Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 jeg forteller hele historien: jeg sitter på pcen..logger på windows live messenger, kobler kameraet mitt til pcen, og sjekker litt rundt på windows media player.hører på litt musikk. pcen min er veldig stabil' tenker jeg..så jeg lar den stå på, når jeg skal til mosjøen og skaffe meg linser. jeg er borte hele dagen. fra morgen klokken 8 til seeent på kvelden. så jeg kommer tilbake da. da vil jeg høre på led zeppelin, for da har jeg fantasert om led zeppelin hele dagen. jeg fører musa over windows media player ikonet. dobbeltklikker. en behagelig, men ukjendt suselyd kommer opp. Windows Media Center popper opp. INGEN windows media player. bare media Center. okay, tenker jeg, jeg lette langt om lenge og fant ut at Media Center hadde musikkfilene mine, så jeg skrur på stairway to heaven, så dobbeltklikker jeg tålmodig på windows live messenger..jeg følte for å prate med ei jente jeg virkelig liker, og kanskje ha på webkameraet mitt..dere kjenner følelsen. jeg fører musa over ikonet til Windows Live Messenger, og dobbeltklikker. en behagelig, og kjent suselyd kommmer opp. "pop" sier det. og Windows Media Center popper opp..ingen msn, ingen media player. bare media center. ok, tenker jeg og logger på msn via nettet, som også er den eldste og dårligste versjonen av msn. "da får jeg greie meg uten cam" så jeg bestemmer meg for skrive litt på oppava mi. tålmodig finner jeg Windows Office Word 2003 på start menyen. jeg dobbeltklikker. en behagelig og irriterende kjent suselyd kommer opp. "(haha, i got you by your balls) POP" sier det og windows media center kommer opp. jeg går på nettet og laster ned installasjons filen til windows live messenger. når den er nedlastet må man jo starte den. jeg dobbelt klikker. og POP. windows media center popper opp. og den gjør ikke en dritt med NOE av det jeg klikker på. den bare dukker opp, på "hjemmesiden" dens. HVA er media Center, og HVORDAN kan man kvitte seg med denne satans gave? Les: Windows Media Center Lenke til kommentar
LøperFraVevelstad Skrevet 13. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2008 problemer er altså: at windows media center hindrer det meste jeg kan gjøre på pcen min. pcen min er FULL av begrensninger nå. jeg KAN jo se det positive i det - at det blir dønn kjedelig å sitte på pcen den skjeldne tiden jeg gjør det - men det ER greit å snakke med folk som bor 5 mil unna på en bra msn...huff takker, tusen takker for svar! Hilsen Skarpengland, 15 Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 Tråden var feilpostet og har blitt flyttet til riktig kategori. (Vennligst ikke kommenter dette innlegget. Reaksjoner på moderering gjøres pr. PM/melding) Lenke til kommentar
TCi Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 Virker som Windows Media Center er satt som standard program for dine lydfiler. Sjekket om lydfilene dine er satt korrekt her: Controlpanel - >Programs -> Default Programs -> Set Associations Du kan også sjekke: Controlpanel - >Programs -> Default Programs -> Set your default programs (Under Windows Media Center - Choose defaults for this program) Lenke til kommentar
LøperFraVevelstad Skrevet 14. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2008 Virker som Windows Media Center er satt som standard program for dine lydfiler. Sjekket om lydfilene dine er satt korrekt her: Controlpanel - >Programs -> Default Programs -> Set Associations Du kan også sjekke: Controlpanel - >Programs -> Default Programs -> Set your default programs (Under Windows Media Center - Choose defaults for this program) nei. media player har skiftet ikon til det windows media center ikonet. eneste måten jeg kan komme meg inn på windows media Player er om jeg går på nettet og laster ned en sånn midifil som automatisk blir lagt inn på windows media player for avspilling. nedlastninger av shockwave og windows live messenger er enda like problematisk. jeg prøvde det du sa..dette funket ikke ikke engang KALKULATOREN kan åpnes på rett måte uten at windows media center skal ødelegge Lenke til kommentar
Trainman Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 (endret) Prøv med en systemgjenoppretting til en dag eller to før du dro til Mosjøen. Evt reise et annet sted å kjøpe linser. :!: Endret 14. juni 2008 av Trainman Lenke til kommentar
Aqualong Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 Kanskje det er Led Zeppelin som har skylda? Lenke til kommentar
LøperFraVevelstad Skrevet 15. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2008 Kanskje det er Led Zeppelin som har skylda? dont mock led zeppelin! de er historiske! men seriøst! hva kan ha skjedd? Pcen hadde stått helt stille i en hel dag. og plutselig skjer dette? ingen har vært innpå pcen eller noe! det bare skjedde!! har pcen fri vilje? Lenke til kommentar
Trainman Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 (endret) Foreløpig har en pc like mye fri vilje som en 40W lyspære. Hva som har skjedd er veldig vanskelig å si. En del av problemet kan være at operativsystemet er levert av microsoft. Ting skjer bare! Har ikke hørt om dette før, men... det er et microsoft produkt. Prøv systemgjenoppretting. Endret 15. juni 2008 av Trainman Lenke til kommentar
TCi Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 En del av problemet kan være at operativsystemet er levert av microsoft. Ting skjer bare! Har ikke hørt om dette før, men... det er et microsoft produkt. Vel, det er noe som sitter mellom PC-en og stolen også. Problemet kan ha kommet av så mange grunner. - virus - spyware/malware - noe galt med harddisk - brukerfeil De tre første kan føre til at registeret blir endret/korrupt. Ting som dette skjer nesten aldri av seg selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå