Gå til innhold

Logo til nytt dataparty, vil du bidra? :)

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg holder på å planlegge et dataparty som skal arrangeres i den lokale idrettshallen her, og vi hadde trengt en logo til å bruke på utsendte papir, klær, plakater, nettside mm.

Jeg er ikke så begavet inne på det kreative, og har kun basic kunnskap med photoshop.

Så, jeg hadde håpet det var noen som ville bidra med logo-forslag til oss?

Jeg kan dessverre ikke love noen belønning, men du skal få navn nevnt på nettsiden hvertfall.

Litt info:

Har lite krav/ønsker for øyeblikket, men det skulle vært en stilig logo av noe slag.

Alt jeg kommer opp med virker så simpelt.. Men igjen, gjøres det riktig, kan det jo igrunn være ganske simpelt og.

Når det gjelder navn på dataparytet har det nok fallt på Xchange, men i nåværende øyeblikk er det mulig med kritikk der og. Hva blir best, eXchange, eller Xchange?

En idè jeg jeg hadde var at ene streken i X`en skulle gå over til en nettverkskabel, men dette er kun en idè.

På forhånd, takk for forslag :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spørs hva du mener med motiv.

Vi starter helt fra scratch i grunn.

Dyrere blir det nok, men jeg tror vi skal spytte inn noen ekstra kroner for å få det i farger, om da logoen blir fargerik:)

Siden vi ikke har noen med spesielle kunnskaper innen webdesign, blir det nok ganske simpelt der og, med logo i topp, meny osv.

Kan hende vi finner en løsning der og til slutt, men innleid mannskap er ikke med i noe budsjett enda, selv om det kan virke som om det blir nødvendig.

Jeg har vel stort sett alt ansvar med å få alt det tekniske, websider, logo og sånt i boks, for de som står som egentlig arrangør er folk som jobber i kommunen og har ingen peiling på hva som skal til.

Jeg har tenkt å rote litt med photoshop når jeg har tid jeg og, så kan jeg jo poste forslag her for litt kritikk :p

Lenke til kommentar

Kan hende jeg finner på å rote fram et forslag :).

Men et lite tips er at den bør lages i illustrator og ikke photoshop slik at den kan skaleres opp og ned uten tap av kvalitet. Den bør altså være i vektor.

bare mitt inspill, men skal se om jeg får til noe i morra;)

Lenke til kommentar

Her kommer jeg med et enkelt lite forslag. Jeg vet ikke om e'en må modifiseres litt, eller om folk ser hva jeg mener på den siste e'en.

men her er den. Jeg har den i vektorfil slik at den kan skaleres også.

post-111833-1213627105_thumb.jpg

Endret av Andrs
Lenke til kommentar

Jeg satt sammen et lite forslag i Illustrator. Husk at dette er på skisse-stadiet. Som du kan se så er c-en veldig tynn i forhold til de andre. Dette var noe kjapt jeg satt sammen for å vise at det er mulig. Kan selvfølgelig legge mye mer arbeid i det og gjøre det om til en skikkelig logo.

logoforslag.png

(Tips: Lagre bilde på PC-en for å se mindre versjon.)

Meninger?

Endret av Newt64
Lenke til kommentar

Takker for forslag!

Newt65, jeg tror du har noe i riktig retning der! :)

Men hadde det vært en idè om den X`en startet som en solid X og gikk over til en kabel/kabler? Eller gjøre den mer dominerende?

Bare forslag:)

Skal på møte i dag, så skal vise frem forslagene ;)

Lenke til kommentar

Har igrunn ingen formening om hvordan den bør være. Bare ideer.

Her er noen skisser jeg har prøvd på selv. Såklart, de to siste så er "kabelen" bare for å se hvordan det blir. Og en første er den eneste jeg har gjort å "rufset" til øverst til høyre på X`en.

Og på siste bilde, er plana å evt ha noe inni der..

post-50423-1214075176_thumb.jpg

post-50423-1214075192_thumb.jpg

post-50423-1214075201_thumb.jpg

Endret av Gozarpz
Lenke til kommentar
Prøvde meg litt i Illustrator, og kom fram til dette forslaget..

Noen synspunkter? :)

Synes du er inne på noe her. Får litt assosiasjoner til påske jeg også, pga eggeformen.

Den er fin, fargene og stjernene kan kanskje diskuteres, men...

Logoer bør som regel være enkle, og med den fine nettverkskabeldetaljen synes jeg stjernene er overflødige. :) men fin er den.

Alt blir så mye bedre i Illustrator :D

Lenke til kommentar

Takker for respons :) Er enig i at logoen kanskje ikke passer til et dataparty, bare lekte meg litt i Illustrator, og postet forslaget her. Skal også sies at jeg akkurat har begynt med vektortegning, så kan ikke allverdens enda :p

Men skal prøve meg litt mer fram og muligens komme med et nytt forslag :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...