gorber Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 Det er kanskje greit å drive på med negativ ek hvis det er midlertidig og du har en langsiktig kreditor som har tro på produktet ditt. Men det blir galt når du finansierer driften ved hjelp av leverandørkreditt. Da driver du på en nærmest uvitende kreditors regning som ikke har skikkelig pantesikkerhet, og driver i strid med aksjeloven. Lenke til kommentar
Pjotrik Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 Aksjeloven innehar bestemmelser som gir styret handlingsplikt ved lav/tapt aksjekapital, og revisor skal hvert år gjøre en vurdering om hvorvidt vilkårene for fortsatt drift er til stede. Dette er kontrollmekanismer som skal sikre at man ikke kan drive på konkursens rand over tid. Likevel - dette virker ikke som et selskap med en sunn økonomi. Konkursrisikoen er betydelig. Man føler seg mye tryggere som ansatt når selskapet en jobber i har milliardoverskudd Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 9. august 2008 Forfatter Del Skrevet 9. august 2008 Og de har begynt med ny runde http://www.finn.no/finn/job/object?finnkod...amp;WT.svl=Link Sluttet de jeg møtte på så fort? Lenke til kommentar
bvlgari Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Vel.. Googlet selskapet litt, og kom frem til en del misfornøyde tidligere ansatte. Tidligere het selskapet Magenta News. Skal ikke trekke konklusjoner, du får lese selv: http://antimeltwater.blogspot.com/2008_03_01_archive.html Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 30. august 2008 Forfatter Del Skrevet 30. august 2008 hm...og jeg som startet med å bli forundret over regnskapet, dette blir bare bedre og bedre av og til undres jeg nesten om skjebnen min avslår ting som tilslutt ville skadet meg. For det kommer alltid en forklaring på hvorfor noe jeg hadde lyst på var en dårlig ide. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå