Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst]Programmer som bruker nett låser seg

Anbefalte innlegg

Dette gjelder alt, nettlesere, streaming osv.. Nå har Firefox, Opera, Iexplore, msn, skype og Winamp krasjet (låst), og vil IKKE avsluttes, selv ikke med tredjeparts "killapp"-programmer (eneste som hjelper er hw-reset). Winamp streamer forsåvidt musikk på nett, og spiller fortsatt live musikk. Nå bruker jeg Virtual PC der jeg har installert XP for å komme meg på nett. Der ser nettet ut til å fungere fint.

Forsåvidt så mistenker jeg Norman sin nyeste antivirus "Norman Internet Security Suite" som skaper disse problemene, siden problemene oppsto ETTER at jeg oppdaterte denne fra "Norman Internet Security". Samme "symptomer" oppstår på min bærbare pc også. Nå vil jeg bare bekrefte om det er denne som skaper problemer, og eventuelt om det finnes noen løsninger. Noen andre som har samme problemet?

Alternative "antivirus-er" er ikke en option siden jeg har denne løsningen gratis til 2020 og kan bruke den på tre pcer. Vet at det er mange som ikke liker Norman.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Går det ikke an å disable Norman for å teste om det DA går?

Eventuelt prøv support hos antivirus-leverandøren?

Det finnes også gode alternativer av antivirus som er gratis.

Ergo faller kanskje ditt poeng om bruk av betalt software ut?

Men mitt første råd blir altså å stoppe viruskontrollen, eventuelt avinstallere.

Lenke til kommentar
Går det ikke an å disable Norman for å teste om det DA går?

Eventuelt prøv support hos antivirus-leverandøren?

Det finnes også gode alternativer av antivirus som er gratis.

Ergo faller kanskje ditt poeng om bruk av betalt software ut?

Men mitt første råd blir altså å stoppe viruskontrollen, eventuelt avinstallere.

Norman stopper opp han og, så det er ikke så mye jeg kan gjøre der heller... Virker som den blokkerer sin egen nett-tilgang (!)

Og en ting til, hele poenget med antivirus er jo at den skal kjøre og advare\fjerne virus. Deaktivere antivirusen skal jeg i hvertfall ikke gjøre (mye erfaring :p ). Men en antivirus-løsning som ikke fungerer så frister det veldig å deaktivere den.

Endret av k0n
Lenke til kommentar

Jeg tipper på at det er Firewallen som skaper problemer for deg.

Vet fra før at Norman sin firewall har vært notorisk med å skape problemer. Stort værre er det ikke mulig å bli....

Hadde selv NIS for noen år siden , men gikk over til gratisprogrammer som funker minst like bra.

Det jeg kan foreslå for deg er å installere Avira antivirus

Gratisversjonen til Avira konkurerer med letthet mot Norman sin antivirus

Så kan du installere Comodo Firewall

Comodo sin firewall er garantert mye bedre enn Norman sin. Tettere er det ikke mulig å bli....

Deretter kan du disable eller helst avinstallere Norman Internet Security Suite.

Sjekk så hvordan ting virker.

:)

Endret av johome
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...