Gå til innhold

Nokia Urges Linux Developers To Be Cool With DRM

Anbefalte innlegg

http://linux.slashdot.org/article.pl?sid=08/06/13/123206

"Jaaksi admitted that concepts like these 'go against the open-source philosophy,' but said they were necessary components of the current mobile industry. 'Why do we need closed vehicles? We do,' he said. 'Some of these things harm the industry but they're here [as things stand]. These are touchy, emotional issues, but this dialogue is very much needed. As an industry, we plan to use open-source technologies, but we are not yet ready to play by the rules; but this needs to work the other way round too.'"

Kan dette føre til en fork av den nåværende utgaven av QT?

Er lisensen til QT kompatibel med DRM?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Muligheten kan kanskje være der:

"This gives the Foundation the right to release Qt under a BSD-style license in case Trolltech doesn't continue the development of the Qt Free Edition for any reason including, but not limited to, a buy-out of Trolltech, a merger or bankruptcy."

Nye avtalen fra 2004:

"The revised Agreement continues to honour the original purposes of the Foundation. In particular, should Trolltech ever discontinue making regular releases of the Qt Free Edition for any reason - including a buyout or merger of Trolltech or the liquidation of Trolltech - the Qt Free Edition will be released under the BSD license and optionally under one or more other Open Source Licenses designated by the Board of the Foundation."

Lenke til kommentar

Er ikke overrasket over at det er holdningen dems, den er vel relativt standard hos en god del tungrodde gamle travere.

Men det er jo positivt at de sier i fra så tidlig og så tydelig, slik at man er forberedt, det burde de nesten få litt kred for :)

Jeg er ikke blant de som kjøper ny mobli hver 18. mnd. eller oftere, og heller ikke blant de som synes at en telefon til 3000 er billig og et må-ha, så Nokia bryr seg vil ikke for mye om hva jeg gjør. Men jeg vil i alle fall tenke meg to ganger om neste gang jeg skal ha med en telefon.

Endret av LessThanJake
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...