Billie Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 Hei! Jeg skal på ferie i Øst-Europa i sommer, og tenkte at jeg kanskje kan spare noen kroner på å kjøpe objektiv der istedet for i Norge. Eneste jeg tenker på er at det kanskje er lettere å bli lurt med tanke på kvalitet osv., at det jeg kjøper kanskje ikke er ekte vare, for jeg har ikke så stor peiling når det kommer til slike ting. Er det noen som har erfaring med å kjøpe fotoutstyr i Øst-Europa/utlandet? Er det noen 'risiko' med å kjøpe i utlandet, hvis man ser bort i fra forsikringsbiten. Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 Sålenge det virker som en seriøs forretning og merkene ikke er "Kanon", "Nicon", "Digma" osv så bør det nok gå greit Lenke til kommentar
bidz Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 Kjøp et objektiv som er dekket med verdensgaranti. Alle Olympus objektiver er dekket med verdensgaranti i ett år vet jeg, Canon's L-objektiver er også det (er usikker på om vanlige objektivene til Canon er det). Nikon... har ikke peiling. Men det er verdt å sjekke opp iallefall. Sjekk at serienummer står på varen du kjøper. Få objektivet testet på et kamerahus før du kjøper det (altså, det objektivet DU vurderer og ta med deg, ikke utstillingsvaren av dette objektivet). Lenke til kommentar
audunbra Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 Ellers vil jeg ikke anbefale deg å basere deg på å måtte kjøpe objektiv i Øst-Europa for å få dokumentert ferien. Jeg var i Latvia for en stund tilbake, og tenkte jeg skulle investere i billig kvalitetsoptikk, slik som deg. For det første var det nesten klin umulig å finne noen som solgte kamerautstyr utover engangskameraer og vanlige film kompaktkameraer, og når jeg endelig fant en butikk som hadde, var det dyrere enn i Norge. Må tenke på at det ikke akkurat er som i Norge at en vanlig industriarbeider kjører ny Passat stasjonsvogn og kan kjøpe nytt speilrefleks når han skal på ferie... Forøvrig mulig dette var spesielt for Latvia, Øst-Europa er jo stort... Bare et tips Lenke til kommentar
zand Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 Nikons objektiver har verdensgaranti, husene har garanti utfra hvilken region de er kjøpt i. Lenke til kommentar
iMacKenna Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 Var i Praha for noen år siden. Der var brunevare prisene det samme som i Norge, faktisk dyrere også. Var innom en kjede som var identisk til Elkjøp og prisene var ca. det samme som i Norge. Kjøp i Norge eller på ebay. Selv har jeg spart mye penger på å kjøpe objektivene på ebay. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå