Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskinen får strøm, men gir ikke pip.

Anbefalte innlegg

Jeg jobbet litt på datamaskinen i dag morges, bare sjekket litt nyheter på internett og slikt, og skrudde maskinen av (via startmenyen og avslutt selvsagt).

Da jeg kom hjem og skulle skru på maskinen, så fikk den strøm, og vifter begynte å gå, men det kom aldri det vanlige pipet. Prøvde å skru den av og på, trekke ut ledning og sette den inn igjen, men det utgjorde ingen forskjell. Åpnet dekselet og tok ut batteriet, resatte cmos, satt i batteriet igjen, og skrudde på igjen. Da kom det opp noen tall, så ut som et typisk versjonnummer, men ingenting annet.

Skrudde av og på maskinen igjen, men da var det ingenting, slik som i begynnelsen. Har prøvd å trekke ut lydkort, ram, skjermkort, og sette disse inn igjen uten at det har hjulpet noe.

Dette er en relativt ny maskin, så jeg håper ikke det er skjedd noe fatalt galt med den..

HK er ASUS M2N32 WS med 4gb ram.

650w psu

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har du prøvd med bare én ram-brikke? (Hvis du har fler, noe jeg regner med)

Dæggern.. jeg prøvde å fjerne etpar.. (har 4 stk) men da gikk det ikke, men når jeg fulgte ditt råd, å bare ha en i, så gikk det..! Hva betyr dette? At ramen er gåen?

Lenke til kommentar

Kan være flere ting, mener jeg. Noe med en grense på MAX antal gigabytes med ram maskinen takler, men har fungert før, så dette kan vel utelukkes. Eller at den ene brikken faktisk er defekt, prøve begge hver for seg og kjør evt mem-test (linux). Har vært rimelig varmt i det siste, og varmen kan ha tatt knekken på den ene.

Endret av k0n
Lenke til kommentar
Kan være flere ting, mener jeg. Noe med en grense på MAX antal gigabytes med ram maskinen takler, men har fungert før, så dette kan vel utelukkes. Eller at den ene brikken faktisk er defekt, prøve begge hver for seg og kjør evt mem-test (linux). Har vært rimelig varmt i det siste, og varmen kan ha tatt knekken på den ene.

Da satte jeg inn en etter en helt til den sluttet å virke. Deretter fjernet jeg den siste som gjorde at det ble heng i maskina, så prøvde jeg å flytte en annen rambrikke over dit hvor den mistenkte defekte var, og da fungerte maskinen.. Så da vet jeg vel at det er rambrikken som er ødelagt ihvertfall.. eller..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...