Athene Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 Jeg har mye interesse for programmering, men sliter med å velge\fullføre utdanning. Noen her som kan si noe om hvordan kravene til utdannelse egentlig er ved programmeringsjobber? Jeg antar at hvis man kan vise til noe man har programmert selv, som er av bra kvalitet, så kan man få jobb uten utdannelse, ihvertfall noen steder. Men hvor lett er dette, hvor mye veier utdannelse i jobbsøknader til programmeringsjobber? Feks, for øyeblikket studerer jeg til bachelor kunstig intelligens, som bare inkluderer 2 semestere med nybegynner-java og resten teori på måten kunstig intelligens fungerer og bygges opp. Er dette noe som kan veie noe særlig i en jobbsøknad for programmering? Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 Tråden var feilpostet og har blitt flyttet til riktig kategori. (Vennligst ikke kommenter dette innlegget. Reaksjoner på moderering gjøres pr. PM/melding) Lenke til kommentar
lhegdal Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 Jeg har mye interesse for programmering, men sliter med å velge\fullføre utdanning.Noen her som kan si noe om hvordan kravene til utdannelse egentlig er ved programmeringsjobber? Jeg antar at hvis man kan vise til noe man har programmert selv, som er av bra kvalitet, så kan man få jobb uten utdannelse, ihvertfall noen steder. Men hvor lett er dette, hvor mye veier utdannelse i jobbsøknader til programmeringsjobber? Feks, for øyeblikket studerer jeg til bachelor kunstig intelligens, som bare inkluderer 2 semestere med nybegynner-java og resten teori på måten kunstig intelligens fungerer og bygges opp. Er dette noe som kan veie noe særlig i en jobbsøknad for programmering? Programerere kommer ifra et stort spekter av utdannelser. Erfaring, glød og lærevillighet teller også mye. Lenke til kommentar
bossmop Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 Det pleier å hjelpe mye (være en stor fordel) om man kjenner til en del teori rundt hvordan man programmerer løsninger. Disse er det lettest å forstå riktig om man går på skole. Ergo blir man en bedre programmerer. Hvem som helst kan lære seg if-for-while-end Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 for øyeblikket studerer jeg til bachelor kunstig intelligens, som bare inkluderer 2 semestere med nybegynner-java og resten teori på måten kunstig intelligens fungerer og bygges opp. Er dette noe som kan veie noe særlig i en jobbsøknad for programmering? Dette er gull verdt utdanning! AI programmering blir brukt overalt, sjølv om det ikkje er direkte AI. Fullfører du utdanninga og gjør det bra så får det ein knall jobb overalt, sjølv om det skulle bli dårlege tider så vil du stille *sterkt*. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå